30/6/09

Novetat del blog: enllaç a marcadors socials

Al final de cada notícia publicada al blog ara tens la possibilitat d'enllaçar-la amb tot un seguit de marcadors socials o “social bookmarking”. Si vols saber com afegir aquests enllaços fàcilment al teu blog de blogger segueix aquestes intruccions.

Què són i perquè poden ser útils?
Fins ara el més normal per organitzar aquelles webs o blogs que ens interessava era afegir-les als “bookmarks” o preferits dels nostres navegadors, però aquesta pràctica ha deixat de ser productiva. Principalment perquè aquesta informació queda emmagatzemada en un PC i no hi podem accedir des d'altres punts o compartir-la amb altra gent.

Per fer que aquestes adreces d'interès estiguin sempre disponibles des de qualsevol punt d'accés ho podem fer mitjançant diferents mètodes: tenint un recull a l'estil Netvibes (com ja vem comentar en un post anterior), amb una extensió del Firefox com Foxmarks (que et permet sincronitzar els teus favorits des de qualsevol pc o dispositiu des del qual et connectis), o amb els “marcadors socials”.

Como funciona el social bookmarking?
Els marcadors socials són una forma senzilla i popular per emmagatzemar, classificar i compartir enllaços en una plataforma online en comptes de tenir-los al teu PC. Amb el temps els serveis de marcadors socials han anat oferint més serveis a part del de compartir marcadors, com poden ser les votacions dels recursos més útils, comentaris, importar o exportar, afegir notes, etc.

Avantatges
La classificació i inclusió de recursos ha estat realitzada per “persones”
que han processat la informació i que l'han valorat com a rellevant per a destacar-la, en contraposició a la classificació mitjançant mètodes automatitzats que es basen amb el número d'enllaços externs, per exemple, que fan els motors de cerca com Google.

A més, quan comparteixes les publicacions del teu blog a través d'un marcador social, pots incrementar el tràfic cap al teu blog. De la mateixa manera, quan tu veus els favorits d'altres usuaris, podràs trobar nous blogs per llegir, noves idees de publicació, una nova conversa que iniciar, noves comunitats a les quals unir-te i molt més.

Alguns exemples
Dins de la definició de marcadors socials podem distingir entre:

Un vídeo que et pot servir també per entendre què és i com funciona això dels marcadors socials és el següent:

Si trobes a faltar algun marcador social fes-nos un comentari!

26/6/09

Vending Llobregat implementa un ERP

La setmana passada, l'assessor TIC per a empreses i comerços de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, va fer la seva primera visita a una empresa de la ciutat per tal d'oferir el seu suport personalitzat d'impuls a la modernització i digitalització del teixit productiu.

En aquesta ocasió ha estat Vending Llobregat dedicada a la distribució i manteniment de màquines expenedores (de cafè, aigua, menjar, etc) per tal de conèixer com havia anat el seu procés d'implementació d'un sistema de gestió ERP, i si des de l'ajuntament se'ls podia oferir algun altre tipus d'ajut (formatiu, recerca de subvencions, etc).

Què no sabeu que és un ERP?
Sí, són sistemes integrals de gestió de la informació que es genera a les empreses i que permeten optimitzar els processos empresarials; tenir informació segura, precisa i oportuna dels diferents processos; així com compartir la informació entre tots els components de l'organització. Això és possible perquè els ERPs estan formats per diferents parts (mòduls) que recullen informació del funcionament dels diferents processos de negoci de l'empresa, per exemple: producció, ventes, compres, logística, comptabilitat, control de magatzems, etc.

Actualment a Vending Llobregat disposen d'una solució ERP que els ha permès tenir un major control sobre tots els processos de l'empresa: incidències amb les màquines, factures, gestió clients, etc.


Antonio Vique, el gerent de Vending Llobregat, ens comentava que d'entre les moltes ERPs que hi ha al mercat, van optar per una desenvolupada per EAC (http://www.eac.es/) ja que tenia un cost moderat, és intuïtiu i fàcil d'utilitzar.

EAC és un ERP modular al qual han pogut anar incorporant nous mòduls a mida que els han necessitat, però recomana a tots aquells que el vulguin fer servir que si poden incorporin tots els mòduls de cop, ja que d'aquesta manera es poden tenir totes les dades des d'un inici. Un altre consell interessant de l'Antonio és pensar a mig termini ja que per iniciar un ERP, que tot estigui 100% operatiu i es comencin a veure els primers canvis, potser poden passar uns quants mesos.
Al mercat existeixen diverses solucions per disposar d'un ERP i que també algunes empreses han optat per treballar amb algun ERP de codi lliure.

Recordeu que l'assessor TIC és un servei municipal que l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat posa a l'abast de tot el teixit productiu de la ciutat (comerços, pimes, emprenedors...) per ajudar a les empreses a aplicar Internet i les TIC al seu negoci. Podeu contactar amb l'assessor a l'espai-bústia de consulta de l'export respon per fer qualsevol consulta en matèria d'innovació, Internet i les TIC a la vostra empresa.

Volem ser els vostres facilitadors TIC.

Com poden ser les empreses més innovadores?

Via el web de Barcelona Innova ens assabentem de:

Com poden ser les empreses més innovadores?


Les idees innovadores estan a l'abast de qualsevol empresa, només cal saber on i com buscar.

The Wall Street Journal, 22/06/2009

Moltes idees es queden al tinter simplement perquè les empreses ni saben que existeixen.
.
La rutina i el fet d'usar un mètode que ja funciona i que genera beneficis fan que les empreses caiguin en un bucle que impedeix que renovin les seves idees.
.
Només amb ampliar l'àmbit d'actuació, canviar la forma de pensar, reorganitzar el pla empresarial i analitzar una mica més la competència, es poden trobar idees que sempre han estat allí però que mai havien captat l'atenció de ningú.
.
Construir entorns sobre com hauria de ser el mercat del futur, sorprendre amb una web innovadora, o valorar l'opinió dels propis treballadors, són algunes de les tècniques per a potenciar que les noves idees surtin a la llum.
.
publicat el 25/06/2009 a les 09:00 h.


Més informació:
» The Wall Street Journal
.

LA DADA: Sector TIC

Avui farem una ullada ràpida al sector TIC...


Ah! I recordeu que la innovació no únicament té a veure amb les TIC o Internet, tot i que les eines de gestió de la informació i la comunicació ens ajuden a generar coneixement i creativitat.
.


El Sector TIC el conformen totes les empreses dedicades a satisfer la demanda generada per la societat de la informació, que engloben els àmbits de l'electrònica, els sistemes d'informació o informàtica, les telecomunicacions i els audiovisuals.

El sector de les TIC suposa ja un 6% del producte interior brut que es genera a la Unió Europea i dóna feina a més de 12 milions de persones en el conjunt de països de la Unió.

Ja sabeu que al Compremasantfeliu.cat podeu consultar una relació d'activitats comercials locals relacionades amb les TIC:
.


25/6/09

Com fer còpies de seguretat dels teus arxius Google Docs

En una entrada anterior comentàvem les eines gratuïtes que ens proporcionava Google i que podien ser d'utilitat per qualsevol comerç o empresa. De vegades però, el fet de que tota la informació estigui emmagatzemada en un ordinador al qual nosaltres no hi tenim accés directe provoca cert rebuig: per si es poden perdre dades, no es pot consultar per caiguda del servei, etc.

Per superar aquesta situació avui comentem una eina que pot ser útil: GDocBackup. Aquesta aplicació (que de moment només funciona amb Windows i està en anglès) et permet guardar localment els documents o arxius que tens al Google Docs.

Simplement cal instal·lar el programa al teu PC, introduir l'usuari i la contrasenya del compte de Google, seleccionar la carpeta on vols guardar els arxius a descarregar i el format de sortida, i ja estarà fet! En funció de la quantitat d'arxius aquesta acció durarà més o menys.




Descarrega directa de GDocBackup.
Font: Genbeta

23/6/09

Sant Feliu Innova estrena pàgina a Netvibes

Acabem d'obrir un nou canal de comunicació, en aquest cas una pàgina web pública al Netvibes, on es recullen la resta de canals de comunicació que tenim (Twitter, Blogs, Youtube, etc), i des d'on es pot veure de manera ràpida i senzilla els continguts més actualitzats, així com enviar-nos algun missatge, subscriure't a les novetats, etc. Properament anirem afegint enllaços que puguin ser d'interès.
Tu també et pots crear un compte al Netvibes per tenir centralitzats els RSS de tots els llocs web que consultes habitualment. Té l'avantatge que al consultar-se via web, és independent de l'ordinador des del qual et connectis. A més pots afegir altres continguts com el teu correu, actualizar el teu estat del Facebook des de la pròpia aplicació, tenir informació sobre el temps de la teva ciutat, etc. La informació que emmagatzemis al Netvibes la pots fer privada o pública.

Si vols pots consultar aquest tutorial on s'explica com registrar-se al Netvibes i afegir canals RSS.

Obayoo: crea una xarxa de microblogging privada per la teva empresa

Obayoo és una solució online que permet la creació de xarxes de microblogging privades per a empreses, i què vol dir aplicar aquest concepte al món de l'empresa? Doncs que aquesta eina ofereix la possibilitat als membres d'un mateix entorn corporatiu d'estar en permanent contacte, indicant en què s'està treballant, compartir continguts, ja siguin texts, arxius, imatges o enllaços. Això ho permet perquè els membres de la xarxa disposaran dels seus seguidors i persones que segueix (similar als seguidors del Twitter), amb la qual cosa podran veure totes les aportacions dels seus col·legues dels grups a què pertanyi.

L'únic que fa falta per registrar-te a la web d'Obayoo i començar a crear la teva xarxa de microblogging és una adreça electrònica empresarial, a on s'enviarà un enllaç d'activació per seguir amb el procés de registre. Una cop registrat, l'administrador de l'espai haurà d'incorporar a la mateixa xarxa l'organigrama o estructura de que disposa la seva mateixa empresa. A més, disposa dels mecanismes necessaris per a la gestió de diferents aspectes de la xarxa (gestió de membres, polítiques de la xarxa, múltiples administradors, etc).

Obayoo t'ofereix la possibilitat de crear grups tant públics com privats dins d'una mateixa xarxa, d'aquesta manera permet que membres d'aquesta xarxa estiguin amb contacte amb els clients. Per incorporar clients a un grup s'utilitzaran els seus propis comptes de correu electrònic.

La interfície és fàcil d'usar i bastant intuïtiva, oferint a les empreses una nova via de comunicació entre els seus treballadors, socis i clientes, amb la possibilitat d'augmentar l'eficiència i la productivitat. A més, és una eina completament gratuïta. Un altre exemple d'aplicació pensada pel microblogging empresarial seria Yammer.

Font: Genbeta

22/6/09

Factura electrònica (e-factura)

Què és una factura electrònica?
És un document tributari que es genera per mitjans informàtics en un format electrònic i que s'envia telemàticament. El procés de facturació electrònica consisteix en la transmissió de factures entre un emissor i un receptor per mitjans electrònics (fitxers informàtics) i telemàtics (d'un ordinador a l'altre), firmats digitalment amb certificats qualificats, i que tenen amb la mateixa validesa legal que les factures emeses en paper.

Perquè és important estar en disposició d'emetre'n?
És important perquè a partir del 30/10/2010 les empreses hauran d'enviar totes les factures en format electrònic a l'administració pública espanyola (govern central, governs autonòmics, ajuntaments i diputacions provincials). Per a les grans empreses aquesta obligació comença el 30/07/2009. Això vol dir que si tens tractes amb l'administració, hauràs de fer una factura electrònica per poder cobrar.

Parts del procés de la facturació electrònica

  • Emissió de factures: l'emissor, amb la conformitat del receptor, genera en el seu ordinador una factura electrònica (que inclou la firma electrònica) i li transmet per mitjans telemàtics. Conservant-ne una còpia o matriu (la base de dades), no sent necessari conservar els documents electrònics firmats.
  • Recepció de factures: el receptor rep la factura en format digital i la conserva en un suport informàtic, el mateix amb el que la va rebre, per la seva futura consulta o impressió si fos necessari. Com que la factura està firmada electrònicament, ha de guardar la informació relativa a la comprovació de la validesa de la firma electrònica. En el cas de que sigui necessari, es pot enviar a l'Administració Tributària via telemàtica.

Format de les factures
Les factures electròniques podem emetre's en diferents formats (EDIFACT, XML, PDF, html, doc, xls, gif, jpeg o txt) sempre que es respectin el contingut legal exigible a qualsevol factura i que compleixin certs requisits per la incorporació de la firma electrònica reconeguda. D'aquesta manera ja no cal imprimir la factura perquè aquesta sigui vàlida i legal, i així tot el tractament (emissió, distribució i conservació) es pot realitzar directament sobre el fitxer electrònic generat per l'emissor.

Què és una firma digital?
La firma digital és una informació que s'afegeix a la factura electrònica i que garanteix que l'emissor de la factura és qui diu ser i que des de l'emissió de la factura ningú n'ha modificat el seu contingut. Per generar aquesta informació s'utilitza un certificat digital, que és un fitxer que has de tenir instal·lat al teu ordinador i seleccionar en el moment de firmar la factura.

Com aconseguir el certificat digital necessari per la firma digital?
Per aconseguir-ho es pot fer a través de la 'Fábrica Nacional de Moneda y Timbre', que l'emet de forma gratuïta, o el que conté el DNI electrònic. El de la Fábrica el pots sol·licitar des d'aquest enllaç, i el DNI electrònic s'emet a les comissaries, substituint el DNI tradicional. A banda de l'Agència Tributària hi ha més entitats que emeten certificats vàlids, pots consultar aquesta llista.

Quins beneficis aporta?
L´ús de la factura electrònica proporciona grans beneficis, que es poden resumir en que l'empresa pot oferir un servei de més qualitat i ser més competitiva, ja que l'objectiu principal de la facturació electrònica és la simplificació de processos, entre d'altres:

  • Reducció de costos: es suprimeix el paper i la impressió, la distribució es fa mitjançant comunicació electrònica i no postal, no s'han d'introduir manualment certes dades, etc.
  • Més eficient: allibera taques administratives que permeten destinar recursos humans a aspectes més productius.
  • Integració amb eines de gestió: des de l'ERP de l'emissor simplement fent un clic es pot generar la factura i enviar-la. El receptor pot introduir automàticament les dades a les seves aplicacions.
  • Optimització de la tresoreria.
  • Informació a temps real de l'estat en el qual es troba una factura i tota la seva informació associada.
  • Reduir el temps de gestió.
Si tens alguna experiència relacionada amb l'ús de la factura electrònica no dubtis a fer-nos-ho saber deixant un comentari. Conèixer i compartir aquestes experiències és una bona manera per fomentar-ne el seu ús!

Properament explicarem amb més detall els diferents mètodes que existeixen per generar factures electròniques.

Més informació: manual publicat pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç sobre la factura electrònica.

19/6/09

TIC sobre rodes: Soler i Sauret

La companyia d'autobusos Soler i Sauret és un altre exemple empresarial d'incorporació d'eines TIC a la seva gestió diària, aquest fet els ha permès millorar la seva gestió interna i oferir un millor servei als seus clients. Alguns exemples:

  • Comunicació amb els usuaris: des de la web de Soler i Sauret a banda de consultar tota la informació que fa referència a les línies, horaris i preus dels serveis, ara també s'ha habilitat un fòrum des del qual els usuaris poden establir un pont de comunicació amb l’empresa, de la mateixa manera, l’empresa i bolca informació que pot ser d’interès pels usuaris i els usuaris poden comunicar-se entre si.
  • Comunicació amb els vehicles/conductors: antigament la comunicació amb els conductors es realitzava mitjançant emissores de ràdio de circuit tancat, però per saber on eren els autobusos i si complien els seus horaris s'havia de fer de forma manual (hi havia diferents inspectors a les parades que anaven agafant el temps dels autobusos).
    Ara això s'ha automatitzat, tots els vehicles tenen dos aparells de localització: un localitzador GPS que permet ubicar-los sobre un mapa i saber des de la base en tot moment a on estan els autobusos de la flota i si estan complint els horaris; i un altre aparell de comunicació amb la base que permet establir contacte amb el conductor.

  • Informació als autobusos: s'han instal·lat unes pantalles TFT a dins dels autobusos que estan connectades a l'agència EFE, podent oferir d'aquesta manera notícies d'actualitat que es van renovant constantment.

Pots consultar més informació en aquest vídeo en el que Joan Soler, gerent de Soler i Sauret, ens parla d'aquestes iniciatives.

Si tens alguna experiència d'èxit amb l'ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació no dubtis a fer-nos-ho saber i compartir-ho amb la resta! Conèixer aquestes experiències és una bona manera per incentivar la innovació.

18/6/09

Optima: participant als II Premis de Continguts Digitals

Les consultores Óptima Management i Grupo Consultoría es van presentar als 'II Premis de Continguts Digitals' com a 'Millor ús corporatiu d'eines Web 2.0 per part de micro, petita i mitjana empresa' amb les accions engegades per corroborar l'acord de col·laboració que van arribar a principis de 2009, mitjançant el qual pretenien unir les experiències dels dos grups, compartir coneixement i tenir veu pròpia en els mitjans socials. Per fer-ho volien fer ús d'eines web 2.0, han realitzat les següents accions:

  • Blog compartit entre ambdós que pretén compartir experiències, eines, activitats i coneixements amb la blogosfera i amb tots els interessats en el món de l'empresa.
  • Microblogging a Twitter per participar d’aquest canal on cada cop hi ha més persones i coneixements.
  • Marcadors socials: introduir aquelles eines web i blogs sobre el sector que consideren rellevants a delicious:
  • Pàgina pública a Netvibes des d’on fer el seguiment via feeds dels articles i blogs més interessants, conversant amb els autors, comentant els articles, etc.
  • Friendfeed per incrementar a poc a poc les relacions i subscripcions a converses del propi sector.

Altres accions en procés: creació d’un perfil digital per Linkedin, Xing, Qapacity, Vimeo, Slideshare, etc.

Nucs: participant als II Premis de Continguts Digitals

La Botiga Nucs també es va presentar a la categoria de 'Millor ús corporatiu d'eines Web 2.0 per part de micro, petita i mitjana empresa' dels 'II Premis de Continguts Digitals'. Aquest comerç té dues botigues (a Sant Feliu i a Molins de Rei, de complements i roba interior respectivament) i han aconseguit, sense invertir grans quantitats de diners, tenir presència a la xarxa, aprofitant una eina tan senzilla com un bloc de Wordpress.


Han creat un lloc web des d’on intenten que els seus clients (i els que encara no ho son), sàpiguen el que fan, tant dins les nostres botigues com fora d’elles: tenen fotos dels aparadors de les dues botigues, un apartat de noticies, esdeveniments (tant del sector, com les fires), promocions, concursos que fan entre els seguidors i una secció d’opinió on comenten el que pensem sobre moda.

L’objectiu és retallar la distancia entre el client i el comerç, obrint la seva web i donant la possibilitat de que els usuaris puguin donar les seves opinions i així poder oferir un millor servei, tal i com explica la Nuria Cateura en el següent vídeo.

En aquesta mateixa direcció, recentment han obert un nou canal de comunicació amb els clients, mitjançant l’aplicació web 2.0 de microblogging Twitter, consultant la direcció www.twitter.com/nucs pots estar informat d’allò més inmediat.


Si vols conèixer informació sobre l’ús de Twitter a nivell empresarial pots consultar aquest dos articles: 'El uso de Twitter en la empresa local' de Roberto Carreras i 'Twitter i su uso empresarial' de Eduardo Soledad.

Monty: participant als II Premis de Continguts Digitals

Amb aquest post comencem una sèrie amb les empreses que es van presentar als II Premis de Continguts Digitals 'Sant Feliu On Line' en la categoria de 'Millor ús corporatiu d'eines web 2.0 per part de micro, petita i mitjana empresa'.

Comencem amb l'empresa santfeliuenca de bicicletes Monty. En paraules del seu responsable de comunicació, en Gerard Cadevall, es van animar a participar en aquest concurs perquè considera que ‘coses com aquestes ajuden a les empreses a 'motivar-se' per a innovar i adaptar-se als nous temps mitjançant Internet’.

Ja fa un temps vem parlar d'ells, pel seu grup a Facebook i la utilitat que pot tenir aquesta aplicació web 2.0 per una pime, però ara han augmentat la seva presència a la xarxa. Les eines de comunicació 'on line' que Monty utilitza per arribar als seus clients són:

1) Web: la web oficial de l'empresa té continguts i seccions que es van renovant periòdicament. També tenen pensat engegar un nou espai per a la participació dels visitants anomenada: 'Foto i Vídeo de la Setmanal'; l'objectiu és fer que la gent se senti partícip de la web, s'incrementi l'interès i les visites cap al web.



2) Grups a Facebook:

  • Bicis MONTY fans: és un espai per a tots aquells pilots, usuaris, afeccionats i amants de les bicicletes Monty. Son més de 250 membres i bastant actius: pengen fotos, vídeos, fan comentaris sovint, etc.

3) Blocs:

4) Newsletter que envien per correu amb enllaços al web.

5) MySpace del seu pilot més conegut Dani Comas.

Com a projectes futurs volen contribuir a la Viquipèdia aportant els 25 anys de la companyia. Inclús tenen presència a la xarxa creada pels seus clients, com el club de fans del Director General de Monty i 12 vegades Campió del Món de Biketrial, l'Ot Pi, al Facebook que l'ha creat una persona externa a l'empresa.

Informació addicional: entrevista realitzada a Gerard Cadevall parlant del grup a Facebook i un vídeo on ens parla també de la seva presència a la xarxa.

15/6/09

La Red Innova

Durant els dies 17 i 18 de juny es realitzarà a Madrid un trobada sobre innovació i tecnologia dirigit als mercats de parla castellana i portuguesa organitzada per la Red Innova. Els assistents a aquesta trobada podran compartir, intercanviar i crear iniciatives, a través d'una sèrie de conferències i sessions participatives.

La trobada seguirà un fil conductor que respon a preguntes com: Quina és la situació actual i com han canviat els consumidors i el mercat? Com està afectant la tecnologia a les diferents indústries i com afrontar el canvi? Quins són les noves tendències i com aconseguir cabdal per a implementar-les?

Entre altres temes es parlarà de:

  • Els fundadors de casos d'èxit com Mercado Libre, Tuenti, Buscape, Edreams, Sónico o OLX, explicaran com ho han fet i quins errors van cometre.

  • Hi haurà la col·laboració d'alguns dels blogaires més influents, com Enrique Dans, Julio Alonso, Eduardo Arcs, Mariano Amartino i Yoani Sánchez.

  • Les noves tendències i la manera d'utilitzar-les: cloud computing, open source, on line tv, conceptoFON, evolució de les xarxes socials i la publicitat on line.

  • Canvis que porta la tecnologia a la política, les energies renovables i la nova relació entre consumidors i marques.

  • Els casos de les 15 empreses més innovadores d'Iberoamèrica, seleccionades per Endeavor.

  • Al seu torn coneixerem emprenedors socials, que estan utilitzant la tecnologia per a generar un impacte positiu en la seva comunitat.

Lloc: Circo Price, Madrid.
Data: 17 i 18 de juny.
Preu: 812 €
Programa (PDF)

12/6/09

A l'estiu: cursos TIC al Cibernàrium

Aquest juliol el Cibernàrium (el centre de recursos multimèdia de Barcelona Activa) t'ofereix 17 cursos diferents, de 16 hores cadascun, per posar-te al dia en les aplicacions professionals d'Internet. Els cursos estan dividits en tres blocs temàtics:

1. Educa amb Internet
Si ets un professional del món de l'educació descobreix com aplicar les noves tecnologies en l'aprenentatge. Preu de cada curs: 30€.

  • APROFITA LES POSSIBILITATS DIDACTIQUES DE LES EINES WEB 2.0: BLOGS, WIKIS, PODCASTING, VIDEO. Del 6 al 9 de juliol, de 10 a 14 hores. (+)
  • COM FOMENTAR L'APRENENTATGE INTERACTIU CREANT FÀCILMENT UNA RÀDIO PER INTERNET A L'ESCOLA. Del 13 al 16 de juliol, de 16 a 20 hores. (+)
  • COM CREAR UN PROJECTE WEB A L'AULA. Del 20 al 23 de juliol, de 10 a 20 hores. (+)
  • TREBALLA L'APRENENTATGE COL.LABORATIU AMB UNA PLATAFORMA ON LINE: COM INSTAL.LAR, CREAR I GESTIONAR UN CURS AMB MOODLE. Del 27 al 30 de juliol, de 10 a 14 hores. (+)
2. Treballa amb Internet
Si ets un emprenedor, un autònom o treballes en una pime descobreix recursos i estratègies per millorar el teu negoci amb Internet. Preu de cada curs: 60€.
  • MÀRQUETING AMB POCS RECURSOS: COM PROMOCIONAR LA TEVA EMPRESA AMB INTERNET A BAIX COST. Primera edició. Del 6 al 9 de juliol, de 16 a 20 hores. (+)
  • UTILITZA LA WEB PER VENDRE MÉS: COM AUGMENTAR ELS RATIS DE CONVERSIÓ I CONVERTIR ELS VISITANTS EN CLIENTS. Del 13 al 16 de juliol, de 16 a 20 hores. (+)
  • COM FER UNA CAMPANYA DE PUBLICITAT I MÀRQUETING ON LINE EXITOSA AMB GOOGLE ADWORDS. Del 20 al 23 de juliol, de 16 a 20 hores. (+)
  • MÀRQUETING AMB POCS RECURSOS: COM PROMOCIONAR LA TEVA EMPRESA AMB INTERNET A BAIX COST. Segona edició. Del 27 al 30 de juliol, de 16 a 20 hores. (+)
3. Crea amb Internet
Aprèn a dissenyar webs, practica amb programes d'animació i edició d'imatge, o introdueix-te en el món del vídeo digital i l'edició de so. Preu de cada curs: 60€.
  • PHOTOSHOP CS3: RETOCA IMATGES DIGITALS I PREPARA-LES PER A LA WEB. Edició matí. Del 6 al 9 de juliol, de 10 a 14 hores. (+)
  • PHOTOSHOP CS3: RETOCA IMATGES DIGITALS I PREPARA-LES PER A LA WEB. Edició tarda. Del 27 al 30 de juliol, de 16 a 20 hores. (+)
  • DREAMWEAVER CS3: CREA I EDITA EL TEU LLOC WEB. Edició matí. Del 13 al 16 de juliol, de 10 a 14 hores. (+)
  • DREAMWEAVER CS3: CREA I EDITA EL TEU LLOC WEB. Edició tarda. Del 20 al 23 de juliol, de 16 a 20 hores. (+)
  • FLASH CS3: APRÈN A DISSENYAR ANIMACIONS DIGITALS. Edició tarda. Del 6 al 9 de juliol, de 16 a 20 hores. (+)
  • FLASH CS3: APRÈN A DISSENYAR ANIMACIONS DIGITALS. Edició matí. Del 20 al 23 de juliol, de 10 a 14 hores. (+)
  • ILLUSTRATOR CS3: DIBUIX VECTORIAL I DISSENY GRÀFIC PER A INTERNET. Del 27 al 30 de juliol, de 10 a 14 hores. (+)
  • EDICIÓ I MUNTATGE DE VÍDEO DIGITAL AMB PINNACLE STUDIO 10. Del 13 al 16 de juliol, de 10 a 14 hores. (+)
  • JOOMLA: CREA, GESTIONA I ACTUALITZA UN LLOC WEB AMB UN GESTOR DE CONTINGUTS. Del 13 al 16 de juliol, de 16 a 20 hores. (+)
Si vols inscriure't als cursos ho pots fer a través de la web del Cibernàrium o bé trucant al 93 291 76 10.

ACTIC: Certificat oficial per poder acreditar coneixements sobre Tecnologies de la Informació i la Comunicació

El passat 9 de juny la Generalitat va aprovar el decret que regula el certificat oficial per poder acreditar coneixements sobre Tecnologies de la informació i la Comunicació (ACTIC). Amb aquest certificat els ciutadans tindran la possibilitat d'acreditar davant qualsevol instància pública o privada la capacitat que tenen en matèria de Tecnologies de la Informació i la Comunicació.

L’acreditació pretén estandarditzar el coneixement de conceptes genèrics sobre la societat de la informació, la cultura digital i les bones pràctiques en aquest àmbit, sense entrar a valorar coneixements de productes concrets.

El model d’acreditació que expedirà la Generalitat, dirigit a tots els ciutadans majors de 16 anys, establirà tres nivells de competència —d’iniciació, bàsic i avançat— segons les capacitats i habilitats que hagin demostrat els titulars del certificat. Les proves d’avaluació es faran en línia, des de centres homologats repartits per tot el territori català. Un cop superada la prova avaluadora de competència la Generalitat expedirà un certificat acreditatiu amb el nivell assolit.

Calendari
Aquest estiu es faran les primeres proves del nivell bàsic i mitjà per a determinats col·lectius, proves amb les quals el Departament de Governació i Administracions Públiques avaluarà el procés d’acreditació. Superada aquesta fase de prova, es posarà en funcionament el sistema de proves d’acreditació de nivell bàsic i mitjà obert per tota la ciutadania. I a la tardor de 2010, està previst iniciar el sistema per l’acreditació de nivell 3, d’usuari avançat.

Avaluació
L’avaluació es farà mitjançant una prova de competència, que consistirà a respondre en un temps determinat diverses preguntes sobre diferents àmbits relacionats amb les tecnologies digitals; i depenent del nivell assolit en cada àmbit pot donar dret a l’obtenció d’un certificat bàsic, mitjà o avançat.

Hi ha vuit àmbits competencials diferents:

  • Competència C1: Cultura, participació i civisme digital.
  • Competència C2: Tecnologia digital, ús de l’ordinador i del sistema operatiu.
  • Competència C3: Navegació i comunicació en el món digital.
  • Competència C4: Tractament de la informació escrita.
  • Competència C5: Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment.
  • Competència C6: Tractament de la informació numèrica.
  • Competència C7: Tractament de les dades.
  • Competència C8: Presentació de continguts.
Al seu torn, hi ha tres nivells de competències:
  • Nivell 1: domini elemental de les TIC. Usuari bàsic d’aquestes tecnologies, capacitat per conèixer i aplicar, que es pot considerar inclòs a la societat digital.
  • Nivell 2: domini efectiu de les TIC en relació amb els àmbits generals d’aplicació. Usuari autònom i amb capacitat crítica sobre les TIC que actua amb efectivitat i adaptabilitat.
  • Nivell 3: domini avançat de les TIC en àmbits específics d’aplicació. Usuari amb capacitat per aprofitar al màxim les prestacions de les TIC, construir-ne usos alternatius i donar suport a altres persones en aquest àmbit.
D’acord amb aquests nivells de competència s’estableixen tres tipus de certificats:
  1. Certificat bàsic: possessió del nivell 1, de domini elemental de les TIC, respecte a les competències C1 a C6.
  2. Certificat mitjà: possessió del nivell 2, de domini efectiu de les TIC, respecte a les competències C1 a C8.
  3. Certificat avançat: possessió del nivell 3, de domini avançat de les TIC, a com a mínim dues competències entre les C4 i C8. Per obtenir el certificat avançat cal tenir el mitjà.
Procediment d’acreditació
En el moment que el procés estigui obert a la ciutadania en general, la persona que desitgi acreditar les seves competències en TIC s’haurà de preinscriure en línia al portal ACTIC, donant-se d’alta del sistema i sol·licitant lloc per realitzar la prova. L’aspirant també haurà de decidir en quin nivell vol acreditar les competències, ja que pot escollir en primer lloc entre acreditar el nivell bàsic o accedir directament a l’acreditació del nivell mitjà. La prova es farà a través del portal ACTIC en un dels centres col·laboradors.

L'objectiu és millorar la formació, la utilització i l’eficàcia en l’ús de les TIC des d’un punt de vista social i econòmic. A més, es fomenta la integració de les empreses i la ciutadania a la societat de la informació, tot contribuint a la cohesió digital de la societat catalana, evitant la fractura digital i contribuint a la cohesió social i vertebració territorial de Catalunya.

Més Informació:
- Notícia publicada el 09/06/09 al portal www.gencat.cat
- Acreditació de competències en tecnologies de la informació i comunicació (ACTIC)
- Presentació del Projecte (PDF)
- Posts publicats al Blog de Sant Feliu On Line: Febrer 2008, Setembre 2008

10/6/09

Documentació de la jornada 'Aplica les TIC al teu negoci'

Ja està disponible la documentació de la jornada celebrada el passat 3 de Juny al Palau Falguera:
  • Presentació que es va fer servir com a suport per realitzar la jornada.
  • També es pot visualitzar el vídeo que es va passar als assistents amb els diferents casos d'èxit d'empreses de Sant Feliu que han aplicat les TIC al seu negoci. Podeu consultar el canal de Sant Feliu Innova a YouTube per a visualitzar el vídeo sencer; o bé en diferents parts: Aula SIC, PcSystem, Nucs, Monty i Soler i Sauret.


Tan si vas ser un dels assistents a la jornada, com si no, ens interessa saber la teva opinió sobre la temàtica del que es va parlar, així com si hi ha algun tema en el qual estiguis interessat (tu o la teva empresa) i sobre el que poder realitzar futures jornades, cursos, etc. Estarem encantats de donar-te tota l'ajuda que puguem.

Recorda que pots seguir l'actualitat de Sant Feliu i les TIC mitjançant diferents canals que posem a la teva disposició:
YouTube Twitter Web Blog

Curs de recerca de feina per Internet (Can Maginàs)

Actualment podem veure com hi han més ofertes de feina penjades a Internet que als diferents taulons d'anuncis que podem trobar en Serveis públics d'Ocupació, Instituts, etc... trobar feina és més fàcil per Internet, i a Can Maginàs t'ensenyaran com fer-ho!

Des del Club de Feina de Can Maginàs, a més de crear una guia amb recursos (fes clic sobre l'enllaç) per a trobar feina per Internet, realitzen un seguit d'accions d'alfabetització digital per ajudar-te, concretament un "Curs per a la recerca de feina a través d'Internet". És un curs adreçat a les persones demandants de feina que estiguin a l'atur, o que busquin una millor ocupació.

Estan pensats per a gent sense amplis coneixements d’informàtica o Internet, o que no saben cercar feina utilitzant les eines tecnològiques habituals (borses de feina virtuals, web del SOC, eina per fer CV’s del SOC, etc).

Per això els continguts inicials del taller seran els habituals d'alfabetització digital (carpetes i documents, ús bàsic d'un processador de textos, introducció a Internet, cercadors d'informació i creació d'un compte de correu electrònic, etc.) però també els assistents també es formaran en temes específics de la recerca de feina per Internet com són:

Programació
  • Hores: 20
  • Dijous, de 15:00 a 19:00h
  • Dates: 11, 18 i 25 de juny i 2, 9 de juliol
Per conèixer conèixer què es va tractar i els resultats d'altres cursos realitzats aquests any, ho pots fer consultant aquests posts antics: març i abril. Si estàs interessat en realitzar aquest curs et pots posar en contacte amb Can Maginàs:

Servei d'Informació del Centre Can Maginàs
C/ Hospitalet, 25
Tel. 93 685 07 83
Fax 93 685 36 95
Adreça electrònica: maginas@santfeliu.cat
Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres, de 8.30 a 13 h i de 17 a 19.30 h.

Google ajuda les Pimes

El buscador ha agrupat en una pàgina totes les eines gratuïtes de què disposa per als emprenedors i pimes: des de Google Apps (correu electrònic, calendari compartit, documents en línia, etc) a manuals de màrqueting, correu i sistema d’estadístiques.

En aquests moments de dificultats econòmiques, el canal online pot ser una bona oportunitat, ja que, malgrat que les vendes del comerç al detall registren descensos des d’agost del 2008, la facturació del canal electrònic va augmentar un 39% l’any passat. En aquest sentit els emprenedors tenen l’oportunitat de donar-se a conèixer a la xarxa i, per què no, també de fer negoci.

"La crisi té els seus punts menys negatius. Per al comerç on line i les pàgines web, l’usuari té menys diners per gastar, però en canvi disposa de més temps per estar a casa, navegar i poder-se informar", explica Álex Gibelalde, expert en pimes de Google Espanya. "Totes les empreses han de ser a Internet. Ja no és el futur; Internet és el present. El client és a la xarxa, i les empreses amb web tenen avantatge sobre les altres", afegeix Isabel Salazar, responsable de màrqueting de Google.

Deixa un comentari i explica'ns la teva experiència amb les eines de Google, pot servir d'exemple per a altres emprenedors o usuaris, moltes gràcies!

Per a més informació també pots consultar un post anterior en el que s'explicava com crear una Intranet amb Google Sites:
http://santfeliuinnova.blogspot.com/2009/05/google-sites-si-necessites-una-intranet.html

Web de Google: www.google.es/emprendedores
Font de la informació: notícia publicada a l'edició d'El Periòdico (10/06/09)

9/6/09

Si estàs a l'atur, forma't virtualment de manera gratuïta!

El Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), en col·laboració amb la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) ha posat en marxa un servei de formació virtual a distància per a persones aturades, amb un ampli catàleg de cursos.



Aquestes accions formatives es faran al campus virtual de la UOC, amb l'assessorament d'un professor expert. Només haurem de tenir un ordinador amb connexió a Internet i un compte de correu electrònic.

Hi han unes 50 accions formatives diferents en els següents camps:

  • Competències digitals (informàtica i internet)
  • Competències lingüístiques (idiomes)
  • Competències professionals i de recerca de feina (tècniques de recerca de feina, gestió de la carrera professional, millora de la comunicació, etc.)
  • Competències professionals en logística i operacions (logística d'aprovisionament i distribució)
  • Competències professionals en activitats socio-sanitàries (nutrició i salut, gestió de la dependència, etc.)
  • Competències professional en activitats TIC i gestió de la informació i la comunicació (cinema, vídeo, publicitat, etc.)
  • Competències professionals en turisme (Destinacions turístiques, etc.)
  • Competències professionals a l'empresa (Competències TIC a l'empresa, relacions públiques, etc.)
Podeu utilitzar el cercador per trobar el curs que més s'adapti a les vostres necessitats. Com que la oferta és tan àmplia, segur que trobareu allò que cerqueu. I un cop el trobeu, us podeu inscriure fent clic en aquest enllaç. Si tot i així teniu algun dubte podeu consultar aquí les Preguntes Més Freqüents.

Si no esteu a l'atur, però voleu formar-vos gratuïtament en qualsevol d'aquestes matèries, no us desanimeu: les places que no s'omplin s'utilitzaran per admetre persones que estiguin en actiu.

8/6/09

Conferència: 'La tecnologia com a motor per superar la crisi'

Aquesta jornada, organitzada per Barcelona Digital Centre Tecnològic, The American Chamber of Commerce in Spain i la Fundació Ctecno, té per objectiu analitzar el paper directe que pot tenir una disciplina tan actual i important com la tecnologia dins l’actual context de crisi econòmica.

En el transcurs de l'acte s’abordarà el paper de la tecnologia com a motor del desenvolupament mundial, el paper de les multinacionals en el creixement econòmic, la seva relació amb les empreses locals i la relació sempre complexa entre Estats Units, Espanya i Catalunya. On cal analitzar les fortaleses, debilitats, i molt especialment, les potencialitats que el món tecnològic té en relació a la crisi i quin protagonisme pot adquirir per a superar-la.

L’acte tindrà com a ponents al vicepresident de Cisco a l’Àrea Mediterrània, Jordi Botifoll; el director general de Computer Science Corporation, Víctor Cuatrecasas; el president d’HP España, José Antonio de Paz; i el director general de Compuspar, Jordi Serra. El discurs inaugural anirà a càrrec del president de The American Chamber of Commerce in Spain, Jaime Malet, i la jornada serà conduïda per l’expresident de la Generalitat i president d’honor de CTecno, Jordi Pujol.

L'acte tindrà lloc el proper 9 de juny a les 19 hores a l'Hotel AB Skipper (Avinguda Litoral 10, 08005 BARCELONA). Les inscripcions són gratuïtes a través de la web de Barcelona Digital.

La botiga, també a la xarxa

Gràcies al comerç electrònic, els horaris i la distància deixen de ser obstacles en les transaccions comercials. A més, permet obrir noves formes de comunicació amb els consumidors finals, així com fidelitzar els clients i captar-ne de nous.



Avantatges de la botiga virtual:

  • Oberta 24 hores, 365 dies l'any, sense la presència del comerciant.
  • Mercat global, sense necessitat d'obrir més botigues, pagar lloguers, etc.
  • Cada vegada hi ha més consumidors que opten per comprar en línia o, com a mínim, buscar i comparar els productes i serveis. La xarxa és l'opció més còmode per conèixer els preus i les ofertes de manera ràpida, la majoria dels compradors en línia, quan han de comprar un producte en una botiga física, prèviament en busquen informació a través d'Internet.
  • Negocis que en l'àmbit tradicional no són rendibles per manca de clients, amb el comerç electrònic poden arribar a un major nombre de persones i ser rendibles.
Xifres: el 2007 va ser l'any de l'explosió del comerç electrònic a l'Estat, la xifra total de negoci generat va ascendir a 4,761 milions d'euros, un 71,4% més que l'any anterior. Durant el 2008 també va créixer però a un ritme més baix, en part degut a l'aturada que viu el comerç en general. A mida que es generalitzi l'accés a Internet per ADSL el nombre de transaccions també augmentarà, al 2008 hi havia 24 milions d'internautes.

Productes: els articles més demanats són els bitllets de transport, però també generen una forta demanda les entrades per espectacles, les reserves d'allotjament, la roba i els complements, l'electrònica o els llibres.

Compradors: el perfil del comprador, en sis de cada deu consumidors, respon a homes d'entre 25 i 40 anys, que viuen en ciutats de més de 100,000 habitants, amb nivell socioeconòmic mitjà i estudis universitaris. Aquests consumidors es gasten una mitja de 600€ anuals. Però el col·lectiu que farà augmentar les vendes per Internet el conformen els “nadius digitals”, persones que han crescut amb Internet i que el comerç electrònic ja no els representa cap novetat, comprar en línia és quelcom natural.

La presència a la xarxa amplia el mercat potencial i incorpora un nou canal de promoció i d'atenció al client.



Garanties: segons diversos experts els consumidors ja han perdut la por a comprar a través de la xarxa, sobretot perquè ara els consumidors troben portals que expliquen qui són, on apareix un telèfon de contacte per resoldre dubtes, els segells acreditatius, etc. A més hi ha altres garanties per si, un cop realitzada la compra, el consumidor se sent estafat, com el sistema d'arbitratge del comerç “Confiança Online”, dret de desistiment (passat un període de reflexió de 7 dies hàbils ets pots fer enrere), etc.

Pagament: els més utilitzats són la targeta de crèdit i dèbit, amb el 55% dels pagaments, d'altres sistemes són el pagament contra reemborsament, la transferència i el format PayPal. Aquest últim és el més recent, permet enviar i rebre diners sense compartir dades de la targeta o compte corrent amb la persona o empresa amb qui es realitza la transacció econòmica. Un cop et registres a PayPal pots enviar diners a qualsevol persona o empresa que tingui una direcció de correu. Registrar un compte PayPal i enviar diners és gratuït, rebre'n té una comissió en funció del tipus de compte.

Logística: un aspecte essencial i dels que més preocupa als comerciants que operen a través de la xarxa, és el canal de distribució que s'ha d'establir al darrera del sistema virtual per fer arribar el producte físic al client.

Comunicació: gràcies a la interacció amb els clients per permet la xarxa, els comerços en línia poden donar a conèixer, a més dels productes que comercialitzen, l'opinió d'altres consumidors o usuaris, intercanviar informació i recomanacions, oferir consells, impulsar recursos, etc. Del que es tracta és de donar valor afegit al producte que es compra a través de la xarxa.

Casos d'èxit:

- Jordi Gibergans, responsable de www.tastets.com: “Crear un portal ens ha permès iniciar un negoci i tenir presència en un mercat global amb una petita infraestructura inicial”.

- Sergio Amat, de
www.vincon.com: “La botiga virtual ens permet vendre en tot moment a tot el món sense haver de disposar d'una botiga física, en un principi la pàgina web era un mitjà de comunicació, ara s'ha convertit en la tercera botiga, a més de les de Barcelona i Madrid”.

Algunes recomanacions per vendre per Internet
  • Actualització: el catàleg i la botiga digital s'han de mantenir actualitzat i han de ser clars.
  • Promoció: un cop s'ha creat la botiga en línia s'ha de mantenir viva i promocionar-la.
  • Generar confiança: s'ha de generar confiança en el canal virtual, la mateixa que en el negoci físic.
  • Flexibilitat de pagament: les formes de pagament i seguretat s'han d'especificar clarament. És aconsellable oferir diferents possibilitats de pagament segur i donar al client la oportunitat de triar.
  • S'ha d'especificar com es controla la seguretat de les compres.
Informació extreta de la revista 'El Consum', editada pel Departament d'Innovació, Universitats i Empresa (DIUE). Si voleu consultar la notícia sencera ho podeu fer a:
http://www.gencat.cat/diue/doc/doc_42509393_1.pdf

4/6/09

Seguiment de la jornada via Twitter

Aquells que no van poder acudir presencialment a la jornada, en van poder fer el seguiment al Twitter de Sant Feliu On Line, accedint a la següent adreça: http://twitter.com/santfeliuonline, des d'on s'anaven comentant els fets més destacats, pràcticament minut a minut.



A més, alguns ens van fer arribar la seva opinió de la jornada a través del propi Twitter:


Twitter és un servei de microblogging. Només cal registrar-se a la seva web per començar a enviar missatges sobre tot allò que vulguem comunicar. I per estar informats d'aquella gent/institucions/empreses que ens interessa, només cal que els busquem al cercador del Twitter, fer-nos seguidors dels seus comentaris i rebre tots els missatges que envïin. Si voleu més informació podeu consultar aquest videotutorial que, entre d'altres coses, explica com registrar-se.

Trobada de xarxes d'emprenedors

Les persones emprenedores també fan xarxa!!

El dia 21 de maig va tenir lloc a Barcelona, dins del Dia de l'emprenedor la Trobada de xarxes d'emprenedors. Aquesta trobada va aplegar a 15 xarxes de la comunitat emprenedora de Barcelona amb l'objectiu de donar a conèixer les plataformes de networking d'emprenedors de la ciutat.

Algunes d'aquestes xarxes són:
  • Cava Twitts: organitza trobades bimensuals en l'àmbit de les persones emprenedores i les NTIC amb una copa de cava. Propera trobada el 13 de juny!!


  • First Tuesday: networking NTIC mensual a Barcelona i a Madrid. De manera informal en una bar o local de copes es troben emprenedors, es fa una xerrada, i networking posterior. La propera trobada el dia 6 de juny!!


  • Joves Empresaris de Catalunya: defensa els drets dels joves emprenedors i empresaris. Realitza dinars de networking mensuals, i accions de networking speach.


  • BCN Techworking (Cambra de Comerç de Barcelona): fa trobades trimestrals de la cambra de comerç, caixes d'estalvis, empresaris, i emprenedors a l'estil de Silicon Valley.


  • Iniciador de emprendedores para emprendedores: esdeveniments formatius d'emprenedors per emprenedors on es provoquen debats que generen interrelacions . És pot visualitzar en streaming. La propera trobada el 16 de juny!!


  • iweekend: esdeveniment de cap de setmatna on es reuneixen emprenedors per idear i crear una empresa TIC. Propera trobada a Valencia del 5 al 7 de juny!!


Altres xarxes socials per persones emprenedores:


Resum jornada 'Aplica les TIC al teu negoci'

A la sessió 'Aplica les TIC al teu negoci' que va tenir lloc ahir al Palau Falguera, celebrat en el marc del programa Sant Feliu Innova i organitzada per l'Ajuntament de Sant Feliu en col·laboració amb Barcelona Digital Centre Tecnològic, hi van assistir més d'una vintena de persones, la majoria treballadors de petites i mitjanes empreses de Sant Feliu. Va obrir la jornada Jaume Mañosas, regidor de Noves Tecnologies de l'Ajuntament de Sant Feliu, donant la benvinguda i presentant els projectes al voltant de 'Ciutats Digitals', com el blog Sant Feliu Innova, l'Expert Respon, premis a la Innovació 2009, etc.

La xerrada central la va realitzar Eduard Ramos, col·laborador de Barcelona Digital Centre Tecnològic, amb l'objectiu d'identificar com les empreses poden ser més competitives amb el suport de les TIC. Alguns exemples de solucions TIC comentades van ser les següents:

  • ERPs: són útils per planificar els recursos de l'empresa i permeten gestionar totes les operacions que s'hi desenvolupen (producció, control d'estocs, gestió, etc) amb un únic sistema integral d'informació. Actualment ja hi ha solucions ERP tant per grans empreses com per a micropimes.

  • CRMs: permeten gestionar la relació amb els clients, organitzen contactes externs de l'empresa amb l'objectiu de guanyar o fidelitzar clients. Un exemple podria ser http://www.spainsko.com/, una botiga de sabates que té un CRM que recorda les talles dels clients, freqüència de compra, últimes comandes, etc.

  • Màrqueting: aplicant les TIC al màrqueting podem utilitzar noves eines per arribar als clients de forma més efectiva, així com identificar nous clients. Ara podem saber l'efectivitat real de les diferents campanyes: quanta gent ha vist un anunci publicat al web, quants hi han clicat, etc. El màrqueting fet per Internet és contextual (s'adapta al context del client) i de permís (l'usuari tria si visualitza l'anunci o no). Un bon exemple de màrqueting a la xarxa seria http://www.bicentury.es/.
    Un altre element essencial de màrqueting és posicionar-se correctament a Google, amb l'objectiu de donar-se visibilitat a la xarxa, ja que per molts usuaris és la única font d'informació
    Una altra eina efectiva per conèixer els usuaris de la pròpia web és utilitzant el servei de
    Google Analytics, ja que ens permet tenir un retrat bastant fidel dels usuaris de la web o el blog: quantes visites tenim, d'on són, si repeteixen, etc.

  • Web 2.0: aplicat al món de les empreses, el web 2.0 significa donar veu als clients/usuaris i deixar que aquests generin contingut de la pròpia marca o d'empresa. Si les empreses permeten que els usuaris/clients donin la seva opinió en les pròpies webs o blogs demostren una gran transparència. I el més important, un client satisfet que ho expressa a la web, és la millor publicitat per a futurs clients
Es va passar un vídeo sobre casos d'èxit amb l'aplicació de les TIC a St. Feliu:
  • Monty ha reduït publicitat tradicional i s'han bolcat en la seva web, Facebook, blogs, etc
  • NUCS tenen un blog amb totes les novetats de la seva botiga, i ara ja pensen amb videoblogs.
  • PCSystem donen suport informàtic a distància, botiga online, etc.
  • SIC utilitzen el software Moodle per a la formació contínua.
    Soler i Sauret tenen pantalles als seus autobusos connectades a l'agència EFE, video-vigilància, connexió GPS, etc.

En Tomàs Moré va parlar del servei d'orientació Pimestic, amb el servei d'auto-diagnosi, i les ajuts que ofereix la generalitat. A nivell d'ajuts, per aquelles empreses que encara no tenen web, també existeix el Programa NEW (Ninguna Empresa sin Web) que els ofereix finançament.

Joan Martorell de Gutmar parla de la seva experiència d'implantació de ERP per gestionar comandes, fidelitzar clients, etc. Tenien problemes per gestionar una cartera de més de 30 clients, amb més de 5000 articles catalogats, productes molt complexes i moltes fases de producció. Al 2005 van implantar ABAS que els permet controlar tots els processos (administració, producció...) i n'estan francament satisfets.

El dinar-networking va servir per a seguir parlant de les idees i temes sorgits durant el matí i per exposar els diferents casos particulars, el dinar va finalitzar amb una dinàmica a l'hora del cafè per a posar en comú aquelles eines TIC que es consideraven més importants.

Properament hi haurà els continguts en format vídeo a la xarxa