2/9/10

L'Administració també fa ús de les xarxes socials

Aquest dijous, 2 de setembre entre les 18h i les 19h a la pàgina del Departament de Treball a Facebook (http://www.facebook.com/Treballcat), la consellera de Treball, Mar Serna, conversarà en directe amb els internautes, que podran plantejar-li dubtes i suggeriments. L'objectiu d'aquesta experiència pionera és fomentar el debat i la conversa a les xarxes socials.



Per enriquir la conversa, el departament ha penjat quatre vídeos en el seu compte de Youtube, on aborda els quatre eixos bàsics de la seva política en els últims quatre anys.

Cada vídeo va acompanyat d’informació addicional, a través d’enllaços a documents de l’Slideshare, notes al Facebook, notícies al web, fotos a Flickr, entrades al bloc, i missatges al Twitter perquè totes les persones interessades puguin conèixer millor els projectes i accions que la consellera de Treball esmenta, i disposin de tota la informació necessària.

Mar Serna es convertirà així en el primer conseller que contesta en directe a preguntes a través de Facebook, no és casualitat que ella sigui la primera a utilitzar aquesta via per parlar amb els internautes. És una de les membres del Govern més actives a les xarxes socials, especialment a Facebook i Twitter, on disposa d'un perfil propi.

Treball reforça la seva presència a les xarxes socials
El Departament de Treball és present des del passat mes de febrer a les principals xarxes socials com ara Facebook, Twitter o el portal de vídeos YouTube. Aquesta interacció amb els ciutadans i les ciutadanes és una oportunitat per conèixer de primera mà les seves opinions i inquietuds, amb els comentaris i suggeriments que fan les persones usuàries. Tanmateix s’hi fomenta el debat i la cooperació en xarxa entre les persones usuàries.

L’aposta per impulsar la presència del Departament a les xarxes socials neix del convenciment que aquestes xarxes ofereixen un gran potencial per millorar la comunicació i la col·laboració entre Administració pública i ciutadania, fent-la més àgil i directa.

A més, portals específics com Feina Activa (portal públic de cerca de feina) i Inicia (web adreçat a les persones emprenedores) compten també amb els seus canals a Twitter (on, per exemple, en el cas de Feina Activa s’anuncien de forma immediata les ofertes de feina més destacades o informació útil per a persones en situació d’atur i per a les empreses que volen contractar).

El portal públic de cerca de treball Feina Activa també té un canal a Twitter, on s’informa de les noves ofertes de feina. Finalment, el portal de suport a les persones emprenedores Inicia utilitza el seu canal a Twitter per oferir informació útil a les persones interessades en crear una empresa, com ara recomanacions o avisos sobre accions de formació.