20/10/10

Impuls del comerç electrònic

Estem vivint en una etapa on tothom intentar estalviar el màxim possible, convertint-nos en experts buscadors de gangues, tenint cura molt més el que comprem, i quan ho fem busquem les millors ofertes.


Per això Internet s'ha convertit en l'aliat perfecte per a la realització de les compres amb estalvi. I és que la recerca de preus competitius en la xarxa ens ha portat en temps de crisi a perfeccionar-nos com a consumidors, a evolucionar en aquest camp, utilitzant activament comparadors de preus per a reservar bitllets d'avió, aconseguir habitacions d'hotel, etc.

Som capaços de navegar per la xarxa buscant ofertes que superin a les botigues tradicionals. I no només això: també demanem el producte des de casa, d'aquí l'impuls que han tingut els grups de compra privada, veritables reis del comerç electrònic, amb webs amb centenars de milers d'usuaris àvids d'aconseguir un producte de marca amb un descompte increïble.

Així, la facturació del comerç electrònic en el primer trimestre de l'any 2010 se situa en 1.669,92 milions d'euros segons CMT, un 34 per cent més que en el mateix període del 2009, que no és poc. Som més estalviadors i més preocupats per aconseguir gangues i millors preus ara que el 2009? Sembla ser que sí. I tot això, a més de beneficiar el consumidor, també ens beneficia a nosaltres, els que apostem per Internet com a mitjà per a executar les nostres idees de negoci.

Creixement similar s'està detectant en la publicitat en línia, que des de començament d'any acumula una facturació superior als 150 milions d'euros, gairebé un 14 per cent més que en el mateix període durant 2009, segons InfoAdex. Un altre símbol del creixement que està vivint Internet com a suport de comunicació comercial durant aquests últims anys.

La inversió en mitjans socials repercuteix en l'èxit del comerç electrònic. És més que probable que la popularització de les xarxes socials, amb tot el seu caràcter obert als consumidors, estigui exercint com a influència positiva a l'hora de potenciar el comerç electrònic. Es preveu que per al 2011 el 74 per cent de les empreses incrementi la seva inversió en màrqueting en mitjans socials.