30/4/10

Jornada 'Els governs locals davant el repte del web 2.0'

El proper 17 de maig es celebrarà aquesta jornada, anomenada Els governs locals davant el repte del web 2.0 i organitzada per Localret i l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, on es posarà damunt la taula el nou escenari que comporta el fenomen de la web 2.0 a les administracions: s'ha acabat amb el model jeràrquic d'Internet, l’usuari deixa de tenir un paper testimonial o passiu i el converteix en protagonista, etc.


En aquesta jornada, adreçada a responsables polítics i tècnics dels ens locals, participaran des de representants de diferents administracions i institucions, que ens explicaran com encaren aquests reptes, fins a promotors de diferents iniciatives ciutadanes, del teixit associatiu i empresarial.

Data: dilluns 17 de maig de 2010
Lloc: Palau Falguera (c/ Falguera 6, Sant Feliu de Llobregat, mapa)
Inscripcions: gratuïtes, omplint aquest formulari.
Horari: de 10:00 a 14:00

Programa
10:00 h. - Inauguració de la jornada a càrrec de Juan Antonio Vázquez, alcalde de Sant Feliu de Llobregat, i Pere Navarro, president de Localret i alcalde de Terrassa.

10:15 h. Presentació de la Guia 2.0 Localret a càrrec de Miquel Matavacas, assessor del Gabinet institucional de Localret.

10:45 h. Pausa cafè

11:15 h. Taula rodona: Open government. Riscos i avantatges
  • Josué Sallent, director general de la Societat de la Informació del Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya.
  • Bernat Costas, regidor de l'Ajuntament de Tordera i conseller comarcal del Maresme.
  • Juan Ignacio Soto, secretari general de la Diputació de Girona i President del Col·legi Oficial de Barcelona de Secretaris, Interventors i Tresorers d’Administració Local (CSITAL).
Modera: Albert Batlle, director del programa de Ciències Polítiques de la Universitat Oberta de Catalunya.

12:30 h. Taula rodona: El poder en mans de la ciutadania
Modera: Marc Vidal, director de Cink Shaking Business i autor del blog marcvidal.cat.

13:15 h. Conclusions i cloenda
  • Josep Lluís Fernández Burgui, primer tinent d'alcalde i president de l’Àrea d'Innovació, ocupació i promoció econòmica i de serveis socials de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat.
  • Joan Miquel Piqué, director general de Localret.
Més informació | Programa de l'acte (PDF) | Inscripcions

IV Trobada Empresarial del Baix Llobregat centrada en les xarxes socials

El Consorci de Turisme del Baix Llobregat prepara la IV Trobada Empresarial del Baix Llobregat pel proper dijous 3 de Juny al Citilab de Cornellà sota el títol L'impacte de les xarxes socials en el sector MICE (de l'anglès Meetings, Incentives, Conferences/Congresses & Exhibitions).


Aquest trobada té com a objectiu millorar la competitivitat de les empreses turístiques del territori i cohesionar el sector amb l'intercanvi d’experiències i formació. Centrant-se en l'ús de les xarxes socials: com treu-re'n partit? Quina o quines són les que millor resultats ens poden aportar? Com mesurar els resultats? Com gestionar-los?

La sessió tindrà una durada de mig dia i tindrà la presència de 4 professionals experts en marketing i comunicació:
  • Eric Mottard, director del Grup Eventoplus, parlarà sobre com aprofitar les xarxes socials en el sector MICE i mesurar el seu impacte de manera real.
  • Lasse Rouhiainen, professional del vídeo marketing i la web 2.0, parlarà sobre l'ús del vídeo aplicat al sector del turístic i MICE i com posicionar-lo a Youtube i altres xarxes socials.
  • Javier Baz, director de Venotel, i Toni Mascaró, director general de eMascaró Crossmedia, explicaran des del punt de vista d'un "usuari avançat", un cas real de com s'apliquen aquestes tècniques i ens donaran idees i consells per tal que qualsevol empresa ho pugui aplicar sense dificultats, utilitzant l’ingeni i el capital humà i tot això en un marc de recursos limitats (creació de blogs, newsletters, webs...).
Per assistir a aquesta trobada s'ha de fer una reserva abans del proper 24 de maig al telèfon 93.685.24.00 o per correu electrònic a turisme@elbaixllobregat.cat.

Properament es publicarà el programa de la jornada.

27/4/10

Resum del primer Saló Professional del Comerç Electrònic i els Negocis Online

Fa pocs dies vem visitar la fira E-commretail Show (de la que ja vem parlar en un post anterior) i vem poder comprovar les novetats d'aquest 1r Saló Professional del Comerç Electrònic i dels Negocis Online.


Més de 6.400 visitants professionals es van donar cita el 15 i 16 d'abril de 2010 en el pavelló 8 de Fira de Barcelona, on 73 empreses expositores oferien, de forma conjunta, una mostra molts completa de solucions per al comerç electrònic. Així com un seguit de conferències i seminaris amb més de 125 ponents.

Aquestes dades són una mostra de vitalitat d'un sector que sembla no notar la crisi, al contrari, que creix i es desenvolupa com una realitat que no té marxa enrera.


Després de les bones dades d'assistència els organitzadors de la fira han anunciat que hi haurà una segona edició del Saló que se celebrarà els dies 25 i 26 de maig de 2011 també a la Fira de Barcelona.

Amb el comerç online apareixen tot un seguit d'empreses i models de negoci fins ara inexistents que donen serveis a les empreses que volen utilitzar Internet com a canal de distribució dels seus productes:
  • Assessorament: empreses com Einnova a través del pla Pimestic ofereixen orientació i assessorament sobre màrqueting electrònic subvencionat a un preus econòmics.
  • Marketing online: vem trobar exemples com Antevenio, que permeten la gestió d'enviament de correu (newsletter) i sms, o el seu portal shopall que agrupa entorns comercials i cercadors de productes d'Internet. També Canal IP estan especialitzats en el màrqueting online i realitzen aplicacions enfocades a xarxes socials. Altres dissenyen campanyes de comunicació interactiva com Be Republic, posicionament en cercadors com BigMouthMedia, etc.
  • Software de creació i gestió de tendes online: actualment al mercat hi ha solucions que permeten a gent sense grans coneixements tècnics crear, dissenyar i mantenir una tenda online sense gaires dificultats, alguns exemples de webs que ofereixen plantilles a partir de les quals crear tendes online poden ser Strato, 1&1, Open Tiendas, etc. També es poden trobar desenvolupaments de tendes online més a mida com les que realitzen Trilogi, Kriter o benDmas.
  • PixPlace: aquest servei et permet posar en línia el teu catàleg de productes directament a la web de Pixmania, d'aquesta manera tens una gran visibilitat dels teus productes i una gran quantitat de possibles compradors, un cop l'internauta escull un dels teus productes el pagament es realitza a través del propi portal de Pixmania; l'enviament del producte ja no el realitza Pixmania, sinó el propi venedor (per aquest servei Pixmania es queda un percentatge de les vendes).
  • The Etailers: internet business partner, ofereixen solucions completes per la externalització del sistema de vendes online: fan la creació i diseny, les campanyes de promoció, gestió dels pagaments, del magatzem i la logística, servei d'atenció al client, transport, etc.


  • Serveis audiovisuals: Internet és un mitjà esencialment audiovisual, però fins ara només s'havia explotat la seva vessant més textual, ara els vídeos comencen guanyar importància. Per això comencen a aparèixer empreses especialitzades en la creació de continguts audiovisuals pensats per aquells que es volen promocionar a la xarxa, com un mètode per augmentar les visites i atreure nous clients, i amb uns costos de producció més ajustats que si és per la televisió o altres suports. A la fira vem poder parlar amb la Miriam Martinez i Take AD Way que es dediquen a oferir aquests productes.

  • Logística: un dels punts més importants, ja que tothom que es dediqui a vendre per Internet necessita d'un canal solvent i amb garanties per a fer arribar els productes als seus compradors en els terminis acordats. Per això hi havia representants de: MRW, Seur, Envialia, Kialia, etc. Tots ells amb propostes pensades per comerç online.
Més informació | e-commretailShow

26/4/10

Fre a la creació de noves empreses

Segons l’IDESCAT, s’han creat 1.241 societats mercantils a Catalunya al febrer del 2010, un 15% menys que en el mateix període d’un any enrere. El capital social de les empreses catalanes ha baixat un 81,3% i el nombre de dissolucions de societats mercantils ha pujat un 20,1% interanual.

Pel que fa a l’Estat espanyol, el nombre de societats mercantils constituïdes s’ha reduït un 3,5% per sota del valor registrat al febrer del 2009. En el període gener-febrer del 2009 el nombre de societats mercantils creades disminueix tant a Catalunya (-17,1%) com a Espanya (-6,7%).

Des de la web de l'idescat (la web de l'Institut d'Estadística de Catalunya) es poden consultar un conjunt molt ampli d'estadístiques oficials de Catalunya elaborades per diferents organismes.

Més informació | Gencat.cat

Formació virtual a distància, nova edició dels cursos e-formació

El Servei d’Ocupació de Catalunya posa en marxa de nou la línia de la formació telemàtica adreçada principalment a persones treballadores en situació d'atur. El programa e-formació té com a finalitat oferir un ampli ventall de possibilitats formatives a través d'Internet, mitjançant el qual un nombre significatiu de persones es pugui formar i millorar, així, les seves expectatives de trobar feina.


Àmbits professionals
El programa e-formació consta de diferents cursos en 116 especialitats diferents, d'entre 25 i 110 hores de durada dins dels següents àmbits:
  • Informàtica i Internet
  • Idiomes
  • Tècniques de recerca de feina
  • Logística i operacions
  • Activitats socials
  • TIC i gestió de la informació i la comunicació
  • Turisme
  • Tasques administratives i d'empresa
  • Emprenedor i gestió de microempreses
  • Energies renovables i medi ambient
  • Farmàcia i química
  • Nutrició i alimentació
  • Salut
Tots els cursos són sense cost per a les persones que s'hi inscriuen. Està previst que l'inici sigui el proper 3 de maig.

Desenvolupament dels cursos
L'acció formativa serà impartida de forma virtual amb l'assessorament permanent de professorat expert.

L'alumne/a disposarà d’un aula virtual, que comptarà amb diferents espais específics per tal de poder gestionar el temps/agenda, la publicació de materials docents i/o les consultes al professorat.

L'alumne/a haurà de llegir els continguts de suport que trobarà a l'aula, llegir els missatges que s’hi vagin enviant, tant per part del professor/a com dels companys/es, i participar en les activitats que es proposin. El seu seguiment comporta un compromís de treball diari d’aproximadament una hora i mitja.

Persones destinatàries
Aquesta formació s'adreça fonamentalment a persones treballadores en situació d'atur. Tot i així, també s'hi podran inscriure persones treballadores en actiu, sempre que hi quedin places lliures.

Requisits que s'han de complir:
  • Estar inscrit/a a qualsevol Oficina de Treball.
  • Tenir adreça de correu electrònic.
  • Disposar d’accés a un ordinador amb connexió a Internet durant la durada del curs.
Cercador de cursos
Pots accedir al següent cercador i buscar els cursos que més t'interessin.

Inscripcions
Les persones interessades en realitzar aquests cursos virtuals s'han d'inscriure online, omplint el formulari que trobaran a la web del SOC.

L’eina per pimes que apropa a l’oferta i la demanda tecnològica de Catalunya

El proper dimecres 28 d'abril es presentarà la nova plataforma web MapaTIC.cat, una eina 2.0 que té com a principal objectiu esdevenir el directori de referència de proveïdors TIC catalans i convertir-se en el centre de trobada de l'oferta i la demanda tecnològica catalana.


El MapaTIC és l'eina a l'abast de les empreses, associacions i entitats per a la promoció de l'espai tecnològic català, que dóna més visibilitat a les empreses TIC catalanes i apropa les empreses usuàries de tecnologia amb els proveïdors TIC del territori.

El MapaTIC ha estat desenvolupat pel centre tecnològic Barcelona Digital i està impulsat conjuntament pel pla PIMESTIC i el pla TIC.cat, ambdós coordinats per la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya i ACC1Ó.

Si vols assistir a l'acte hauràs d'enviar un correu a comissio@tic.cat o bé al telèfon 933638360 (preguntar per Àlex Rostoll).

Dia: 28 d'abril de 2010
Hora: 12:00 - 12:45h
Lloc: Sala d’actes del Departament de Governació i Administracions Públiques (c/ Via Laietana 26, 08003 - Barcelona)

Més informació | Jornades TIC.cat

23/4/10

I amb aquest ja en van uns quants...

...aquest és el post número


Des del gener de 2008 que portem escrivint amb regularitat al voltant de les TIC, les empreses, la formació, la innovació, les xarxes socials, intentant acostar les noves tecnologies a tots els públics, especialment l'empresarial.

Gràcies a tots els que han visitat i deixat algun comentari al blog de Sant Feliu Innova, així com la gent que ha contribuït generant els continguts, modificant el disseny, fent el manteniment...  

FELICITATS a tots!

Només el 10% de les pimes aprofita les xarxes socials

Aquesta afirmació la va realitzar en Joan Torrent, professor de la de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), en el marc de la jornada Com pujar la vostra empresa al tren de les tecnologies?, que pretenia descobrir-ne les possibilitats de negoci.


Només una de cada deu empreses gironines utilitza xarxes socials (com Facebook, Twitter, Linkedin o Youtube) per fer negoci. Ho revela una enquesta realitzada a prop de 500 empreses gironines que constata greus dèficits en l'ús de les noves tecnologies a les companyies de la demarcació.

Torrent i Anna Codina (El Giroscopi) van aprofitar la jornada per valorar les possibilitats de negoci que obren les xarxes socials. "Les empreses que utilitzen aquestes eines aconsegueixen un impacte directe en la competitivitat de l'empresa", va dir Torrent. Per a Codina, "el que importa no són les eines, si no els canvis de comportament" que han propiciat les xarxes socials.

El professor de la UOC va afegir que "les empreses gironines tenen un bon nivell d'equipaments digitals, però els usos que en fan són molt primaris, i només es dediquen a comptabilitat i gestió de la informació". En aquest sentit, va apuntar que cal aprofitar les oportunitats que ofereixen les eines 2.0, perquè permeten "saber com i qui fa què" (el que ell anomena coneixement tàcit) i, per tant, generen valor afegit. "Si les empreses no són capaces de generar productes intensius en coneixement, no seran competitives", va destacar.

Torrent va coincidir amb Joan Ribas (president de l'Associació d'Empreses de Noves Tecnologies de Girona - Aenteg) a l'hora de qualificar la situació de les TIC a Girona de "dramàtica".

En aquest sentit van reclamar impulsar la transició cap a un model econòmic basat en l'ús de les tecnologies digitals, el canvi organitzatiu i la formació constant dels treballadors. I és que segons l'enquesta, dos de cada tres treballadors gironins té un nivell formatiu que no supera la secundària, i els empleats que reben més formació són aquells que estan més capacitats. Torrent va alertar que "la majoria d'empreses gironines que tenen web no sap per què la tenen" i va lamentar el baix percentatge d'empreses gironines que ven a l'exterior i desaprofita l'oportunitat que ofereixen les noves tecnologies per vendre fora del seu territori natural.

Així mateix, va recordar que la radiografia de l'empresa gironina que revela les enquestes constata que "els salaris a Girona són molt més baixos que a la resta de Catalunya i que, comerç i hoteleria són els sectors pitjor pagats".

Font | Diari de Girona, Oriol Puig (23/04/10) [via grup Pimestic de LinkedIn] 

21/4/10

INICIA a les xarxes socials

Amb l’objectiu de promoure l’emprenedoria i millorar la comunicació amb les persones emprenedores que s’adrecen a INICIA: per la creació d’empreses, des de la Direcció General d’Economia Cooperativa i Creació d’Empreses han reforçat la seva presència a les xarxes socials 2.0.


La interactivitat que permeten aquestes xarxes fa possible que els tècnics i tècniques d’INICIA creïn i comparteixin experiències, rebin actualitzacions del portal, notícies i enquestes sobre el món de l’empresa a Catalunya, accedeixin a enllaços i contactes amb altres pàgines relacionades amb l’emprenedoria.

Facebook: des d'on podràs fer un seguiment més concret, tant de les iniciatives com dels actes, alhora que fomenta la participació i l’intercanvi de coneixement per a les persones emprenedores. La pàgina es pot trobar entrant a www.facebook.es i en l’apartat de “Cerques” especificar: “Feu sortir l’empresa que porteu dins” (cal estar donat d’alta al Facebook per poder-hi accedir), o sinó a través d'aquest enllaç.


Twitter: mitjançant missatges breus i de major immediatesa, el Twitter permet a les persones emprenedores i al personal tècnic estar informats dels continguts essencials d’actes, programes i creació de recursos. Usuari: @iniciacat.


LinkedIn: amb aquesta xarxa de contactes professionals qualificats relacionats amb els àmbits d’emprenedoria es poden crear debats interessants sobre la creació d’empreses o incloure continguts d’interès per a persones emprenedores o tècnics i tècniques assessors en emprenedoria (enllaç).



Xing: de la mateixa manera que LinkedIn permet el treball en xarxa, gestionar i establir contactes professionals, atenció en línia entre persones emprenedores i tècnics i tècniques que informen de manera personalitzada, així com una plataforma fòrum dels dubtes que puguin sortir sobre els continguts i altres recursos (enllaç).

Més informació | Inicia

Resum del seminari 'TIC Innovation & Progress'

En un post anterior ja vem parlar de FIT95, una empresa de Sant Feliu de Llobregat creada pels emprenedors Jordi Aumatell i en Jordi de Haro, que compten amb més de 20 anys d'experiència en el món de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), aplicant tecnologia, coneixement i experiència als processos de les organitzacions, ja siguin del món de la indústria, sector serveis, sanitari, agropecuari, gran consum, etc.


Avui volem fer un petit resum del seminari organitzat per FIT95 a Barcelona els dies 15 i 16 de març sota el títol TIC Innovation & Progress, en el qual es van dur a terme tallers tècnics formatius i presentacions sobre com l'aplicació de determinades tecnologies poden ser decisives per millorar la productivitat. Fem un petit resum dels tallers que vem assistir realitzats el dia 16.


1º Taller
A primera hora va parlar Enrik Holmgren, director Nordic Solutions, sobre la utilitat de realitzar còpies de seguretat de les dades de les empreses per tal d'evitar qualsevol imprevist (incendi, ruptura física, etc) que puguin afectar les pròpies dades o el seu accés.


Aquesta empresa precisament ofereix un servei per a realitzar còpies online: a la nit, les dades que ha generat l'empresa es desplaçen encriptades des del seu servidor fins el Data Center de Nordic Solutions.

Avantatges
  • Les dades estan fora de l'oficina i la reposició d'aquestes es pot fer a través d'Internet. Normalment també es realitza una còpia a un disc dur extern a la pròpia empresa. 
  • Les còpies són automatitzades a la cora que es convingui.
  • Es poden restaurar fitxers esborrats fins a 30 dies.
  • Hi ha un històric d'arxius.
Desavantatges
  • La línia de connexió a Internet, de vegades pot ralentitzar el procés, per això fan còpies incrementals de només els canvis.

2º Taller
Seguidament va ser el torn de Robert Munné de Binari Aplicacions Informàtiques  i Joan Coderch de Psion Teklogix, que van fer una demostració sobre com es poden gestionar els productes en un magatzem a través de la veu. Gràcies als aparells que ens van mostrar, els operaris poden tenir les mans lliures i controlar-ho tot a través de la seva veu.


La informatització de la gestió dels magatzems permet fer-ne una gestió caòtica, on els productes no tenen un lloc determinat, és el propi software qui s'encarrega de gestionar l'espai i ubicació de productes, això permet un seguit d'avantatges:
  • Estalvi d'espai.
  • Control a temps real d'on estan els productes.
  • Eliminació d'errors.
  • Obtimització de recorreguts.
  • Conèixer caducitats.

3º Taller
El darrer taller del dia el van realitzar en Jordi Aumatell de FIT95 i en David Alujas de OCS España, en el qual van fer una demostració sobre com funciona un aparell que mitjançant el pes dels productes pot controlar la qualitat de la producció, concretament en Jordi va fer un driver de comuniacions amb la màquina i va capturar les dades amb TrakSYS per poder calcular el OEE (Overall Equipment Effectiveness o control d'eficiència).

Aquest sistema és capaç de detectar si falta producte, si la caixa del producte té les tapes obertes i si els productes no compleixen els estàndards establerts la màquina refusa el producte. Per tal de controlar tots aquests processos que passen en una línia de producció també és necessari disposar d'un software (com TrakSYS) que permeti tenir monitoritzades les averies, aturades, etc.


Més informació | Fit95

20/4/10

1º Saló de l'Emprenedor

Els propers 16 i 17 de Juny es celebrarà el 1º Saló de l'Emprenedor, una plataforma on les idees, els projectes i les empreses hi trobaran les eines i els serveis necessaris per créixer.


El saló neix en el marc del Dia de l’Emprenedor, una cita consolidada amb nou edicions i de referència, on en la darrera edició hi van participar més de 6.500 emprenedors amb idees de negoci, en procés de creació d’empreses i amb negocis propis.

Si la teva empresa pertany a algun d’aquests sectors, no pots deixar passar aquesta oportunitat.
  • Finançament, inversors i assegurances.
  • Franquícies i negocis associats.
  • Empreses de productes/serveis per emprenedors, petites i mitjanes empreses i autònoms.
  • Institucions públiques, formació i xarxes socials.
Dates: 16 i 17 de juny de 2010
Horari: 9h - 19h
Inscripció: gratuïta (es pot realitzar online a partir del 15 de maig)
Lloc: a la Fira de Montjuïc

Més informació: 902 233 200 | saloemprenedor@firabcn.es | Web

15/4/10

El mercat municipal incorpora un nou servei de comandes per Internet

El Mercat Municipal de Sant Feliu posarà en marxa el proper 20 d’abril un nou servei gratuït per fer les comandes a través d’Internet. Les 12 parades actuals del mercat facilitaran als seus clients la compra de productes frescos des de casa, de forma ràpida i fàcil. Els clients únicament hauran d’accedir a la pàgina:



Des de l'apartat dedicat al Mercat Municipal, clicar al damunt de Comanda On Line, s'obrirà un senzill formulari on es podrà escollir la parada i demanar els productes que vulguis.



Un cop finalitzada la comanda podràs indicar si vols passar a recollir-la pel mercat o bé si desitges rebre l’enviament a casa. En qualsevol de les dues opcions hauràs de seleccionar el dia i l’hora que t'interessa. Posteriorment els clients rebren un correu electrònic que confirma que la comanda ha estat rebuda i es tramitarà correctament (està previst que el servei d’enviament a domicili sigui gratuït sempre que es faci una comanda mínima).


La incorporació d’aquest nou servei, impulsat per l’Ajuntament i subvencionat per la Diputació de Barcelona, permetrà millorar l’oferta comercial del mercat municipal que podrà arribar a un ventall de clients més gran.

Formació
Amb els paradistes s'ha seguit un pla de formació específic per tal de mostrar què significa iniciar un procés de digitalització i comercialització dels seus productes a la xarxa. Una de les dificultats ha estat precisament que alguns d'ells no havien tingut cap contacte amb el món de la informàtica i s'ha intentat que apreguin les nocions bàsiques per actualitzar les seves dades de la web del comprem (afegir fotografies, descripció dels productes, etc), així com que entenguessin els avantatges que els suposa obrir aquest nou canal de distribució (arribar a públic que fins ara no hi tenen accés, parada oberta les 24hores, etc).


Més informació | El Butlletí de l'Ajuntament

13/4/10

Avantatges de disposar d'un butlletí electrònic pel teu negoci

Fa uns dies ja vem publicar un post al voltant de l'ús empresarial d'un newsletter o butlletí electrònic, avui tornem a insistir amb el tema gràcies a una notícia publicada al blog de Kpacita on remarquen els avantatges de disposar d'un butlletí electrònic i els principals aspectes a tenir cura per aconseguir els objectius proposats.

Per als no iniciats, un butlletí electrònic és una publicació distribuïda de forma regular, mitjançant e-mail generalment, molt utilitzada per les empreses per proporcionar als seus subscriptors informació d'interès. En moltes ocasions han estat considerats spam bé perquè l'usuari no presta prou atenció a les característiques del registre, bé perquè en moltes webs s'obliga el registre a butlletins als usuaris abans d'accedir a qualsevol informació.


Però per què necessita la teva empresa enviar butlletins electrònics? Aquí van algunes de les raons:
  • És una eina rendible (barata), ràpida i efectiva.
  • Qualsevol empresa, independentment del seu tamany o capital pot editar el seu propi butlletí amb un veritable abast global.
  • Permeten mantenir el contacte amb clients per informar-los de novetats, ofertes, descomptes, promocions, etc, en definitiva, recordar que la teva empresa està disponible per al que necessitin.
  • La comunitat de lectors anirà creixent amb el temps i això et permetrà arribar a nous clients.
  • Són fàcils de distribuir, crear i mantenir.

Un cop convençut de la idoneïtat del seu ús, segueix aquestes regles a l'hora de la seva creació i tindràs una eina promocional de gran valor:
  • Tenir cura del llenguatge. Seriós, però sense tecnicismes.
  • Estructurar bé la informació. Crea un índex de continguts i evita col·locar excessiva publicitat.
  • Tingues en compte la mida, un butlletí massa llarg pot avorrir als teus lectors.
  • Ofereix clarament la possibilitat de donar-se de baixa.
  • No publicitis exclusivament els teus serveis. Mostra informació valuosa del sector.
  • No facis negoci amb la seva base de dades de subscriptors.
  • Aconsegueix que els teus subscriptors puguin enviar mitjançant un link el butlletí als seus coneguts.
  • Promociona amb altres eines el teu butlletí.
Via | Kpacita

9/4/10

Resum de la jornada 'Fonts de Finançament per a les empreses del sector TIC'

El passat 24 de març, al CaixaForum de Barcelona, es va organitzar aquesta jornada titulada Fonts de Finançament per a les empreses del sector TIC que va ser organitzada per Barcelona Digital Centre Tecnològic i la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació.


Tenia com a objectiu presentar les possibles fonts de finançament existents que més s'ajusten a les característiques i necessitats de les empreses TIC catalanes en el context actual.

Resum de l'acte
En Josuè Sallent, director general de la Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya, va donar la benvinguda als assistents comentant que aquesta jornada es repetirà a tres punts més de la geografia catalana, i on s'explicarà el finançament públic i privat, que és una de les informacions més demanades pels empresaris, tant a curt com a llarg termini (de cara a créixer, internacionalitzar-se, etc). I que aquesta jornada pretén ser una reflexió al voltant de la manera de finançar el creixement de les empreses, va tenir tres parts diferenciades
:

1º - Quines són les necessitats de finançament de les empreses?

En Luis Soler, director d'Everis Business Consulting, va presentar l'estudi "Finançament de les pimes i empreses en expansió del sector de les TIC a Catalunya: el MAB com a font de finançament alternativa". Les dades mostren la importància de les pimes en el teixit empresarial, actualment són representen el  99% del teixit, i estan creixent (ja hi ha 3,4 milions de pimes). Però actualment hi ha un gran problema per a trobar finançament i aconseguir dur a terme els seus plans de negoci.

Per això el MAB (Mercat Alternatiu Bursàtil) pot ser una eina de transformació per les pimes, una font alternativa de finançament a tenir en compte. El MAB és un mercat de valors poc conegut, va nèixer el 1996 a Anglaterra i no va ser fins el 2008 que va aparèixer a Espanya. El seu funcionament és igual al de la Borsa i també està supervisat per CNMV, la seva principal característica es que s'adapta a empreses de reduïda capitalització amb una regulació a mida i costos i processos adaptats.

Els beneficis d'aquest mercat són: liquiditat, valoració, transparència, recursos propis, etc. Les primeres empreses que hi van entrar van ser en entrar van ser Pocoyo i Imaginarium, ara ha entrat Gowex i en breu ho faran Medcomtech i AB-Biotics. Per realitzar en aquest mercat el procés és similar al de la Borsa.

 2º - Finançament públic: mecanismes i instruments.

L'Oriol Sans, cap de l'Àrea de Finançament d'ACC1Ó, va fer una introducció als diversos instruments públics de finançament, especialment a l'R+D+i, que s'impulsen des d'ACC1Ó. Com són la Línia de finançament per a la innovació (finançament de projectes d'R+D+i, modernització tecnològica i industrialitació); Crèdit d'innovació (prèstecs de 100.000 a 900.000€, que es realitza a través d'entitats financeres); Préstec net (per a empreses TIC de fins menys de 2 anys de vida); Préstec per finançar projectes d'implantació d'empreses als Pols d'Innovació; Préstec d'R+D, etc. Més informació.

Rafael Arcas, consultor del pla Ara més que mai de la Cambra de Comerç de Barcelona, destinat a donar un suport especial a les pimes. Aquest pla el formen un conjunt de productes, eines, instruments i actuacions per accelerar el creixement de les empreses i millorar la seva competitivitat i finançament. Enfocats per ajudar a les pimes a assolir els seus reptes, el més important: la seva finançació, i accelerar el seu creixement per millorar. 

3º - Què mou al capital privat a invertir en empreses TIC?

En Marcel Rafart, soci de Nauta Capita, una empresa dedicada al Capital Risc creada el 2004 i enfocada a invertir en empreses tecnològiques, s'involucren amb les companyies amb la seva experiència de creixement d'start-ups. També tenen un compromís financer, són co-inversors, ells també hi posen diners. És un model de finançament idoni per companyies tecnològiques amb fort potencial de creixement i vocació d'expansió global.

Quines són les característiques que han de reunir les companyies de l'àmbit tecnològic per poder accedir exitosament als fons de Capital Risc de Nauta?
  • Que s'hagi d'invertir entre 1 i 2 milions d'euros
  • Una participació relevant a l'estructura de capital i al consell d'administració
  • Tenir un producte innovador dins d'un mercat d'alt creixement.
  • Enfoc global
  • Producte totalment desenvolupat i en fase de comercialització inicial
  • Líder en el seu nínxol de mercat
  • Ús eficient del capital
Pel que fa als empresaris, coses que fan dels empresaris atractius per Nauta: compromís total a la companyia, visionaris, executors fiables, bons creadors d'equips, executius globals i aliniats amb possibles estratègies de venda.
    La Marta Aparicio, gerent de la Xarxa d'Inversors privats de l'IESE, va explicar com a través d'aquesta xarxa d'inversos (o Business Angels) es financiaven projectes d'emprenedors. La Xarxa és una entitat oberta tant a ex-alumnes de l'IESE com a persones no vinculades prèviament amb l'escola de negocis. Acostumen a ser empresaris familiars que inverteixen en altres companyies, directius retirats, etc. Aquestes persones poden aportar coses? Doncs són un capital intel·ligent, ja que:
    • S'impliquen en els projectes que inverteixen.
    • Aporten les seves capacitats i experiència en gestió direcció, gestió finançera, etc.
    • Coneixement de sector.
    • La seva pròpia xarxa de contactes.
    Què busquen aquests inversors? Retorns elevats, projectes de negoci clars i ben definits, equips emprenedors compromesos, implicar-se en el projecte després d'invertir-hi, inversions de 100.000 a 1M€, desinversió a mig plaç, etc.

    Per a presentar els projectes es pot fer en els Foros de Inversión, trobades bimensuals on tens 15 minuts per presentar el teu productes, després hi ha temps pel networking. Abans de fer la presentació un comité evalúa la documentació del projecte, i si surts seleccionat et fan un coaching de la presentació perquè sigui un èxit de cara als inversors.

    Ja s'han fet més de 43 foros i s'han presentat més de 300 projectes, on 28 empreses han rebut ja finançament per una quantitat d'uns 9 milions d'euros des de la creació de la Xarxa al 2003. El sector de les TIC suposa un 30% de les inversions que s'han tancat dins de la xarxa.

    Més informació | BDigital , TIC.cat (amb les presentacions, fotografies, etc)

    8/4/10

    El Punt TIC del Palau Falguera ja és centre col·laborador ACTIC

    El Punt TIC del Palau Falguera ha estat autoritzat per la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació com a centre col·laborador de l'ACTIC (Acreditació de Competències en Tecnologies de la Informació i la Comunicació), això vol dir que des del proper 27 d'abril podràs realitzar els examens en aquest nou punt de Sant Feliu (mapa).



    L'ACTIC és el certificat acreditatiu de la competència digital, entesa com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l'àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació que les persones despleguen en situacions reals per assolir objectius determinats amb eficàcia i eficiència; i que permetrà demostrar aquest nivell davant qualsevol empresa o administració pública (en un post anterior ja vem parlar de que la Generalitat començarà a considerar-ho un mèrit).


    Què necessites per a realitzar aquestes proves?
    Doncs simplement has anar al portal actic.gencat.cat, registrar-te, sol·licitar fer la prova i escollir el centre i l'horari. En aquest cas els horaris del Punt TIC reservats a formar-se, informar-se i examinar-se de l'ACTIC són els dilluns de 14:30 a 17:00 i els dimarts de 18:00 a 20:30. Si vols més informació pots enviar un correu a tic@santfeliu.cat o bé passar pel Punt TIC del Palau Falguera en l'horari senyalat.

    7/4/10

    Com les xarxes socials han canviat el món dels negocis i el màrqueting?

    Interessant intervenció a la Universitat de Stanford de l'emprenedor Loic Le Meur, responsable, entre d'altres iniciatives, de Seesmic. El francès comenta de manera clara i concisa alguns dels factors que han revolucionat el món del màrqueting i estan començant a canviar el món dels negocis.



    Al blog de Le Meur hi ha un post que recopila els continguts de la seva presentació. Algunes idees interessants sobre presència a la xarxa, màrqueting i emprenedors que apareixen al vídeo:

    • Si vols obrir un nou negoci no has de fer cap estudi de màrqueting, has d'identificar un espai buit on tu creguis que és interessant i centrar-te en això. Buscar un nínxol, i fer-lo tan petit com sigui possible, de manera que puguis ser tan bo com sigui possible en aquest nínxol. Si el fas massa gran, és difícil ser realment bo.
    • Un altre consell és escoltar: amb twitter search o google blog search, per veure què està fent la gent, què estan dient, què necessiten.
    • Has d'escoltar, però també respondre. Molta gent es queda només en seguir el que s'opina... si algú critica o insulta la teva empresa, contesta, agraeix. Tingues 24 hores al dia a un community manager contestant absolutament tot el que es digui de la teva empresa, sigui bo o dolent, algú que diu "m'agrada aquesta empresa" i tu li respons, tens un client content que ho dirà als seus coneguts
    • Sigues tan transparent com sigui possible, no menteixis sobre els teus productes, si són dolents, digues que són dolents.
    • Sigues àgil, canvia ràpid si alguna cosa no funciona, canvia les prioritats sovint, mou-te, innova.
    • Has d'estar a tot arreu, i a totes les plataformes, web, iphone, android, etc.
    Via | Cink

    Jornada e-Innovació empresarial a Gavà

    El proper divendres 9 d´abril 2010 a les 9.30 hores, a l'auditori del Centre de Suport a l'Empresa de Gavà, tindrà lloc la Jornada e-Innovació empresarial.


    Aquesta jornada es dirigeix principalment a les empreses, persones autònomes i emprenedors/es i pretén ser un espai de reflexió, d'intercanvi de coneixements i de bones pràctiques d'innovació empresarial prenent Internet com un escenari emergent per a la Innovació i la Cooperació Empresarial.

    Programa
    • 9.30 h - Obertura de portes. Recepció de les persones participants i presentació de l'acte.
    • José Luis Contreras, director general Best Business Service, realitzarà la primera ponència anomenada “Innovació feta a casa”.
    • La segona ponència anirà a càrrec de Joan Jiménez, social media strategist, brand angel & social media creative, titulada “No me compres, quiéreme. Com vendre en les xarxes socials”.
    • Tancarà les ponències Lucas Carné, gerent i cofundador de Privalia, amb “La societat digital i el luxe accessible”.
    • Finalment hi haurà una taula rodona i torn obert de paraules.
    Durant la jornada s’utilitzarà l’usuari twitter del Centre de Suport a l’Empresa (@csegava) com a canal de recepció de preguntes dirigides als ponents.

    Horari: de 9:30 a 14:00
    Lloc: Centre de Suport a l’Empresa. c/ del Progrés 27, Gavà (mapa).
    Inscripcions: pots incriure't gratuïtament a través d'aquest formulari.

    Un cop finalitzada la jornada, les persones que ho desitgin podran assistir al dinar organitzat a les 14.30 hores al Restaurant Lancaster Club de Gavà Mar i on es tindrà l'oportunitat de seguir conversant amb els ponents (les places per poder assistir al dinar seran limitades).

    Més informació | Programa en pdf o trucant al 93.633.34.50

    6/4/10

    Resum de la jornada Tecnolocal 2010 (2º part)

    La segona part del Tecnolocal ha estat centrada en les possibilitats que ofereix la televisió de mobilitat, i com posar a l'abast de les televisions locals les connexions en directe.


    En primer lloc, diversos representants de companyies del sector de les telecomunicacions han presentat nous sistemes per realitzar connexions en directe, una opció que tradicionalment ha quedat fora de l'abast dels mitjans de proximitat pel seu elevat cost i la dependència de l'emissió via satèl·lit:
    • Abertis va parlar de la seva experiència de la TV en mobilitat en entorns broadcast (presentació en pdf).
    • Oonair va presentar la seva plataforma integral que permet trametre i publicar continguts des del telèfon mòbil (presentació en pdf).  
    • Lavínia  va explicar els elevats costos que tenen les connexions amb directe i que les allunyen de les possibilitats de televisions locals d'utilitzar-les, per això estan experimentant amb noves vies de trasmissió com Wifis públics o la xarxa Wimax (presentació en pdf).
    • Telefónica va presentar el servei Quick link, un codificador que es pot transportar fàcilment en un cinturó i que permet transmetre continguts mitjançant la xarxa mòbil, Wifi o satèl·lit..
    El debat: La mobilitat de la televisió, a debat
    La jornada es va tancar amb un debat sobre com es pot aplicar la tecnologia per millorar als mitjans de comunicació en el qual han participat Jesús de Pablos, director comercial de Tempos21, Josep Comajoan, director adjunt d’El 9 TV i coordinador d’el9nou.cat, Jordi Marín, director gerent del Consorci Mataró - Maresme, i Roc Fages, consultor en innovació.

    De Pablos, ha instat als mitjans locals a aprofitar la tecnologia existent per facilitar la connexió del món virtual amb el món real i ha enviat el missatge de que és possible. També ha fet demostració pràctica d'on pot arribar al concepte 3.0 amb la seva presentació.

    Comajoan ha indicat que la nova versió per a mòbils d'el9nou.cat ja està disponible i ha subratllat la importància de potenciar el model de xarxa per poder fer televisió de mobilitat.

    Per la seva part, Marín ha apuntat que els mitjans locals “hem de tenir clar cap a on anem” i ha proposat escollir només les eines que s'adaptin “a la nostra estratègia”, i que no cal desesperar-se davant de totes les eines disponibles, s'ha de saber quina és la realitat particular, i a partir d'aquí definir quines són les eines que poden ser d'utilitat.

    Fages, encarregat de tancar el Tecnolocal del 2010, ha afirmat que els productors de notícies “han de ser mòbils i treure partit de les xarxes socials” i ha insistit en la importància de conèixer les necessitats dels usuaris “i anar cap a ells”, descrivint nous escenaris que s'estan produint en el consum de continguts:
    • Els espectadors a un espectacle podran veure imatges en directe des del propi lloc on s'està disputant el partit, per exemple.
    • Baixem un capítol d'una sèrie, ens reunim i el mirem tots junts, després ho comentem pel Tuenti.
    • S'estableixen debats en paral·lel al twitter mentres s'està observant un determinat contingut, com un debat polític.
    Com no podia ser d'altra manera, entre els assistents hi va haver un seguiment de l'event via Twitter (el hashtag de la jornada va ser #tecnolocal).

    1º Part del resum de la jornada

    InfoONLINE 20, l'informatiu mensual

    Amb la visualització dels InfoONLINE pots estar al dia de les diverses actuacions i novetats que es duen a terme a Sant Feliu del Llobregat en relació amb les noves tecnologies i la inclusió digital. Si vols llegir els antics, o no et vols perdre les novetats et pots subscriure al Canal de YouTube i estar permanentment actualitzat.


    En aquest últim InfoONLINE podràs saber més coses sobre:
    • La nova versió 2.0 del portal ciutadà de Sant Feliu de Llobregat Santfeliu.net, que incorpora noves utilitats i serveis com la possibilitat d’afegir comentaris a les noticies i la creació de fòrums, reenviar les notícies i continguts a qualsevol xarxa social de manera automàtica, secció de vídeos sobre l'actualitat de Sant Feliu, etc.
    • En Guillem Ferrer, tècnic d'Innovació, Empresa i TIC de l'Ajuntament de Sant Feliu ens explica els motius que han portat a la creació d'un grup de debat i d'interconnexió a LinkedIn, anomenat Xarxa Social d'Innovació, on es volen tractar qüestions al voltant de la innovació, tecnologia, societat i empresa. És una iniciativa oberta a les persones, empreses, professionals, administracions i associacions per crear opinió, generar intercanvi d’idees, transferir coneixement i promoure accions en l'àmbit tecnològic i de la innovació.
    • Voluntaris TIC: si vols compartir els teus coneixements informàtics i les teves experiències amb altres usuaris inexperts i ajudar-los de forma desinteressada a iniciar-se en el món de les noves tecnologies, apunta't com a voluntari TIC (més informació en aquest post), li podràs dedicar el temps que et vagi bé, es busca gent de totes les edats, envia un correu a tic@santfeliu.cat i ja es posaran en contacte amb tu.
    • La Sonia Perelló, membre de l'AMPA de l'Escola A. Gaudí, ens explica quin ús fan del blog que han creat: alguns pares en comptes de trucar a l'escola s'informen de determinades coses a través del blog, com ara quins són els horaris de les classes, els menús dels menjadors, els preus de les extraescolars... el blog s'ha convertit en una referència en informacions de tipus serveis. També han creat el seu propi butlletí digital, anemanat Dragons Gaudí, on apareixen notícies i entrevistes sobre l'actualitat de l'AMPA i de l'escola.