14/7/09

Monty aposta per les bicis amb bateries

Si feia pocs dies parlàvem de les rutes en bicicletes elèctriques de Futurbici, avui seguim amb aquesta temàtica per fer-nos ressò d'una altra empresa de Sant Feliu que està relacionada amb les bicicletes elèctriques, en aquest cas, com a fabricants: Monty.


Volen ser a l'avantguarda de la revolució que han de suposar les bicicletes elèctriques.

Producte
L'estratègia de Monty per als pròxims anys passa per ampliar la gamma de la bicicleta elèctrica, dels actuals cinc models a deu, i assolir en poc temps unes vendes de 50.000 bicicletes anuals.

L'empresa fa els dissenys dels seus vehicles a la seva seu de Sant Feliu de Llobregat, i n'encarrega la fabricació a plantes de la Xina, on té un delegat que fa el control de qualitat, Malàisia i Taiwan. L'encaix final es fa a Sant Feliu, on actualment hi treballen 42 persones.

Vendes
La crisi econòmica està tenint un efecte singular en el negoci de Monty (el 2009 facturaran una xifra similar a l'any 2008), ja que observen que s'estan venent les mateixes bicicletes que abans, però d'un preu potser més baix. Ot Pi, l'antic campió mundial de biketrial i actual director general de l'empresa, detecta que entre els consumidors s'imposa el perfil de qui cerca els outlets, el descompte.

Certament, la bicicleta amb bateries elèctriques comença a ser una cosa seriosa en el negoci de Monty: l'any passat ja aportaven unes vendes d'1,8 milions d'euros de la facturació total de 7,2 milions. Així mateix, les exportacions assoleixen ja el 25% del negoci, amb molt bona quota de mercat a França i una presència estimable a Itàlia, Japó i Alemanya.

Mercat domèstic
En el mercat domèstic es produeix una situació contradictòria: per un costat hi ha un impuls de la cultura de la bicicleta amb l'ús del Bicing, però per l'altre estimen que aquest mateix ús del Bicing ha fet reduir les vendes a Barcelona en un 30%. Pi explica que "amb vista al futur, el Bicing és positiu ja que el servei és beneficiós per a la promoció d'aquesta forma de transport, perquè acabarà incentivant la compra de bicicletes.

Nous mercats
Monty pensa en la bicicleta elèctrica com un motor per fer-se més present en els mercats globals, ja que la recessió fa que es venguin el mateix nombre de vehicles de dues rodes, però de preus més baixos. Consideren que la bici amb bateries on pot tenir més recorregut és "als mercats bicicleters per antonomàsia, com Alemanya i Holanda".

Sant Feliu es mou amb bici!

Més informació: Notícia publicada al diari Avui.