24/11/08

BOTIGA amb blog: "Al otro lado del mostrador"

Recordeu aquestes 3 entrades?

BOTIGA amb videoblog: Vídeos per vendre ?!? Sí
Empreses amb un grup a Facebook?!? Bicicletas Monty sí
Una cansaladeria 2.0 ?!?

Recollien casos a Internet d'emprenedoria, comerços i petites i mitjanes empreses amb iniciatives 2.0 (blog, videoblog, canal de YouTube, xarxa social...) d’informació i comunicació.
.
Avui coneixerem un cas interessant. Una botiga d’informàtica amb blog: “Al otro lado del mostrador: Tenderodigital
.
Es tracta de la botiga d'informàtica Changlonet S.L.C. situada a Alacant.
.
Les entrades d'aquesta bitàcola, que existeix des de l'agost de 2005 i escriu Tendero Digital, són molt variades i amenes però sempre incorporen un component didàctic i de divulgació d'àmbit domèstic de les noves tecnologies.
.
Algunes persones el van conèixer mitjançant un post d'Enrique Dans però el to desenfadat i proper que utilitza per tal d'explicar les històries que es van succeint a la botiga d'informàtica ha fet que tingui força lectors de les seves entrades.
.
Aquí podeu veure alguns exemples:
Es tracta d'un blog on l'important és la forma d'explicar les coses, la seva orientació al contingut.
En aquest blog també pots formular consultes i demanar informació sobre maquinari, ja siguin avaries, comparatives, consells de compra, etc.
.
Si algú cerca consell sobre una configuració per a un PC, el Tendero ha creat l'Aconsejador de El Tendero Digital que és una aplicació en Flash on si l'usuari va emplenant les dades que se li van sol·licitant a les diferents finestres al final disposarà d'una proposta de configuració que encaixi amb les necessitats que ha manifestat.
.
El primer post del blog deia:
.
"Llevo mucho tiempo leyendo blogs y tenía ganas de comenzar uno propio. Me he decidido por un blog basado en mi segundo empleo: vendedor de tecnología digital, vamos dependiente de una tienda de informática, además de una tienda de pueblo, de una tienda de la esquina. (...) A pesar de que tenemos versión digital, voy a comenzar a publicar posts sobre las vivencias que nos ocurren en el mundo real, ya que lo que sucede en el mundo digital es un poco, como diría, como algo más apagado, más serio, mas alejado, mientras que nuestros clientes de carne y hueso, son otra historia. Además aquí tendremos los dos extremos del mostrador, por un lado los clientes y por otro lado los proveedores, y en el medio éste, tu tenderodigital".

Aquí us podeu subscriure al blog.
.
Felicitats pel vostre treball en línia !!!

Recordeu que si sou una botiga, microempresa o pime de Sant Feliu ens agradaria conèixer de primera mà la vostra experiència amb eines 2.0

Ja sabeu també que podeu enviar les vostres consultes a sfol.sfol@gmail.com o fer-les directament a la secció "L'expert respon".

Així de senzill !

20/11/08

Una cansaladeria 2.0 ?!?

Recordeu aquestes dues entrades?

Totes 2 parlaven d'emprenedoria, comerços i petites i mitjanes empreses amb iniciatives 2.0 (blog, videoblog, canal de YouTube, xarxa social...) d’informació i comunicació.
Avui li toca a Cansaladeries Medrán, la cansaladeria 2.0

Cansaladeries Medrán és una pime (petita i mitjana empresa) amb 50 anys d’experiència i amb un clara aposta per la innovació i evolució constant.

La seva pròpia descripció és: "Cansaladeries Medrán treballa amb passió per les coses ben fetes".

Cansaladeries Medrán disposa d'un lloc web www.medran.cat/ que pretén ser alguna cosa més que una web corporativa, amb un acurat disseny i que permet a l’usuari pot conèixer en profunditat els valors, la història i els productes de Medrán.

Però la novetat fonamental consisteix l’ús intensiu de les eines de la web 2.0, posades a disposició d’usuaris i clients, que fan de Cansaladeries Medrán una de les primeres xarcuteries i cansaladeries 2.0 en apostar per aquests continguts i eines. Amb aquestes eines de presència a Internet obre un nou aparador que permet viure una experiència gastronòmica des d’un ordinador.

En paraules de Manel Medrán, administrador de la companyia, citades a admira!: “hem optat per fer una gran aposta a Internet. La nostra societat està cada cop més connectada i cal donar servei també a la xarxa”.

Al seu espai a Internet també podem trobar aquesta declaració de principis: "Internet és una gran conversa, i a Medrán volem conversar amb els nostres clients. Conscients que molts clients utilitzen Internet per fer les seves comandes, volem obrir nous espais on seguir aquesta conversa".

L'esmentada web permet fer comandes que seran enviades a domicili, així com consultar la gamma de productes, una guia sobre el pernil ibèric i enllaços a:


En relació a això Manel Medrán afegeix a admira!: “Volem interactuar amb els nostres clients, volem saber les seves opinions: volem que participin al nostre bloc, que ens afegeixin a les seves xarxes de Facebook i que mirin els nostres vídeos. Volem aportar contingut a la xarxa sobre la nostra experiència”.

Mireu el vídeo que s'han fet:



De cara a la celebració del Dia d’Internet que es va celebrar el 17 de maig de 2008, Medrán va instal·lar un ordinador portàtil a la parada del Mercat Creu Alta per tal que els clients coneguin la nova web. També es van comercialitzar “arrobes” de pernil salat i mantega.

Felicitats per ser tan on line !!!

Recordeu que si sou una botiga, microempresa o pime de Sant Feliu ens agradaria conèixer de primera mà la vostra experiència amb eines 2.0.

Ja sabeu també que podeu enviar les vostres consultes a sfol.sfol@gmail.com o fer-les directament a la secció "L'expert respon".

Així de senzill !

Jornada EuroEcom: l´actualitat d´Internet per a l´empresa


El 10/11/2008 us informàven d'una jornada adreçada a empreses i emprenedors, ens estem referint a la Jornada EuroEcom: l´actualitat d´Internet per a l´empresa.

Aquesta jornada que amb el subtítol Internet evoluciona, i la teva empresa? celebrada el passat dimecres 12 de novembre a Barcelona, feia interessant donar-se una volta pel Petit Palau (Palau de la Música de Barcelona), on la taula rodona de la tarda a la que vaig anar-hi comptava amb professionals destacats del món d’Internet.



El Javier Casares , expert en cercadors i fundador de OJO Buscador i actualment director de OJOInternet , va parlar sobre La web 2.0 i la reputació a la xarxa. Va destacar la importància que té per a la reputació de les empreses que es parli bé d’elles a Internet i que cal treballar estratègicament amb aquest objectiu i reaccionar l’abans possible quan es produeix una entrada que pot desprestigiar la imatge que vol transmetre l’empresa. 'D'aquí a quatre o cinc anys, el tema de la reputació online haurà canviat radicalment'.
Va presentar el cas d’Ikea, on la tercera entrada en google té el títol de “Ikea: cómo mienten a los clientes”. Javier insisteix en la importància de vigilar aquest tipus d’informació i prendre mesures correctores per a que entrades com la de l’exemple es desplacin de les primeres pàgines dels cercadors.

Desprès el Jesús Encinar va voler anar Més enllà dels cercadors: com generar més transit amb usuaris recurrents, en la que va defensar que els veritables clients de les empreses són aquells que no arriben per mitjà dels cercadors, sinó que saben escoltar als usuaris d’una manera qualitativa, tenint en compte que no tots són iguals, que són persones i no estadístiques (google analytics ), que adopten estratègies adequades a la web empresarial pensant en l’optimització de la comunicació i la interacció social, ...

Jesús va incidir en els canvis que s’estan produint a l’hora de cercar informació a Internet. Cada cop s’utilitzen més les xarxes socials i estan fidelitzant a un volum d’usuaris més important. Un exemple revelador: “Molta gent ja no va a Google a buscar què és un tsunami. Va a YouTube a veure-ho”. Planteja que cada cop són més les persones que naveguen sense passar per cercadors, com és el cas de facebook , youtube , fotolog ...

Tot i així la participació activa d’usuaris recurrents, segons la seva experiència, està només representada per un 2% dels usuaris. Va assenyalar algun dels trets més rellevants d’aquest usuari: sempre cerca novetat i participació, actualització a temps real, qualitat en la informació dels continguts, la integració amb el mòbil i la tv, els blocs i microformats,...

La tercera part de la taula rodona es va centrar en presentar dos casos d’èxit en màrqueting digital estratègic, que de manera molt dinàmica i gràfica, en Víctor de Francisco, director de Reexporta-Think about export, i en Xavier Rivera, director d'i-Marketing Consulting, van exposar les estratègies digitals que havien aplicat en dos empreses de sectors oposats, l’industrial i el turístic.

Van destacar que en tot projecte d’Internet es necessari fer un anàlisi inicial (competència, arquitectura, paraules clau, països...); per desprès aplicar unes estratègies concretes en funció del país, el sector, el producte, el servei, el client... ; per finalment concretar les accions de promoció digital (posicionament social web 2.0, posicionament orgànic SEO, posicionament CPC-SEM, B2B e-marketplaces).

19/11/08

NEW: Cap autònom, comerç, petita empresa... sense WEB

El Programa NEW (Cap Empresa sense Web, Ninguna Empresa sin Web), és una iniciativa del Plan Avanza promoguda pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, a través de l'entitat pública Red.es, que busca fomentar la presència a Internet entre les pimes, petites i mitjanes empreses.

Per això ha creat una xarxa de col·laboració de diverses empreses de serveis de connectivitat, allotjament, domini i correu electrònic, assessorament en posicionament i campanyes de màrqueting on-line en condicions preferents per a les pimes sota el marc del Programa.


*A qui s'adreça NEW?
A autònoms i a petites i mitjanes empreses (fins a 250 empleats) de qualsevol sector o activitat.

*Fins a quina data es pot aconseguir el servei?
Fins el 30 de juny de 2009.

Amb la col·laboració de diversos proveïdors tecnològics (Google, Telefónica, Acens Technologies, PaginasAmarillas.es, Accedalia, Vexlan y XNovo) el programa NEW facilitarà l'accés a pàgines web de presència bàsica, pàgines web avançades, botigues virtuals, serveis de publicitat en Internet i assessorament per a treure el màxim partit a la web, millora del posicionament en cercadors, accessibilitat, seguretat i aplicació de la normativa vigent referent a web empresarials. El col·laborador tecnològic del projecte assignat a Catalunya ha estat arsys.es
Alguns d'aquest serveis són des de 60 euros a l 'any, depenent de quins siguin.

El PAQUET BÀSIC (60 €) inclou lloc web d'alta qualitat amb domini ".es", una senzilla eina (editor) per a crear la teva pròpia web, fins i tot multilingüe, el seu allotjament web, amb còpies de seguretat diàries i 10 comptes de correu electrònic. Concretament:

  • Registre, gestió i manteniment d'un nom de domini sota el codi '.es' de segon nivell.
  • Eina de creació de web amb un mínim de 3 pàgines.

  • Panell de control multilingüe (castellà, llengües cooficials d'Espanya i anglès).

  • 10 Bústies de correu amb 100 MB d'espai per bústia (accés POP3 / IMAP4 / Webmail). Compatibles amb els principals programes client de correu electrònic. Antispam.

  • Accés a correu per Webmail. Webmail configurable.

  • 100-200 MB d'espai de disc per a emmagatzematge de la web.

  • 1-2 GB de transferència mensual.

  • 1 compte FTP amb assistent WebFTP.

  • Eines web preinstal·lades: comptadors i formularis. Accés a estadístiques d'ús.

  • Pàgines d'error personalitzables

  • Compatible amb desenvolupaments en Flash i WAP.

  • Back up (còpia de seguretat) diari.

Aquí es pot consultar íntegrament l'OFERTA concreta de PRESÈNCIA BÀSICA (60 €) que oferta el col·laborador a Catalunya del Programa NEW.

Aquí es poden consultar les "CONDICIONES DE PARTICIPACIÓN EN EL PROGRAMA NEW, Ninguna Empresa sin Web, A TRAVÉS DE arsys.es".

Aquí podreu accedir al contracte general per a noms de domini (registre, trasllat, etc.) i aquí al contracte d'allotjament compartit (hosting).

També existeix la possibilitat d'accedir a un paquet avançat que inclou el disseny d'una web avançada per part de les empreses col·laboradores del programa, incloent a més serveis i eines avançats: fòrums, notícies, cercador, descàrrega d'arxius, xat.

Es pot obtenir més informació del Programa NEW mitjançant 3 vies: telèfon gratuït (900 22 33 22), els microsites de les esmentades empreses de serveis (arsys.es en el cas de Catalunya) i als tallers provincials del Programa NEW.

En aquests tallers un grup d'experts assessoraren sobre quines són les millors opcions per tal de que la teva petita empresa, botiga... tingui presència a Internet. L'incripció es pot efectuar aquí.

Aquests experts t'ajudaran a crear la teva pròpia web en 1 hora. Et donaran els consells per a definir els continguts de la web i els mecanismes més adequats per a aparèixer en les primeres posicions dels cercadors.

En futures entrades en aquest blog anirem coneixent en concret quines solucions s'ofereixen:

PRESÈNCIA BÀSICA: Estar present a Internet de forma ràpida i senzilla:
Amb un domini '.es', una senzilla eina per a crear la teva pròpia web, fins i tot multilingüe, el seu allotjament web, amb còpies de seguretat diàries i 10 comptes de correu electrònic.


PRESÈNCIA AVANÇADA: Disposar d'una web d'alta qualitat i amb més funcionalitats:
El paquet bàsic més un disseny i elaboració professional de la web, amb més espai i bústies de correu, així com eines avançades, fòrums, notícies, cercador, descàrrega d'arxius, xat.


BOTIGA ON LINE: Obrir el teu negoci en Internet amb una Botiga on-line
Botiga a Internet amb 100 categories de productes, integrada amb sistema logístic, múltiples opcions de pagament, certificat de seguretat,…


PUBLICITAT I DIFUSIÓ A INTERNET: Publicitar el teu negoci, productes i serveis a través d'Internet
En els principals cercadors i portals d'Internet, amb enllaços patrocinats i assessorament en la gestió de la campanya, amb cupó de publicitat gratuïta. Aquí es pot aconseguir el cupó de publicitat gratuïta.


ASSESSORAMENT Rebre assessorament en posicionament, accessibilitat, seguretat i legalitat web
Servei d'auditoria i recomanacions per a millorar el posicionament natural en cercadors, l'accessibilitat de la web, la seguretat en les transaccions comercials, i adaptació a la legislació vigent.

17/11/08

Empreses amb un grup a Facebook?!? Bicicletas Monty sí

El 14/10/08 a l'entrada "BOTIGA amb videoblog: Vídeos per vendre ?!? Sí" us posàvem un exemple d'aplicació pràctica d'una eina 2.0 a una botiga.

Avui toca fixar-nos en una altra aplicació del Web 2.0 a una pime (petita i mitjana empresa) local.

Tots i totes vosaltres coneixeu Facebook?

Què? No recordeu què és Facebook?!?

Mireu de nou aquesta entrada al blog de la Casa d'Oficis "Sant Feliu Ciutat Digital": Xarxes socials i Facebook.

A la web del programa municipal "Sant Feliu On Line", concretament a la secció L'expert respon també trobareu això:Ets usuari de Facebook? i això Per fer networking millor XING o Facebook?!?

I si encara voleu ampliar més la informació sobre aquesta xarxa social a Internet podeu consultar aquest article de BENYI ARREGOCÉS CARRERE sobre "Facebook, tras la estela de MySpace" al butlletí de Consumer Eroski.

Doncs sí, com us us dèiem a Sant Feliu tenim una empresa amb un grup a Facebook.

Efectivament l'empresa MONTY de la nostra ciutat disposa d'un grup a Facebook: "Bicis MONTY Fans".

La seva descripció és clara: Per a tots aquells usuaris, afeccionats i amants de les bicicletes MONTY.

A data d'avui "Bicis MONTY Fans" disposa de 43 membres, 40 fotos i 3 vídeos.

Felicitats pels vostres 25 anys d'existència i el vostre esperit d'avanguarda!!!

Espero que amb aquest exemple quedi clar que Facebook no és únicament un lloc de trobada social amb una gran càrrega viral, també pot ser una eina professional mitjançant els grups d'interès laboral o la possibilitat de poder seguir de forma propera iniciatives professionals.

Facebook, fins i tot, posa a disposició de les empreses la possibilitat de crear-se pàgines d'empresa o de marca i altra sèrie d'utilitats per a gestionar aquesta “presència professional social”.

Per a saber més sobre les Pàgines d'empresa Facebook podeu consultar aquesta entrada "Como puede una empresa (PYME) aprovechar Facebook" de Miguel Orense al bloc vexlan Blog.

També us poden orientar els exemples que es citen en aquestes entrades a la Xarxa:


POST DATA:


Notícia del 18/11/2008 al portal Comprem a Sant Feliu sobre "És útil la presència a Facebook per a una empresa o comerç?"



POST POST DATA:


Entrevista amb el creador del grup de fans de bicis monty a Facebook, Gerard Cadevall i Daniel:

www.santfeliu.cat/common/doc/document.faces?xmid=10894

11/11/08

Jornada EuroEcom: l´actualitat d´Internet per a l´empresa



A través de la web de cercle per al coneixement ens hem assabentat d'un acte que pot ser interessant per microempreses i emprenedors.

Aquesta jornada l'organitza l'ACC1Ó CIDEM-COPCA amb l'objectiu d'acostar l'actualitat d'Internet al món empresarial i oferir les claus per desenvolupar les estratègies en màrqueting digital més adients per a l'empresa.


Nous escenaris per a l'empresa

Els mitjans de comunicació estan canviant.

Nous canals interactius estan revolucionant la manera en què la informació es difon: Internet, telefonia mòbil, agendes electròniques, Televisió Digital Terrestre i d'altres que sorgiran en un futur immediat permetran un accés immediat a la informació.

Vivim l'era de la convergència digital; les noves tecnologies ens faciliten l'accés a la informació de qualsevol mitjà, des de qualsevol lloc i amb dispositius cada vagada més diversos i amb més funcions.

El consumidor s'està reinventant: les noves tecnologies permeten al nou consumidor estar millor informat, poder crear i compartir la informació; controlar el seu espai, el seu temps i la manera de comunicar-se.


A qui s'adreça la Jornada Euroecom?

A tots els professionals interessats a conèixer l'actualitat d'Internet i dels nous canals interactius, així com les estratègies que s'han de seguir per maximitzar els resultats de les seves accions de màrqueting digital.


Personalitats de referència del món del màrqueting i d'Internet donaran a conèixer les pautes que s'han de seguir davant l'emergència dels nous mercats interactius per adaptar-se a aquesta xarxa global, social i interactiva:

* Aprendre els valors dels nous consumidors a Internet.
* Saber com la web 2.0 canvia la relació entre l'empresa i el consumidor.
* Veure les estratègies que estan seguint les empreses més innovadores en matèria de màrqueting digital.
* Conèixer les tècniques per arribar a més clients potencials a través d'Internet.


Al següent enllaç trobareu el programa de la jornada. Si estàs interessat inscriu-te ara (places limitades).


Jornada EuroEcom: l'actualitat d'Internet per a l'empresa.

Dia: 12-11-08

Lloc: Petit Palau, Palau de la Música Catalana

Horari: De 09:00 a 16:45h

7/11/08

Nous cursos a Can Maginàs

Comença una nova ronda d'accions formatives per persones en situació d'atur al centre Can Maginàs (feu clic a la imatge per ampliar-la)


En aquest enllaç podeu consultar tots els cursos que es faran fins l'any 2010.

Us volem destacar els 2 cursos d'Informàtica de l'usuari, on els alumnes faran Iniciació a Internet i aprendran a utilitzar el programari d'oficina Microsoft Office 2007 (processador de textos, base de dades, full de càlcul i presentacions gràfiques) en accions formatives de més de 200 hores.

Com podeu veure, els cursos comencen al Novembre, i finalitzen en la primavera de 2009. No deixeu passar l'oportunitat! En uns mesos us posareu les piles, i sabreu tot el que heu de saber sobre informàtica a nivell d'usuari habitual.

El dimecres 12 de novembre es durà a terme una sèrie de sessions informatives a Can Maginàs, on us podreu informar amb detall de les característiques i el calendari dels cursos. Com haureu vist a la imatge anterior, no només es faran cursos d'informàtica.

Aquí teniu l'horari de les sessions informatives referents a tots els cursos:

Dimecres 12 de novembre:

  • Informàtica de l'usuari I: 9.30 h
  • Informàtica de l'usuari II: 9.30 h
  • Auxiliar de comerç exterior: 10 h
  • Auxiliar d'infermeria en geriatria: 11 h
  • Cambrer/a de pisos: 11.30 h
  • Gestor/a de magatzem: 12 h
Si no podeu assistir a les sessions informatives, poseu-vos en contacte amb el centre, i us informaran.
Servei d'Informació del Centre Can Maginàs

C/ Hospitalet, 25
Tel. 93 685 07 83
Fax 93 685 36 95
Adreça electrònica: maginas@santfeliu.cat
Horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres, de 8.30 a 13 h i de 17 a 19.30 h

Crisi 2.0 ?!? Crisi start-up ?!?

La primera crisi en aquest món de la tecnologia va ser la crisi de les "puntocom" o també coneguda com la de la bombolla.

I ara ? Existeix una crisi 2.0 ?

Primer, al 2007, va ser Lynksee. Recordeu aquell "Nou servei web "tot en un" ? Recordeu el seu missatge de comiat? Un bon servei Web Opensource, amb una filosofia nteressant (servei d'hosting dels principals projectes de programari lliure, codi obert, esperit comunitari) que no va poder sobreviure...
.
Ara està en perill un altre referent clar del Web 2.0: Mobbuz TV Video... Recordeu aquest post?




La crisi ha arribat a una de les start-up més conegudes d'Espanya.

Mobuzz.tv ha demanat als seus usuaris 120.000 euros per a sobreviure i han aconseguit la donació de 10.000 euros en únicament 6 hores. Ho aconseguiran?

La petició s'ha fet a través d'un vídeo allotjat a Vimeo.



Salvar Mobuzz from Anil de Mello on Vimeo.


Aquestes dificultats estan portant a nous procediments com que diverses empreses privades sol·licitin finançament voluntari als seus usuaris.

El vídeo amb la petició de Mobuzz ha recorregut la blocosfera va ser el tema del dia a Twitter, gairebé amb més soroll que el fenòmen Obama.

Al lloc web "Soitu.es Vida Digital" a l'entrada "Mi empresa se hunde... ¿tienes algo suelto?" planteja una perspectiva interessant si es correcte aconseguir finançament d'aquesta forma?

POST DATA:

Aquesta entrada "Mobuzz y los viejos errores" de JUAN VARELA (SOITU.ES) fa una interessant anàlisi de quines són aquestes errades tradicionals que estan patint les noves empreses TIC.

1/11/08

Fi de curs al Club de Feina



La setmana passada vaig finalitzar dos cursos de cerca de feina a través d'Internet a Can Maginàs.

Ha estat una nova experiència per a tots, tant per als alumnes ja que gairebé no havien tingut contacte amb els ordinadors, com per mi ja que era la primera vegada que impartia un curs d'aquest tipus.

L'alumnat ha aprés a:

  • Utilitzar la interfície de Windows.
  • Crear i gestionar carpetes.
  • Desar documents.
  • Navegar per Internet.
  • Utilitzar un compte de correu electrònic.
  • Crear un currículum vitae.
  • Donar-se d'alta i inscriure's a les ofertes de diferents webs de cerca de feina com el del SOC, Infojobs o Laboris.
A continuació us mostrem un vídeo d'una alumna, la Mireia:



Com haureu vist la Mireia va quedar contenta del seu pas pel curs ja que li va treure molt de profit. A partir d'ara ella i la resta dels companys/es ja són uns experts en cercar feina per si mateixos, així que potser els veieu pel Clubem de Can Maginàs o pel Telecentre del Palau Falguera en l'horari de l'accés lliure.

Si voleu més informació, la podeu trobar en aquesta entrada del bloc de la Casa d'Oficis, i si esteu interessats en realitzar aquests cursos us podeu posar en contacte amb Can Maginàs:

Servei d'Informació del Centre Can Maginàs
C/ Hospitalet, 25
Tel. 93 685 07 83
Fax 93 685 36 95
Adreça electrònica: maginas@santfeliu.cat
Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres, de 8.30 a 13 h i de 17 a 19.30 h.


Javier Castellanos
Alumne de Dinamització Digital de la Casa d'Oficis "Sant Feliu, Ciutat Digital"