29/12/09

Publicitat online, un remei contra la crisi de les pimes

Ja fa més d'un any que l'economia mundial està sotmesa a una profunda crisi, de la que encara no es preveu cap millora, ni es veu cap llum al final del túnel.

Ningú s'escapa a la crisi, tots els sectors s'han vist afectats per la recessió. Una de les grans perjudicades han estat les PIMES espanyoles, les quals no saben aprofitar les oportunitats que Internet els ofereix per poder ser més flexibles davant aquesta crisi, com pot ser la publicitat online.

Actualment les pimes espanyoles no gasten molts diners en promocionar-se via internet, a causa del desconeixement i la desconfiança que planteja una decisió d'aquestes característiques.

Però el que no saben és que un anunci online pot ser més senzill, efectiu i barat que en un altra mitjà de comunicació tradicional, com televisió, ràdio o premsa.

I això es demostra amb estudis estadístics, segons dades de Interactive Advertising Bureau (IAB) el nostre país ha incrementat en certa mesura la seva quota i la seguirà incrementant al llarg dels anys; però si ens comparem amb altres països com Regne Unit on la proporció de publicitat online és del 19% del total (a Espanya és d'un 10%), encara ens falta camí per recorrer.

El comportament d'alguns empresaris actualment no és el correcte, en plena crisi retallen despeses i deixen de banda un sector molt important com és la publicitat.

La publicitat online és apte per a totes les butxaques i té un àmbit d'actuació mundial. Encara no s'han adonat de tots els avantatges que la publicitat en internet pot oferir: més econòmica, amb una difusió més àmplia, enregistra dades estadístiques, permet realitzar el marketing directament i permet actualitzar-la periòdicament amb facilitat.


Actualment una pime amb poca presència a Internet és una pime poc competitiva, ja que en ple segle XXI i amb el desenvolupament de les noves tecnologies, renunciar a ocupar un lloc a la xarxa és una idea totalment errònia.

Però la realitat és que el nostre país va un pas endarrere que uns altres països més desenvolupats en quant a infraestructures, posicionant-se a la cua dels països europeus. La publicitat online va en augment i renunciar a ella no sembla una opció molt intel·ligent.

Via | Casa d'Oficis

InfoONLINE 17, l'informatiu mensual

Amb la visualització dels InfoONLINE pots estar al dia de les diverses actuacions i novetats que es duen a terme a Sant Feliu del Llobregat en relació amb les noves tecnologies i la inclusió digital. Si vols llegir els antics, o no et vols perdre les novetats et pots subscriure al Canal de YouTube i estar permanentment actualitzat.



En aquest últim InfoONLINE podràs saber més sobre:

  • Els tràmits online que pots fer amb l'administració local: aquest primer trimestre del 2010 l'ajuntament vol donar un nou impuls a l'administració electrònica amb la posada en marxa de la "Carpeta Ciutadana", un entorn privat i personalitzable, accessible a través de la web de l'Ajuntament i des d'on ciutadans, entitats i empreses podran consultar des de la web de l'ajuntament des d'on podran consultar la documentació pròpia, l'estat dels tràmits o realitzar-ne de nous.

  • L'acreditació ACTIC: la Generalitat ha creat aquesta acreditació de competència de TIC que permet demostrar als ciutadans el nivell de coneixements que tenen en l'ús de les TIC davant de qualsevol empresa o administració pública. Al CIFO de Sant Feliu pots anar a realitzar l'exàmen.
  • IV Congrés de la Cibersocietat 2009: el desenvolupament d'aquest congrés, organitzat per l'Observatorio para la Cibersociedad (OCS) i el Citilab, no és com la majoria de congressos, ja que tot es realitza de forma virtual: des de la pròpia web del congrés es pot accedir a les diferents comunicacions ordenades en 6 eixos temàtics diferents (Educació, Ciència i Investigació, Comunicació, Economia, Política i Cultura), consultar-les i posteriorment comentar-les en un fòrum específic.
  • I per últim, el cas d'èxit dels Diables de la Salut, que aposta per l'ús de les noves eines per millorar la comunicació entre ells, en aquest cas amb Google Groups.

Vídeo i ponències de la jornada "El paper de les TIC en la revolució energètica: eficiència i productivitat"

Si no vas poder assistir a la Jornada El paper de les TIC en la revolució energètica: eficiència i productivitat que es va fer al Cibernàrium el passat 19 de Novembre ara pots veure en vídeo les intervencions dels ponents i també el debat posterior.



També pots veure les presentacions de les ponències dels diferents experts:
  • Marcel Coderch - Vicepresident de la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions.
  • José Morales Barroso - Soci-Director de L&M Data Communications.
  • Ramón Ribàs - Responsable del Red Innovation Center de Vodafone.
  • Moisés Navarro - Membre del Consell d'Experts Tècnics i la Red de Innovación d'IBM.
  • Jordi Torres - Catedràtic del departament d'arquitectura de computadors de la UPC i director d'investigació de la línea Autonomic Systems and e-Business Platforms del Barcelona Supercomputing Center (BSC).

24/12/09

PIMESTIC renova el seu portal web

El pla d'actuació PIMESTIC, destinat a promoure les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l’empresa catalana per millorar la seva competitivitat, que ha estat impulsat per la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació (STSI) i per ACC1Ó, canvia de cara.


Després de dos anys de funcionament el portal de PIMESTIC (amb més de 73.000 visites i 2,8 pàgines/visita) han realitzat una sèrie de canvis en el web: ara amb menys de 30 segons l'usuari pot fer-se una idea del que hi pot trobar, s'han reduït la quantitat de clics per accedir a la informació fet que contribueix a una major claredat i usabilitat.



En el portal també hi ha nous apartats com el de suport multimèdia on l'usuari pot veure resums de les jornades realitzades pels ponents del Pla PIMESTIC, i s'ha incorporat un selector de sectors d'empreses per poder veure les entrevistes a empresaris que han implantat les TIC a les seves empreses.


23/12/09

Documentació de la Jornada Euroecom

En un post anterior ja vem parlar de la XII Jornada Euroecom, organitzada per ACC1Ó al CaixaForum, i centrada amb l'objectiu de guanyar competitivitat en un entorn digital.


Ara ja es pot accedir a les presentacions dels ponents mitjançant els següents enllaços:

Properament també hi hauran disponibles els vídeos i les idees més destacades de tota la jornada.

22/12/09

Dues empreses de Sant Feliu premiades en la 6a edició del Reconeixement a les millors iniciatives empresarials d'innovació a la Vall Baixa

El passat 10 de desembre es va celebrar, al municipi de Pallejà, la 6º Edició del Reconeixement a les millors iniciatives empresarials d'innovació a la Vall Baixa, sota el lema Innovant Avancem, on dues empreses de Sant Feliu de Llobregat van ser premiades:

  • 2º premi per Buggying BCN: empresa dedicada a oferir serveis turístics a les families com el lloguer de cadiretes de passeig per a infants, amb una dotació en metàl·lic de 1.500€.
  • 3º premi per Peixe Software: centrada en serveis informàtics per portar control de presència remota dels treballadors, amb 500€ de premi.
El guanyador va ser Can Perol Baix Llobregat, SL, de Sant Vicenç dels Horts, dedicada a la producció i comercialització de productes agrícoles i ecològics, amb una dotació de 2.500€.

A continuació et presentem un vídeo amb el resum de l'entrega dels premis i les declaracions dels diferents protagonistes dels premis:



Aquests premis tenen com a objectiu la promoció de la innovació per al foment de les iniciatives empresarials de la Vall Baixa, així com també donar suport i reconeixement a les actuacions d'innovació realitzades per les empreses.

Moltes felicitats als guanyadors i a la resta de participants, són una mostra del caràcter emprenedor del municipi!

La resta de participants de Sant Feliu als premis van ser: 
  • Fit95: empresa que te com activitat la creació de software per a coordinar i traçar els processos productius de les industries, tot integrant tots els departaments implicats. La seva pàgina web és: www.fit95.com. 
  • Vanila: centre de bellesa integral que ofereix als seus clients una àmplia gama de serveis, amb les tècniques més avançades i el personal més especialitzat.
  • La Font de l'Expressió: centre de logopeda especialitzat en serveis per reforçar l'expressió, comunicació i el llenguatge.
    Més informació | Post anterior

    18/12/09

    El cervell és gratis! Pensem més!

    Aquesta és la proposta que va realitzar Itamar Rogovsky, psicòleg, consultor i president del Growth Resources Institute d’Israel, en el transcurs de la conferència 'Activar el talent a les organitzacions', que la UPC School of Professional & Executive Development va organitzar el passat 20 d’octubre en col·laboració amb la consultoria de continguts Helix3c i que s’emmarca dins el cicle Open Talent.

    El professor Rogovsky va defensar una economia en què els diners deixin de tenir valor i les idees adquireixin una importància vital, apostant per explorar els nous camins de l'economia, una economia del coneixement com a alternativa a l’economia basada en el consumisme i el capitalisme.

    Cal activar el talent per fer-ne un avantatge competitiu d’alt valor afegit: l’economia vigent fins ara, basada en el consumisme i el capitalisme, “és un gran monstre sobre potes de gallina”, i que s’ha exhaurit. “Entrem en una nova era, que s’ha de fonamentar en l’economia del coneixement”, va afirmar.



    Via | UPC

    16/12/09

    El 70% de la població consumeix continguts digitals



    La indústria de continguts digitals a Espanya està vivint un important creixement, així ho avalen les dades de l'Informe Anual de los contenidos digitales en Espanya 2009, elaborat per l'Observatori Nacional de les Telecomunicacions i la Societat de la Informació, ONTSI, que dóna a conèixer dades que denoten la bona salut en el sector, com que:
    • 70% de la població consumeix continguts digitals.
    • Espanya s'ha consolidat com el quart país europeu més important de venda de videojocs.
    • Està en una posició privilegiada en el procés de transició a la TDT respecte a països del seu entorn, com Itàlia o França, o que
    • 30 dels més de 250 milions d'euros que va generar el mercat de la música, van correspondre a les vendes de descàrregues per Internet i mòbil.
    • A més, l'ús de les xarxes socials està cada vegada més estès entre els internautes.

    Més informació

    Bon Nadal pel comerç electrònic

    Aquests dies unes de les activitats més quotidianes és la de recórrer l'interior dels centres comercials, fer cues, pagar pels productes un preu superior que la resta de l'any... però sempre serà així? Potser no, s'espera que un terç dels espanyols compri a través d'Internet durant aquest Nadal, fet que suposaria la consagració d'aquest sector (segons dades de la consultora Deloitte).


    Un recent estudi d'eBay també va en aquesta mateixa línea:
    • Més d'un 42% dels consumidors espanyols creu que comprant per Internet al Nadal s'estalviarà les interminables cues dels centres comercials.
    • El 61% gastarà en aquestes dates el mateix o més que l'any passat.
    • Només un 33% reduirà seu pressupost.
    • El 45% creu que els preus són més reduïts per a la Xarxa.
    Encara creus que la xarxa no és un lloc important per tenir-hi presència?


    Una mostra d'aquest canvi de tendència el veiem als EEUU: el dilluns següent al cap de setmana del Dia d'Acció de Gràcies, els comerços nord-americans ofereixen grans descomptes on line per animar als seus clients. El d'aquest any van incrementar les vendes en un 5% fins als 887 milions de dòlars (el 50% de les compres es van produir des del lloc de treball).

    A Espanya el percentatge d'internautes que va comprar en línia es va elevar del 39,8% al 40,3% entre 2007 i 2008, el que es tradueix en un increment de gairebé 900.000 persones, arribant a 8,9 milions d'internautes compradors. Ho explica un estudi fonamental per a aquest tema, el que ha elaborat l'ONTSI i que porta per títol Estudi B2C 2.009 i que analitza dades de 2008. Segons el mateix, la xifra de negoci del comerç electrònic minorista ha crescut un 12,6% respecte l'any anterior, fins als 5.362 milions d'euros.



    Qui són els compradors?
    Algú podria dir que els més llestos, ja que estalvien temps, aglomeracions en cues i diners. El perfil dels compradors correspon a homes, de 25 a 49 anys, urbanites, amb estudis universitaris, de nivell socioeconòmic alt i mitjà-alt i treballadors en actiu a temps complet. En general són els internautes que fan servir de manera més intensiva la xarxa, no només per comprar. Solen ser també actius en les xarxes socials, per exemple.

    No obstant això, cal ser realista: el 70,2% dels internautes acudeix a Internet per informar-se i més tard adquirir productes o serveis en una botiga física. A més, són més freqüents les compres en botigues virtuals que a més tenen establiments físics (70%).

    Això pot passar perquè el comprador en línia és molt acurat: per decidir la compra en línia demana que l'empresa estigui ben identificada i ofereixi la possibilitat de contactar directament, que ofereixi informació clara, completa i concisa sobre temes contractuals, el producte i el preu. El 50% prefereixen pagar les seves compres en línia a través de targeta de crèdit o dèbit i el 29% contra reemborsament. Les dones i els individus de 35 a 49 anys són més reticents a l'hora de facilitar dades personals per comprar per internet.

    Satisfets
    A Espanya, segons l'estudi, el 95,2% dels compradors online ha vist cobertes les seves expectatives, encara que un 21,6% declara haver tingut algun problema. Quin tipus de problemes? Doncs en primer lloc, les incidències logísitica (que declaren haver patit el 59% dels que van tenir algun problema). En segon, que el servei adquirit no respon al que s'oferia a la web (33%). D'altra banda, la por a la inseguretat en el pagament ha baixat al 30%, encara que la preocupació per l'ús de les seves dades personals ha pujat fins al 16%. El 74,2% creu suficient la presència d'empreses espanyoles en la Xarxa per a la compra en línia dels seus productes, encara que la varietat dels seus productes només és valorada com a suficient pel 54,3%.

    Comerços nadius digitals
    Que el comerç en línia té futur ho descobrim gràcies iniciatives de comerços nadius digitals. Un exemple són l'aparició de clubs privats de compres en línia que ofereixen productes de les marques més prestigioses amb descomptes d'entre un 30% i un 70% (com BuyVip.com o Privalia),

    En fi, potser siguis dels que poden evitar haver de comprar res, o potser t'agrada anar de compres, o encara no te'n refies de la Xarxa i la seva seguretat. Sigui com sigui, hi ha un comerç on line que creix dia a dia i que aquest Nadal potser coincideix amb la seva confirmació.

    Via | Red.es

    Benfumat, 20 anys realitzant productes fumats de qualitat a Sant Feliu

    El Grup Semon dedicat a l'elaboració de menjars preparats es va fundat per la Maria Vidal a principis dels anys 60. Benfumat va nèixer a partir d'aquest grup, ja que aquest no trobava un proveïdor que li oferís un producte al seu gust i van van decidir muntar pel seu compte una fàbrica de productes fumats.



    Per assessorar-se, van contactar amb la càmera de comerç de Noruega i a principis dels 80 van començar aquesta aventura establint com a eix de la seva filosofia d’empresa la preservació de les tradicions antigues del fumat juntament amb la tecnologia més avançada, investigant i desenvolupant continuament noves possibilitats gastronòmiques i de mercat.

    Avui en dia compten amb unes instal·lacions de 2.500 m² a Sant Feliu de Llobregat (Barcelona), on realitzen un procés de producció rigorós que garanteix la qualitat de tots els seus productes. Una part molt important d'aquesta producció es destina a l'exportació a països d'arreu del món: EEUU, França, Itàlia, etc.

    Montse Tarrida, la filla de Maria Vidal, i que actualment dirigeix el Grup Semon, ens explica tot aquest procés:



    Més informació
    Benfumat | Emprenedors TV

    14/12/09

    Entrevistem els organitzadors del 'IV Congrés de la Cibersocietat'

    Fa uns dies ens vem acostar al Citilab per a parlar amb dos dels organitzadors del IV Congrés de la Cibersocietat 2009, volíem que ens expliquessin què significa això d'organitzar un congrés on tot és virtual, com s'ho fan per mobilitzar a la gent (tant els ponents com els participants), quin futur preveuen, etc. Aquí us deixem aquesta interessant entrevista amb l'Enric Senabre i en Francesc Balagué:




    El desenvolupament d'aquest congrés, organitzat per l'Observatorio para la Cibersociedad (OCS) i el Citilab, no és com la majoria de congressos, ja que tot es realitza de forma virtual: des de la pròpia web del congrés es pot accedir a les diferents comunicacions ordenades en 6 eixos temàtics diferents (Educació, Ciència i Investigació, Comunicació, Economia, Política i Cultura), consultar-les i posteriorment comentar-les en un fòrum específic.


    Des de Sant Feliu Innova vem contribuir al congrés amb una comunicació emmarcada dins la categoria d'Innovacions en la petita i mitjana empresa en temps de canvi, on expliquem l'experiència pròpia de Sant Feliu de Llobregat amb la promoció de les TIC entre el teixit empresarial local, sota el títol 'Sant Feliu de Llobregat: Laboratori de posada en valor de la micro-innovació al teixit productiu del territori' (enllaç).

    Més informació
    Web del Cibercongrés
    Comunicació completa Sant Feliu 
    Post anterior  'Sant Feliu participa al IV Congreso de la Cibersociedad 2009' (12/11/09)

    Participants als 'Premis Extraordinaris Sant Feliu Ciutat Digital'

    Ja podeu consultar la llista completa de tots els participants als 'Premis Extraordinaris Sant Feliu Ciutat Digital 2009':

    • Categoria 1 - Vídeo aficionat allotjat a Internet (àmbit local: Sant Feliu de Llobregat).
    1. Joan Rafel Trabal Ripoll
    2. Montse Collado Gómez
    3. Cristina Baena
    4. Lidia Gómez Romero
    5. Raquel Cala Martinez
    6. Lorena Rosi Serrano
    7. Montse Alarcón Maté
    8. Albert Bonet i Garcia
    9. Ana Belén Ruiz Fernández
    10. Marian Marquez gonzalez
    11. Albert Miquel Muñoz
    12. Xavier Alfaro
    13. Carlos López Sánchez
    • Categoria 2 - Innovació empresarial (àmbit local: Sant Feliu de Llobregat)
    1. Peixe Software
    2. Buggying bcn
    3. Expobrill
    4. Neutronic Systems S.L.
    5. Iberital de recambios
    6. Sigma Systems,S.A.
    7. Yowis
    8. CoinAccess
    • Categoria 3 - Millor web de cooperació empresarial (àmbit comarcal: Baix Llobregat)
    1. Bodas Navarro Marin
    2. Cluster de les aixetes
    • Categoria 4Emprenedors/es a la Xarxa (àmbit comarcal: Baix Llobregat)
    1. Denimwood
    2. Cactus Martorell
    3. Neutronic
    4. Guia Turístic
    5. Yowis
    6. Acanelma
    7. Bruch 1972
    8. Sant Feliu de Llobregat Viu SCC

    Us desitgem a tots molta sort!

    Més informació: Convocatòria premis

    Us presentem als membres del jurat dels 'Premis Extraordinaris Sant Feliu Ciutat Digital'


    Amb l'objectiu de valorar als diferents candidats que s'han presentat als premis hem confeccionat un jurat format per persones de reconeguda experiència en matèria de continguts digitals, món empresarial i eines tecnològiques, els presentem perquè els conegueu una mica més:

    Josep Rivera: nascut a Sant Feliu, resident al barri de Les Roses-Castellbell i vinculat a associacions com ara La Garça i el GEPS, és Enginyer de Telecomunicacions per la UPC i a cursat postgraus en Màrqueting i Direcció General. Ha desenvolupat quasi tota la seva carrera professional a la UOC, on actualment és el responsable de l'àrea de Tecnologia Educativa.

    Tomàs Moré: Coordinador del Pla PIMESTIC de la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya (STSI), és un pla d’actuació per promoure la introducció i utilització eficient de les TIC a l’empresa catalana per millorar la seva competitivitat. En el seu perfil de netvibes podreu descobrir els seus temes d'interès relacionats amb les TIC.

    Antonio Collado: responsable de comunicació i formador de l'associació Mithra, entitat sense ànim de lucre del Baix Llobregat que des del 1998 es dediquen a la promoció de l'ús social de les noves tecnologies mitjançant la formació, gestió de telecentres i punts Òmnia, etc.

    Enric Senabre: coordinador de projectes al CitiLab de Cornellà i Secretari Tècnic de l'Observatori para la Cibersociedad. Anteriorment havia treballat com a webmaster a Infonomia, i com a responsable de continguts del Campus Virtual de la UOC.

    Guillem Ferrer: Tècnic d'innovació, Empresa i TIC de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, que desenvolupa accions de promoció de les TIC en el teixit empresarial local, centrant-se especialment en minipimes, petit comerç i emprenedors, potenciant les tasques d'assessorament i orientació en l'ús i la implementació de les TIC.

    9/12/09

    Jornada Euroecom, objectiu: guanyar competitivitat en un entorn digital

    El proper 11 de desembre tindrà lloc la XII Jornada Euroecom al CaixaForum de Barcelona (de 8:45 a 13:50h), organitzada per ACC1Ó.



    Aquesta jornada s'adreça a tots els professionals que volen conèixer les noves eines digitals i com aquestes esdevenen clau perquè l’empresa guanyi competitivitat amb un doble objectiu:

    1.- Presentar les noves eines digitals.

    2.- Mostrar com les eines digitals fan l’empresa més competitiva en tots els àmbits.

    La jornada tindrà una durada d’un matí, amb intervencions de ponents destacats i experts (Gaby Castellanos, Genís Roca, Ricardo Baeza-Yates, etc), que tractaran els següents temes:
    • La importància de les habilitats digitals, no només en l’àrea específica de màrqueting, sinó en tota l’organització, que permetrà que l’empresa guanyi en competitivitat.
    • L’evolució dels mitjans massius (mass media) cap als mitjans socials (social media). Aquests darrers, essent també massius, es diferencien dels primers bàsicament perquè tenen un component essencial d’interactivitat i relació entre els usuaris. A més a més, són els usuaris que elaboren el missatge, que es va creant amb les aportacions diferents de cada usuari. Tanmateix, s’explicarà quins són els indicadors per mesurar els resultats de les accions web 2.0.
    • La legislació que cal tenir en compte quan planifiquem portar a terme accions de màrqueting digital. Es plantejaran vint-i-dues accions de màrqueting digital i s'explicaran el marc legislatiu de cadascuna per evitar infringir les normatives.
    • El present i el futur d’internet, cap a on avança? Com és Internet ara i a on evoluciona, tot parlant de conceptes nous que encara s’estan investigant i desenvolupant: nous criteris de cerca, la web semàntica...

    Més informació

    Vídeo resum de la jornada 'Digitalització i empresa. Aplica les TIC al teu negoci'

    En un post anterior vem publicar la documentació relativa a la jornada "Digitalització i empresa. Aplica les TIC al teu negoci", celebrada al juny i organitzada per l'Ajuntament de Sant Feliu, en col·laboració amb Barcelona Digital Centre Tecnològic (bdigital).

    Avui completem aquesta informació amb un extracte en vídeo de la jornada, on el ponent Eduard Ramos (col·laborador de bdigital i consultor expert en noves tecnologies i mitjans de comunicació) ens explica quines accions podem fer per aplicar les TIC a la nostra empresa.

    4/12/09

    Cinc empreses de Sant Feliu participen en els Reconeixements a les Millors Iniciatives d'Innovació a la Vall Baixa

    Aquest any es celebra la 6ª Edició de les Millors Iniciatives Empresarials de la Vall Baixa, amb la intenció de convertir-lo en un punt de referència per als nous emprenedors/res i com un mecanisme de suport i promoció de la cultura emprenedora, així com del concepte d'innovació i responsabilitat social.



    Les empreses participants del nostre municipi han estat les següents:
    • Fit95: empresa que te com activitat la creació de software per a coordinar i traçar els processos productius de les industries, tot integrant tots els departaments implicats. La seva pàgina web és: www.fit95.com.
    • Vanila: centre de bellesa integral que ofereix als seus clients una àmplia gama de serveis, amb les tècniques més avançades i el personal més especialitzat.
    • La Font de l'Expressió: centre de logopeda especialitzat en serveis per reforçar l'expressió, comunicació i el llenguatge.
    • Buggying BCN: empresa innovadora a Barcelona que ofereix un servei de lloguer de cadiretes de passeig de bebè, tot integrant la possibilitat de llogar, alhora, qualsevol producte i/o cobrir les necessitats que puguin tenir les famílies que viatgen amb nens, tant nacionals com turistes que venen al nostre país. La seva pàgina web és www.buggyingbcn.com.
    • Peixe Software: empresa que ofereix un servei informàtic que aplega diferents tecnologies de computació en internet i de telefonia, dissenyat per controlar la presència dels assalariats d'una empresa, principalment del sector d'atenció domiciliaria i serveis de neteja mitjançant trucades telefòniques.
    Els guardons als que opten són:
    • 1r premi: Millor iniciativa empresarial a la innovació, amb un premi en metàl.lic de 2500 € i una placa de reconeixement.
    • 2n premi: Millor iniciativa empresarial a la innovació, amb un premi en metàl.lic de 1500 € i una placa de reconeixement.
    • 3r premi: Millor iniciativa empresarial a la innovació, amb un premi en metàl.lic de 500 € i una placa de reconeixement.
    Els desitgem a tots molta sort!

    Més informació
    Bases (PDF) | Tríptic (PDF) | Ajuntament de Pallejà

    3/12/09

    Inzacard, instal·lacions electròniques a mida

    Fa uns dies vem assistir a la Fira Piscina BCN (al recinte de la Gran Via) per visitar l'estand d'una empresa de Sant Feliu que hi era present. On vem poder parlar amb en Juan Antonio Romero, que porta des de principis dels 90 relacionats amb el món de la monètica (sistemes de cobrament automàtics) i que fa dos anys va fundar l'empresa CoinAccess, actualment són distribuïdors exclusius de productes Inzacard a Catalunya.

    El catàleg de productes que ofereixen és molt variat, per exemple tenen un software propi (creat i dissenyat des de la seu central d'Inzacard ubicada a Zaragoza) que permet realitzar la gestió integral d’instal·lacions d’ús públic com piscines o gimnasos: fer les altes, pagaments, imprimir les targetes dels socis, la comptabilitat de la instal·lació, etc.


    A més també tenen tots els elements físics que serien necessaris per a realitzar aquesta gestió: terminals de control d'accés com torns d'entrada, impressores de targetes, tecnologies biomètriques i de proximitat per obrir taquilles amb targetes o polseres, etc.

    El servei que ofereixen i que marca la diferència respecte a altres empreses és la realització integral d'instal·lacions electròniques: l'objectiu és la integració, instal·lació i manteniment de sistemes d'identificació, control d'accessos i presència laboral, hardware, xarxes, telefonia, etc.


    Per això realitzen l'anàlisis, el disseny i la programació d'aplicacions informàtiques estàndards i a mida (el software que ofereixen és modificable i personalitzable), sistemes d'identificació, control d'accessos, presència laboral, terminals de punt de venta/recarrega automàtica, etc. Així com la seva posterior instal·lació i manteniment (en el cas del software aquest manteniment es pot realitzar de forma remota).

    Selecció dels seus productes

    a) Software de gestió integral especial per a Centres esportius, Gimnasos, Spas i Balenaris: tenen diferents solucions (SportGes Élite, SportGes Gym i SportGes Spa) que permeten l'administració del sistema a usuaris de tot tipus i des de una sola pantalla. Està desenvolupat en un entorn Windows, i és compatible amb qualsevol de les eines de creació de llistat, informes, estadístiques o gràfics de Microsoft (Excel, Access, etc). Permet realitzar:
    • Gestió dels clients de la instal·lació.
    • Captura de fotografies i impressió de targetes de clients i treballadors.
    • Gestió d'activitats, cursos i abonaments.
    • Planificació de les zones d'activitats.
    • Gestió d'expedients.
    • Gestió d'entrades a l'instal·lació.
    • Sistema de facturació, emissió de rebuts, gestió de remeses, etc.
    • Llistats, estadístiques de: clients, ocupació, abonaments, venta d'entrades, etc.
    • Controls d'entrada: torniquets o passadissos motoritzats.
    b) Control d'accessos: és una bona opció per a controlar el flux de les persones que accedeixen diàriament a empreses, institucions, centres esportius, estadis, etc. El control es pot realitzar mitjançant l'empremta digital, una targeta o codi identificatiu.

    Permet un control exhaustiu dels accessos de les persones. La informació que proporciona es pot connectar fàcilment amb altres sistemes de gestió informàtica.

    c) Presència laboral: amb un sistema de presencia laboral ajuda a augmentar la rentabilitat i a reduir costos. Pots tenir totes les dades dels treballadors (personals, laborals, calendari laboral o torns, absències, etc). A partir d'aquestes dades és possible fer informes sobre els horaris i torns dels treballadors, etc.


    Tenen controls d’accessos laborals en empreses de Sant Feliu, com Lohmann, en aquest cas és biomètric; en Juan Antonio comenta que les targetes estan perdent vigència en favor de les empremtes dactilars, que són més segures, ja que les targetes es poden perdre i fer-la servir una persona diferent a la titular de la mateixa.

    d) Terminal Punt de Venta/Recarrega Automàtica: són caixers automàtics per a realitzar transaccions. Tenen una pantalla tàctil des d'on pots pagar amb monedes, bitllets o targetes per un producte o servei i després obtenir un comprovant del pagament.

    Les aplicacions d'aquests terminals són múltiples: des de reservar una pista de tennis, comprar una entrada pel cine, begudes, etc. Els avantatges d'aquests sistemes se que poden estar interconnectats amb sistemes centralitzats (tipus ERP o CRM) i que són útils per estalviar cues. Un exemple pràctic: a dins d’una discoteca tenen 4/5 màquines pels clients, amb això han aconseguit augmentar la recaptació un 30% més, perquè els diners no van de ma en ma, i s’eviten temptacions i errors.

    e) Software de traçabilitat i localització, que gràcies a dispositius RFID, els permet monitoritzar els moviments de determinades persones, vehicles o productes: mitjançant el seu lector són capaços de localitzar elements situats entre 5 i 50 metres de distància. Hi ha tres formats diferents d'emissors: targeta, stick i polsera.

    Aquesta tecnologia és molt útil en geriàtrics o centres de salut mental, ja que els pacients no se senten observats: tenen el transmissor en una polsera o un botó i el localitzen via RFID. Un altre exemple d'aplicació pràctica d'aquesta solució tecnològica està en els vaixells de l’armada, que ho utilitzen per poder tenir als mariners localitzats en cas d'emergència.

    f) Sistema de gestió de taquilles: les tanques de les taquilles es controlen mitjançant un xip (ja estigui en una polsera o una targeta) que sense cap contacte obre la porta. És un sistema autònom que no necessita de cablejat. El seu funcionament és senzill: el client accedeix al vestuari, introdueix les seves coses a la taquilla oberta, tanca la porta amb la seva polsera o targeta aprop del pom, quedant la porta bloquejada amb el seu propi codi.

    Quan vol tornar a obrir la taquilla tan sols cal acostar la targeta a la tanca. En el cas de que el client intenti sortir del recinte havent deixat una taquilla tancada, el sistema li impedeix aquesta sortida fins que obri la seva taquilla i la deixi lliure per un altre usuari. Amb aquest sistema no es poden copiar les claus i es redueix el costós manteniment de les tanques mecàniques (còpies de claus, cilindres, etc).

    Més informació:
    http://www.inzacard.com/

    Les Xarxes Socials a estudi

    Que les xarxes socials estan de moda ja no és només una percepció, ara també hi ha publicacions que així ho afirmen. D'un recent estudi publicat per Elogia ipsofacto i IAB Spain Research se'n desprèn que Facebook és la xarxa social més coneguda (82%), la preferida per la majoria (50%) i la identificada com més divertida i que ofereix les millors idees per al temps lliure. A llista el segueixen de prop Tuenti i Youtube.

    A més el 64% dels usuaris de xarxes socials les consulten a diari, i un 84% del total més d'una vegada a la setmana. Facebook és la xarxa social a la qual els usuaris dediquen més temps, el 82% més d'una hora a la setmana.


    El 64% opina que la publicitat no li molesta, tot i que del 24% que declaren que sí que se senten molestos, només el 5% estaria disposat a pagar per la seva omissió. Els serveis que més utilitzen aquests usuaris són els cercadors, els diaris digitals i els fòrums, que guanyen la batalla a la televisió, la ràdio o els blocs.

    L'informe a més ens ofereix dades rellevants sobre els joves, com que la freqüència de l'ús de les xarxes socials disminueixen significativament amb l'edat. Els més joves, a més, prefereixen Tuenti.

    Sembla una obvietat, però si el públic està present a les xarxes socials, d'una forma tan activa i amb tantes hores de dedicació, sembla lògic que les empreses també hi siguin presents (cada una amb la seva pròpia estratègia) per no quedar fora del terreny de joc.

    InfoONLINE 16, l'informatiu mensual

    Amb la visualització dels InfoONLINE pots estar al dia de les diverses actuacions i novetats que es duen a terme a Sant Feliu del Llobregat en relació amb les noves tecnologies i la inclusió digital. Si vols llegir els antics, o no et vols perdre les novetats et pots subscriure al Canal de YouTube i estar permanentment actualitzat.



    En aquest últim InfoONLINE podràs saber més sobre:
    • L'estudi realitzat pel FOBSIC i l'Ajuntament sobre l'ús de les TIC al municipi, tant a nivell privat com empresarial, algunes conclusions:
      1. Més del 80% dels ciutadans han utilitzat l'ordinador alguna vegada i prop del 57% l'utilitzen habitualment. Pel que fa a Internet, el 77% l'ha utilitzat alguna vegada, però encara hi ha desconfiança per adquirir productes i serveis per Internet (només un 30% ha comprat alguna cosa). 
      2. Un 80% de les empreses tenen algun element tecnològic (ordinadors, telefonia mòbil, intranet, etc). Pel que fa a l'ús d'Internet com a mitjà de comercialització, el 37% han realitzat compres durant el darrer any, però només el 10% han realitzat vendes.
    • Espais WiFi de Sant Feliu: establiments que permeten l'accés a Intenet gratuïtament als seus clients.
    • Entrega dels premis tfc Festival universitari de curtmetratges de temàtica sociolaboral (TFC) promocionar als nous , organitzat per UGT i el suport de l'Ajuntament de Sant Feliu.
    • I per últim, Geps (Grup Excursionista Santfeliuenc) expliquen quin ús que fan de les noves tecnologies, com la seva web, Picassa, etc.

    Nou termini pels Premis Extraordinaris Sant Feliu Ciutat Digital 2009

    La data límit per inscriure's als premis Premis Extraordinaris Sant Feliu Ciutat Digital 2009, convocats per l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, s'ha ampliat fins el proper 13 de desembre!

    Per poder participar només cal omplir el formulari de la categoria corresponent. Cada categoria (a excepció de la menció honorífica) consta de dos premis: el primer premi serà de 700€ i el segon de 300€.

    Encara et queden uns dies per apuntar-t'hi!

    El jurat es reunirà el 15 de desembre de 2009 per a emetre el veredicte. Podràs veure la relació complerta de participants a www.santfeliu.cat/innova, www.santfeliu.cat/tic i/o www.santfeliu.cat/online/premis a partir del 15 de desembre de 2009, i les obres guardonades a partir de l’11 de gener de 2010).



    Les categories en les que pots participar són les següents:

    1) Vídeo aficionat allotjat a Internet: si ets de Sant Feliu, has rodat un minimetratge, de com a màxim 10 minuts, i el tens penjat a Internet no ho dubtis i participa.

    2) Innovació empresarial: si tens una micro, petita o mitjana empresa a Sant Feliu de Llobregat i has desenvolupat recentment una innovació o projecte relacionat amb les noves tecnologies de la informació i la comunicació aquesta és la teva categoria.

    3) Millor web de cooperació empresarial: tens una empresa, associació empresarial o agregació d'empreses, ets del Baix Llobregat i tens lloc web? Si la resposta és afirmativa aquesta és la teva categoria.  

    4) Emprenedors/es a la Xarxa: per poder optar al premi en aquesta categoria, has de tenir un projecte d'emprenedoria que tingui un destacat component TIC (telemàtic, virtual o 2.0) ubicat a la comarca del Baix Llobregat.

    5) Per últim, els premis extraordinaris Sant Feliu Ciutat Digital també tenen una menció honorífica:
    Blog més destacat de la comunitat blocaire de Sant Feliu.

    Per més informació pots consultar les bases.

    Si tens qualsevol dubte envia'ns un correu electrònic a l'adreça

    2/12/09

    Innoesfera, fomentant la innovació

    Innosfera és un esdeveniment mensual on la innovació és el protagonista, l'objectiu del qual és reunir a professionals que treballin en el camp de la innovació i proporcionar un espai de debat i relació per compartir coneixement i experiències.


    Innovar és tenir una idea i explotar amb èxit en el mercat. Això exigeix talent i creativitat, però també capacitat de gestió i compromís. Les persones innovadores tenen un caràcter obert, flexible, són capaços d'adaptar-se al canvi i tenen incorporada el costum de canviar. Innosfera és un espai col.laboratiu, d'intercanvi d'experiències i bones pràctiques on compartir coneixement per seguir innovant.

    Està dirigit a tots aquests professionals que volen adoptar un comportament innovador, conèixer les últimes tendències, accedir a les opinions d'experts, identificar oportunitats, fer contactes professionals i compartir coneixement. Per això, l'esdeveniment es divideix en dues parts:

    1) Un debat obert a propòsit de la presència de diversos ponents convidats.
    2) Espai de networking i intercanvi informal d'idees.

    Aques és un esdeveniment impulsat per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), i recolzat per Yorokobu, Vodafone, Centro de Innovación del BBVA, AgoraNews i La Mejor Idea, amb l'objectiu de dinamitzar l'esfera de la innovació, facilitant coneixement i impulsant iniciatives de forma oberta i col·laborativa

    Et deixem una presentació dels creadors de la Innosfera explicant què són:



    Per a que et facis una idea de com són aquestes trobades, aquí tens un vídeo amb un resum de les ponències.



    Més informació | Innosfera