6/4/10

Resum de la jornada Tecnolocal 2010 (2º part)

La segona part del Tecnolocal ha estat centrada en les possibilitats que ofereix la televisió de mobilitat, i com posar a l'abast de les televisions locals les connexions en directe.


En primer lloc, diversos representants de companyies del sector de les telecomunicacions han presentat nous sistemes per realitzar connexions en directe, una opció que tradicionalment ha quedat fora de l'abast dels mitjans de proximitat pel seu elevat cost i la dependència de l'emissió via satèl·lit:
  • Abertis va parlar de la seva experiència de la TV en mobilitat en entorns broadcast (presentació en pdf).
  • Oonair va presentar la seva plataforma integral que permet trametre i publicar continguts des del telèfon mòbil (presentació en pdf).  
  • Lavínia  va explicar els elevats costos que tenen les connexions amb directe i que les allunyen de les possibilitats de televisions locals d'utilitzar-les, per això estan experimentant amb noves vies de trasmissió com Wifis públics o la xarxa Wimax (presentació en pdf).
  • Telefónica va presentar el servei Quick link, un codificador que es pot transportar fàcilment en un cinturó i que permet transmetre continguts mitjançant la xarxa mòbil, Wifi o satèl·lit..
El debat: La mobilitat de la televisió, a debat
La jornada es va tancar amb un debat sobre com es pot aplicar la tecnologia per millorar als mitjans de comunicació en el qual han participat Jesús de Pablos, director comercial de Tempos21, Josep Comajoan, director adjunt d’El 9 TV i coordinador d’el9nou.cat, Jordi Marín, director gerent del Consorci Mataró - Maresme, i Roc Fages, consultor en innovació.

De Pablos, ha instat als mitjans locals a aprofitar la tecnologia existent per facilitar la connexió del món virtual amb el món real i ha enviat el missatge de que és possible. També ha fet demostració pràctica d'on pot arribar al concepte 3.0 amb la seva presentació.

Comajoan ha indicat que la nova versió per a mòbils d'el9nou.cat ja està disponible i ha subratllat la importància de potenciar el model de xarxa per poder fer televisió de mobilitat.

Per la seva part, Marín ha apuntat que els mitjans locals “hem de tenir clar cap a on anem” i ha proposat escollir només les eines que s'adaptin “a la nostra estratègia”, i que no cal desesperar-se davant de totes les eines disponibles, s'ha de saber quina és la realitat particular, i a partir d'aquí definir quines són les eines que poden ser d'utilitat.

Fages, encarregat de tancar el Tecnolocal del 2010, ha afirmat que els productors de notícies “han de ser mòbils i treure partit de les xarxes socials” i ha insistit en la importància de conèixer les necessitats dels usuaris “i anar cap a ells”, descrivint nous escenaris que s'estan produint en el consum de continguts:
  • Els espectadors a un espectacle podran veure imatges en directe des del propi lloc on s'està disputant el partit, per exemple.
  • Baixem un capítol d'una sèrie, ens reunim i el mirem tots junts, després ho comentem pel Tuenti.
  • S'estableixen debats en paral·lel al twitter mentres s'està observant un determinat contingut, com un debat polític.
Com no podia ser d'altra manera, entre els assistents hi va haver un seguiment de l'event via Twitter (el hashtag de la jornada va ser #tecnolocal).

1º Part del resum de la jornada