9/6/10

Battle of The Elements, nou joc d'Undercoders per a l'iPhone

Us presentem un cas proper d'uns joves emprenedors creadors de vídeojocs. En coneixeu algun de Sant Feliu?

Aquest nou joc de puzzle i acció anomenat Battle of the Elements pensat per l'iPhone i l'iPod Touch ha estat dissenyat per Undercoders, un estudi de desenvolupament de videojocs de recent creació ubicat a Barcelona.

El seu debut al mercat de videojocs per a iPhone va ser el 2009 amb Quiz Game Land, els dos jocs es poden adquirir a l'App Store.

En paraules dels propis desenvolupadors aquest joc està:
Basat en una mecànica de joc original i innovadora, requereix que els jugadors pensin ràpid i moguin els seus dits per la pantalla amb agilitat. És un joc fàcil d'aprendre però difícil de dominar, perfecte tant per a jugadors casuals com per als més experimentats.

A la pàgina web oficial de Battle of the Elements pots trobar més informació, imatges, captures de pantalla i vídeos.


En un moment com l'actual, iniciatives com aquestes mostren el camí per a superar èpoques de crisi, creant llocs de treball qualificats i d'alt valor afegit. Per això ens vem interessar amb aquest projecte els  responsables d'Undercoders, ens va respondre unes preguntes:

Qui sou Undercoders?
Una empresa formada per companys d'universitat, que ens vem ajuntar el 2005, quan encara estàvem cursant els últims anys de carrera (Enginyeria Multimèdia i Enginyeria Informàtica), per a realitzar pàgines web com a autònoms per a diferents clients.

D'on sorgeix la idea de crear l'empresa?
No va ser fins a mitjans del 2006 que ens vam animar a consolidar-nos com a empresa per poder assolir projectes més ambiciosos, i treballar en el que més ens il·lusionava: desenvolupar videojocs.

Durant la carrera vam aprendre a utilitzar les noves tecnologies per a projectes creatius com els videojocs però la indústria d'aquest sector en aquest país és molt reduïda. Per això vem pensar que la millor opció seria crear un estudi propi on poder desenvolupar els projectes que teníem en ment.

Després de molts esforços i un llarg camí, a principis del 2008 vem aconseguir finançament i vem passar a ocupar el 100% del nostre temps en la creació de videojocs. El nostre primer joc, Quiz game Land, va sortir l'Agost del 2009 i està destinat a la plataforma iPhone d'Apple. I 8 mesos més tard acabem de treure el nostre segon joc Battle of the Elements.
 
Com us inspireu a l'hora de pensar idees pels jocs?
Doncs com tots els treballs creatius, al llarg del dia sempre et trobes un món de possibilitats on inspirar-te, tant des d'escenes quotidianes, notícies, històries... com des d'altres mitjans com llibres, còmics, cinema... Evidentment s'ha de jugar molt a diferents jocs amb una mirada crítica per saber-ne analitzar els punts positius i els negatius.

Quan sorgeix una idea que ens sembla que té potencial, el dissenyador del joc s'encarrega de perfilar-la i donar-li la forma necessària per a convertir-se en un videojoc complet. Igualment, molts cops les idees es van modificant durant la producció del projecte ja que hi vas veient els punts forts i els dèbils.

Per què jocs per Iphones/Ipod?
El primer videojoc que vam crear, Quiz Game Land, el vam desenvolupar també en les versions de mòbil (en J2ME) i en la versió Flash per a pàgines web. Però donada la gran quantitat de dispositius mòbils diferents (i en constant evolució) i donada la dificultat de distribució no vam poder comercialitzar aquestes dues versions del joc.

El sistema de creació, distribució i remuneració d'Apple, amb la seva botiga virtual AppStore, vam trobar les facilitats necessàries per a que un estudi petit com el nostre pugui fer arribar els seus videojocs a una gran massa de gent.

El següent pas, però, és portar les nostres aplicacions a altres plataformes que tenen un sistema similar de distribució com la plataforma Live de la Xbox360, la PlayStore de la PlayStation3 i PSP o per a la plataforma WiiWare de Nintendo.

Quines expectatives de futur teniu?
La veritat és que costa arrancar. Aquí a Espanya el sector del videojoc segueix estant en un segon pla i això fa difícil tenir la difusió necessària. Però mica en mica la gent està demostrant el seu interès en aquesta indústria i cada cop hi ha més inversors.

Les expectatives a Undercoders són les d'augmentar la plantilla el més aviat possible per a poder desenvolupar més jocs i per a més plataformes. De moment estem complint el nostre somni de treballar creant videojocs, però esperem poder agafar més gent amb les mateixes motivacions i poder així assolir projectes més grans i ambiciosos.

A quin públic us dirigiu?
Es podria dir que cada joc té el seu públic. El primer joc, Quiz Game Land, anava enfocat als amants dels videojocs però era assequible i divertit per a tots els públics ja que al cap i a la fi, tots en algun moment hem tingut contacte amb els videojocs.

Aquest segon joc que acaba de sortir, Battle of The Elements, va dirigit a tot tipus de públic en general. Es tracta d'un joc de tipus puzzle d'acció amb el que t'hi pots entretenir 10 minuts o aprendre'n tots els detalls i jugar a superar les millors puntuació a nivell mundial.

Com doneu a conèixer el què feu?
Des del primer moment vam tenir clara la importància d'Internet en aquest sector per a donar-nos a conèixer. Una part molt important de la premsa sobre la indústria dels videojocs es mou en revistes digitals, blocs, i pàgines web, així que aquest és el sector on hem intentat fer més ressò. De totes maneres és difícil ja que hi ha moltíssima informació i el seu temps de vida és d'unes poques hores. A més a més, hi ha certes xarxes socials d'obligada aparició com twitter i facebook on també tenim el nostre espai per a informar dels nous projectes i intercanviar informació amb gent interessada.

Com a emprenedors de base TIC, quins suport/ajuts heu rebut?
En aquest punt ens hem sentit una mica decebuts. Vam trobar moltes ajudes creant l'empresa amb Barcelona Activa que ens va ajudar i assessorar en la creació del pla d'empresa i en la cerca de finançament. El problema però és que la majoria de finançament en un projecte com aquest va destinat a recursos humans i no pas a la compra de material. Finalment vam aconseguir finançament privat per poder engegar el projecte ja que no vam trobar cap opció de finançament viable per a les nostres necessitats. Donats els nostres coneixements del sector, l'únic que necessitàvem era finançament.

Com a jugadors experts: la millor consola de la historia segons la vostra opinió? I el millor joc?
Ufff! Quina pregunta més difícil! Tenim molt bons records d'algunes consoles i cada una ha fet la seva aportació en el sector.... Per altra banda, us passo un llistat d'alguns jocs que hem estat discutint aquí al despatx: Chrono Trigger, Street Fighter III 3rd Strike, The Legend of Zelda: A Link To The Past, Super Mario World, Castlevania Symphony of the Night, Super Metroid, Tetris, Super Mario 64
Mario Kart DS o Shadow of the Colossu.


Què en penseu de la pirateria informàtica?
Tota pirateria és dolenta, el mateix nom ho indica, no té cap mena de sentit. Per una banda la indústria s'ha d'adaptar als nous temps i als nous sistemes de distribució per satisfer els nous consumidors. Per l'altra banda, la pirateria s'ha fet tant popular que és molt difícil canviar la sensació que té la gent de que tot el que està a Internet ha de ser gratuït, i d'algun lloc han de sortit els ingressos necessaris per finançar aquests projectes. A l'iPhone pots comprar jocs molt bons per menys d'un euro i, tot i això, han estat piratejats. Això demostra que s'ha arribat a un punt de difícil retorn i ens queda pendent solucionar-ho... entre tots.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Estic d'acord amb l'últim paràgraf: la pirateria no és gens positiva i, malauradament la situació sòcio-econòmica de països com Somàlia, unida a l'oblit que pateix tota la zona, produeix conflictes que de vegades poden posar en perill vides humanes, tant de pescadors com de pirates.

A més, el fet de produïr-se en aigües internacionals fa que els estats que podrien mediar en el conflicte es limitin a girar-se d'esquena, o a emprendre alguna acció militar quan els mitjans de comunicació de torn s'assabenten de l'atac a un vaixell. O el què és pitjor, que es permeti "seguretat privada" a bord de les embarcacions, normalment formada per mercenaris amb armes d'altíssima potència de foc que saben que ningú s'assabentarà quan se'ls vagi la mà amb el gatell.

El què no acabo d'entendre és que pinta el concepte "Pirateria" en un blog de tecnologia i empresa: el meu ordinador ni tant sols sura...

. ha dit...

"Diseñar videojuegos ya es grado universitario"

FONT: Cinco Días. 15/06/2010


La Universidad Camilo José Cela, en su campus de Madrid-Arturo Soria, incorporará el próximo curso a su oferta académica una titulación superior en Diseño de Videojuegos. La iniciativa sigue las directrices del Plan Bolonia en la definición y creación de nuevas carreras y salidas profesionales y se suma a la tendencia iniciada por otras universidades.

Desde hace unos años, la Camilo José Cela venía ofreciendo en su Escuela de Diseño ESNE un título universitario en Informática e Ingeniería de Videojuego, con un programa académico de tres años. La demanda animó a la universidad a crear una titulación de grado -equivalente a la licenciatura-, que ha sido verificada por la Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación (ANECA).