26/5/10

Protegeix les dades de l'empresa i guanya competitivitat

PIMESEGURA és una campanya dissenyada des del CESICAT (el Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya) que pretén sensibilitzar a les PIMES catalanes sobre la necessitat de treballar amb entorns de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) segurs, i informar sobre quins són els riscos de seguretat que pot patir la seva informació i com controlar-los.


Actualment les empreses han de tenir respostes davant de situacions que posin en risc les seves dades i suposin una pèrdua de la seva competitivitat: l'incendi del local, robatori de maquinari, ruptura de material, compliment de LOPD o LSSI, etc.

Per això el CESICAT ofereix un Servei d’Orientació en Seguretat Informàtica, on les empreses que s'apuntin obtindran un anàlisi de les vulnerabilitats internes i externes segons el seu model de negoci de mans d'un expert homologat. Per sol·licitar aquest Servei d'Orientació has d'omplir el següent formulari.


L'expert t'oferirà un anàlisi neutre de la seguretat informàtica del teu negoci i et proporcionarà un informe que contindrà:
  • · Quina seguretat té el teu negoci: interna i externa.
  • · Quins són els principals riscos i amenaces pel teu negoci.
  • · Una proposta de millores a realitzar, en quin ordre i com fer-les.
  • · Quins són els proveïdors de la zona.
  • · Si existeixen ajuts o subvencions que puguis sol·licitar.
També pots fer un test on line sobre la seguretat de la teva empresa a través de la seva web de PIMESTIC, o ampliar informació assistint a les jornades de sensibilització que efectuen al territori català o bé visitar el portal de la seguretat de la informació de Catalunya (www.cesicat.cat) en el seu apartat d’empresa, on pots trobar documentació addicional amb les novetats en aquest àmbit.

Aquesta campanya promoguda des del CESICAT ha rebut la col·laboració del Consell de Cambres de Comerç de Catalunya i del projecte PIMESTIC de la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya.


Aquest servei d'assessorament personalitzat en l’àmbit de la seguretat de la informació s'ofereix a qualsevol PIME catalana i es subvenciona en un 50%.

El 50% del servei està subvencionat pel CESICAT
Cost per l’empresa: 500€!
(Cost del servei: 1.000€; Subvenció del CESICAT: 50%)

Per a més informació: www.pimestic.cat | 902.20.66.20 | info@pimestic.cat

25/5/10

Estat del comerç electrònic

Amazon i eBay van ser dues de les empreses pioneres del comerç electrònic, van nèixer el 1995, i simbolitzen el seu potencial. A Espanya el 1996 va nèixer Barrabes, un altre gran exemple que va arribar a fer tremolar a botigues del seu sector a tot el planeta.

Les reticències inicials que suposava l'arribada del comerç electrònic han anat deixant pas de forma progressiva a una sèrie d'avantatges per les empreses i els consumidors.

  • - Per a les empreses suposa l'expansió dels mercats en permetre arribar a nous clients i una major fidelització mitjançant sistemes que permeten oferir atenció i ofertes personalitzades així descomptes als millors clients.
  • - Per als clients el comerç electrònic permet accedir a productes i serveis que en moltes ocasions no es poden adquirir per altres mitjans en el lloc de residència, cosa que passa habitualment en els nuclis de població més petits o allunyats de les grans ciutats.
Dades estatals
Durant el 2009 la compra-venda de productes i serveis a través d'Internet va moure un volum de negoci de 5.751,7 milions d'euros a Espanya (segons les dades de l'últim informe publicat per la CMT). L'evolució d'aquest fenòmen és imparable: a Espanya hem passat d'un 13,7% d'empreses que usaven el comerç electrònic el 2001 a un 42,3% el 2009 (segons les dades del ONTSI).

Dades de Sant Feliu de Llobregat
De l'estudi realitzat per la FOBSIC sobre les TIC a Sant Feliu de Llobregat l'any 2009 es desprèn que a nivell de llars i ciutadans la població de Sant Feliu es troba en una situació capdavantera en matèria de penetració i ús de les TIC: un 80% de la població utilitza Internet i un 30% ha fet compres on line.

Els productes o serveis més encarregats són per ordre: Allotjament de vacances (56,7%), Serveis per a viatges (52,5%), Entrades per espectacles (40,6%), Parament de la llar (19,9%), Material esportiu (19,4%), etc.




Respecte a la seva situació empresarial la sintonia amb les TIC també és alta: un 60% de les empreses compren per Internet però només un 21,5% ven o comercialitza els seus productes. Les micropimes necessiten afermar la seva adopció de les TIC.

També es fa evident que hi ha molta més compra a Internet que no pas vendes realitzades per empreses d'aquí, això vol dir que el comerç no està a la xarxa!

Nova botiga online de Sant Feliu
La botiga santfeliuenca Flors Núria Armengol ha volgut aprofitar aquesta oportunitat de negoci i per això acaba d'obrir la seva floristeria virtual, on ofereix la possibilitat de comprar productes del món de les flors a través de la xarxa. A més, els continguts dinàmics d'aquest espai virtual els permeten oferir de manera actualitzada i àgil una gran selecció de productes a tots els seus clients de manera immediata.

Si vols fer una ullada, la seva web és http://www.florsnuriaarmengol.com


Què és necessari per ser a la xarxa?
Per posar en marxa un comerç electrònic és necessari comptar amb:

1.- Plataforma de vendes en línia: hi ha opcions basades en programari lliure com OSCommerce o Magento que gaudeixen d'una gran popularitat entre les botigues en línia. Aquestes solucions requereixen la instal·lació en un servidor i una correcta configuració i instal·lació de components addicionals com les passarel·les de pagament per començar a vendre en línia.

2.-Mitjà de pagament: els tres mètodes més utilitzats per les empreses de comerç electrònic a Espanya són les passarel·les de pagament per targetes de crèdit, l'enviament contrareemborsament i PayPal.

Esdeveniments i recursos
Per estar al dia de l'actualitat del comerç electrònic, proveïdors, solucions i les possibilitats que ofereix ja hi ha a Espanya diversos esdeveniments especialitzats. Expo E-commerce tindrà lloc al Palau de Congressos de Madrid els dies 8 i 9 de juny de 2010. Ecomm retail show ha tingut lloc a Barcelona el passat mes d'abril i la propera edició se celebrarà el 25 i 26 de maig de 2011 a al Pavelló 1 de Fira de Barcelona (Recinte Montjuïc).

Existeixen nombroses publicacions especialitzades sobre comerç electrònic i una d'elles és el Llibre blanc de l'E-Commerce, editat per AECEM i disponible gratuïtament per a la descàrrega, que és un manual pràctic per a empreses que vulguin vendre productes i serveis en línia.

D'altra banda, hi ha un organisme autoregulador (Confianza Online) que ofereix garanties de protecció als consumidors en les compres en línia. Les empreses adherides al Codi ètic de Confianza Online exhibeixen en els seus llocs web el logotip.

Més informació: Red.es

El sector català de les TIC genera més de 10.000 llocs de treball

Malgrat el context de crisi, creix un 8,8% l’ocupació a l’empresa TIC catalana durant el període 2008-2010. Després d’una baixada del 4,4% de facturació del sector l’any 2009, s’espera una evolució positiva del 3,2% durant l’any 2010, essent el subsector del programari el principal motor d’aquest canvi.


El sector industrial català de les empreses TIC va facturar 14.363 milions d’euros durant l’any 2008, i 13.739 milions d’euros durant el 2009, segons dades de l’Estudi del sector empresarial de les TIC a Catalunya 2009, que la Fundació Observatori per a la Societat de la Informació de Catalunya (FOBSIC) ha desenvolupat conjuntament amb la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

A la presentació d'aquest estudi en el marc del BDigital Global Congress, el director general de la Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya, Josuè Sallent, va manifestar:

Aquestes dades demostren fins a quin punt les noves tecnologies són un factor de creixement econòmic per al nostre país, i que un context de crisi com l’actual és una gran oportunitat per focalitzar els nostres esforços en projectes tractors en R+D+i en aquest sector, que sens dubte tindran un efecte multiplicador en tota la nostra economia. 

L’activitat empresarial TIC de Catalunya es concentra als subsectors de serveis TI i programari, amb un 55,9% i un 29,1% -respectivament- del total d’empreses. Des de la perspectiva de la dimensió empresarial, el sector TIC català es caracteritza per la presència majoritària d’empreses de dimensió reduïda: un 47,5% d’empreses ocupen fins a 9 treballadors i un 34,9% addicional se situen en el tram superior, de 10 a 49 treballadors.


En termes totals, durant el 2009 el sector empresarial de les TIC de Catalunya va ocupar a gairebé 65.000 assalariats, essent un sector que genera una ocupació neta d’uns 5.000 treballadors anuals en els darrers dos anys. L’estudi confirma una configuració del treball per edat amb una presència de molts treballadors joves: gairebé la meitat dels treballadors de les empreses TIC (un 49,3% del total) tenen menys de 35 anys.

El volum total de facturació del conjunt d’empreses TIC de Catalunya es va situar el 2009 a l’entorn dels 14.000 milions d’euros. Tot i que el total de facturació empresarial TIC es va reduir el 2009, amb una caiguda del 4,4%, les perspectives dels empresaris per a enguany són clarament favorables: per al 2010 s’espera que el volum total de facturació del sector TIC a Catalunya, superi amb escreix el llindar dels 14 mil milions d’euros, amb un increment respecte el 2009 del 3,2%.

Font: Estudi del sector empresarial de les TIC a Catalunya, 2009. FOBSIC.
L’estudi és disponible a: www.fobsic.cat i a www.tic.cat
Més informació: Gencat.cat

19/5/10

Reaccions al nou servei de Comanda On Line del Mercat Municipal en forma de vers

Fa pocs dies que el Mercat Municipal de Sant Feliu va posar en marxa el nou servei gratuït per fer les Comandes On Line (del que ja vem parlar en un post anterior), i que amb un senzill formulari es podia escollir la parada i demanar els productes desitjats.



Ja han començat a rebre comandes i els primers elogis no s'han fet esperar, concretament des del blog de la Lolita ens arriba un comentari en forma de vers:

A Sant Feliu, han posat,
un Ordinador, al Mercat,
a fi de poder servir...
les comandes que faràs
!¡ I allà no te aproparàs
ni una bossa, ni cistell...
et calen per comprar, en ell:

!¡ MÉS O MENYS AIXÍ HO FAREM

Que del " Francisco " taronges volem?
clicant, els quilos...!¡ ja les tindrem

de la Rosa i l'Esteva, just al darrera
cliquem de... Figues, Una panera,

el Jaume, ens servirà,
el peix per l'arròs, de demà
i tornarem... a clicar,
(...) 
[per continuar amb aquest vers 
ho pots fer des d'aquest blog]

INNOVACOMERÇ2010, acte central del Mes del Comerç de Catalunya

El Mes del Comerç aproparà a les empreses comercials les noves tendències de consum, la innovació i les estratègies de cooperació empresarial, l'acte principal serà la jornada InnovaComerç 2010 que tindrà lloc els dies 21 i 22 de juny. Aquest esdeveniment se celebrarà en el Gran Teatre del Liceu.

Aquesta jornada vol esdevenir una referència del sector comercial de Catalunya, amb l’objectiu de reflexionar amb els empresaris sobre la innovació, les vies de creixement i les últimes tendències del sector, dotant les empreses dels instruments necessaris perquè puguin adaptar-se al context actual de canvis econòmics i de nous hàbits de consum.


Es tracta d’una iniciativa pionera impulsada pel Departament d’Innovació, Universitats i Empresa, en col·laboració amb l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona. Hi haurà jornades prèvies arreu del territori: Girona, Tarragona, Reus, Lleida, Tortosa i Manresa.

Durant dos dies, el Gran Teatre del Liceu acollirà un total de 8 sessions plenàries i 3 taules rodones que comptaran amb representants de l’àmbit del comerç que buscaran la reflexió del sector dins un context convuls que requereix canvis innovadors.

InnovaComerç comptarà a més amb un Espai d’Innovació Empresarial (21 de juny), on els assistents tindran l’oportunitat de conèixer les últimes novetats tecnològiques en el sector i; un Espai de Recursos Humans i Formació (22 de juny), on diferents institucions exposaran l’oferta formativa que té el sector a la seva disposició. A més, el dia 22 de juny per la tarda, els assistents que ho desitgin podran participar en un retail tour o passejada comentada per botigues singulars del centre de Barcelona.

PROGRAMA
El dia 21 de juny s’inaugurarà la jornada amb una conferència a càrrec de Pedro Nueno (IESE), i comptarà amb un seguit de taules rodones: Context Econòmic 2010-2011 i la resposta empresarial; la innovació en retail; la ubicació de les botigues (centres comercials oberts/tancats); els models associatius, entre altres.

El dia 22 de juny, la jornada s’iniciarà amb una conferència a càrrec de Ferran Soriano (Spanair), i comptarà amb taules rodones on experts i professionals del sector comercial reflexionaran sobre les relacions fabricants-distribuidors; el repte de creixement de l’empresa catalana; la innovació empresarial, l’empresa en xarxa i; el lideratge empresarial, entre altres.

Durant els dos dies de l’InnovaComerç diverses empreses comercials d’arreu del territori exposaran les seves experiències, com ara Vila Viniteca, Danone, Cacao Sampaka, Adolfo Dominguez, La Mallorquina, BIBA o Miró, entre altres.

A InnovaComerç hi haurà temps i espai dedicats al networking per tal que tots els assistents puguin establir contactes professionals i treure’n profit de les relacions que es deriven de les diverses trobades.

Més informació: Innova Comerç ; Programa (PDF); Gencat.cat

Impuls a la cooperació entre comerços i empreses TIC a Mataró

Amb l’objectiu de cercar noves oportunitats de negoci que permetin a les empreses créixer i ser més competitives, l’Institut Municipal de Promoció Econòmica (IMPEM) de Mataró engegarà aquest 2010 un programa per impulsar la cooperació entre els comerços i les empreses tecnològiques.

Es tracta d’una estratègia transversal que persegueix l’objectiu de generar oportunitats de negoci i fer que les empreses siguin més competitives i puguin créixer. Les experiències dutes a terme fins ara s’han centrat en la cooperació d’empreses del mateix sector, al 2008 centrat en empreses TIC i al 2009, en les del sector audiovisual. El programa que es posa en marxa aquest any, però, aposta per la cooperació entre empreses de diferents sector. Concretament, entre les d’un sector tradicional com és el comerç, amb les de l’àmbit de les noves tecnologies.

Un component tecnològic i innovador
En aquest cas, a banda d’impulsar la cooperació entre petites i mitjanes empreses, es cerca un segon objectiu, que és el d’integrar el component tecnològic i innovador en els projectes de cooperació empresarial que es recolzen des de l’administració.

El programa de cooperació preveu actuacions en diferents nivells:
    - Cooperació entre pimes de serveis tradicionals per tal d’impulsar projectes innovadors.

    - Col·laboració de les empreses TIC en projectes comuns que es puguin oferir posteriorment als comerços.

    - Cooperació entre les empreses TIC i el comerç per desenvolupar nous models de negoci.
      Des de l'IMPEM expliquen que:

      L’apropament i confluència de grups d’empreses d’un sector emergent com les TIC amb les d’altres serveis com el comerç poden generar sinèrgies i noves idees de negoci que difícilment es crearien de forma casual.

      Per tal d’afavorir la cooperació entre aquestes empreses, l’IMPEM durà a terme un seguit d’accions que inclouen l’organització de reunions per posar en comú necessitats i interessos comuns, però també es faran entrevistes individuals d’empreses i experts, trobades i sessions en grups, així com tallers de formació en cooperació, entre d’altres.

      Font: Capgròs (Diari digital de Mataró i Maresme)

      17/5/10

      Les taules de la Jornada "Els governs locals davant el repte del web 2.0"

      Taula rodona: Open government. Riscos i avantatges



      D'esquerra a dreta:


      El poder en mans de la ciutadania



      D'esquerra a dreta:

      Seguiment en directe de la Jornada

      Algunes imatges de gent que ens segueix en directe.

      Des de Campdevanol





      Des de la Fundació Televall.

      14/5/10

      Premis Blocs Catalunya 2010, a punt

      Via: Sant Feliu On Line

      Si sou blocaires, heu de marcar en vermell al vostre calendari la següent data: 14 de juny.
      És la data en què finalitza el termini d'inscripció als Premis Blocs Catalunya, el certamen de referència de la blocosfera catalana que premia les millors bitàcoles del país per categories. Les principals novetats d'enguany són:

      Sistema de registre
      Tant els participants en les diferents categories com les persones quse vulguin votar han de passar per un sistema de registre al web dels premis, la qual cosa permet gestionar de manera òptima tant el procés d'inscripció com el de votació.

      En el cas dels participants, s'haurà d'obtenir un nom d'usuari i una contrasenya, i en el cas dels votants, s'haurà d'indicar una adreça de correu electrònic on s'enviarà un missatge amb un enllaç per realitzar la votació. Mitjançant aquesta adreça de correu es podrà emetre un vot per a cadascuna de les categories. 

      Augment del nombre de categories 
      S'ha augmentat la llista de categories fins a 10, recollint més temàtiques populars en la blocosfera catalana. Aquestes són las categories en què podeu participar: Corporatiu, Cultura, Educació, Esports, Format audiovisual, Gastronomia, Literatura, Noves Tecnologies, Personal, i Política.

      Període de votació 
      del 17 de juny fins el 6 de setembre

      Més informació a les Bases del concurs

      13/5/10

      Com seguir la jornada sobre els governs locals i la web 2.0?

      En un post anterior ja vem parlar d'aquesta jornada que se celebrarà el proper 17 de maig, anomenada Els governs locals davant el repte del web 2.0 on es parlarà del nou escenari que comporta el fenomen de la web 2.0 a les administracions.


      Per fer el seguiment d'aquesta jornada, si no pots venir físicament el podràs fer via:
      • Twitter: a través del compte de twitter @GovernsLocals20 es farà un seguiment en directe de la jornada. Des de l'organització han establert que el #hastagh de la jornada serà #gl20, d'aquesta manera tothom que vulgui comentar alguna cosa sobre la jornada a través del Twitter si afegeix el text "#gl20" al final del missatge, tots els comentaris es podran agrupar i crear un gran fil de conversa. A més, durant l'acte hi haurà una pantalla des de la qual els assistents físics podran seguir la conversa que es desenvoluparà online. La idea és hi hagi un pont de comunicació i es puguin realitzar preguntes i comentaris des del propi Twitter.
      • Streaming: és a dir, que es farà una reproducció de la informació audiovisual de la jornada en temps real a través de la web, mentres es desenvolupi l'acte aquest s'estarà filmant i al mateix moment retransmetent per la seva web. En breu activaran un botó com aquest per tal del poder accedir a l'apartat d'streaming:
        • Des d'aquest blog també habilitarem un widget a la barra lateral amb l'RSS dels comentaris que es publiquin a Twitter al voltant de la jornada. També seguirem l'actualitat des del nostre propi compte de twitter @santfeliuonline.

        11/5/10

        InfoONLINE 21, l'informatiu mensual

        Amb la visualització dels InfoONLINE pots estar al dia de les diverses actuacions i novetats que es duen a terme a Sant Feliu del Llobregat en relació amb les noves tecnologies i la inclusió digital. Si vols llegir els antics, o no et vols perdre les novetats et pots subscriure al Canal de YouTube i estar permanentment actualitzat.


        En aquest últim InfoONLINE podràs saber més coses sobre:
        • 2º Edició del Work on Fest: iniciativa cultural per estimular la creativitat dels futurs treballadors del sector audiovisual. Aquest cop hi haurà dues categories segons la durada dels vídeos:
            • Curmetratges de temàtica sociolaboral.
            • Microcurts al voltant de la crisi.
        • Cursos d'Iniciació a Internet per a la recerca de feina: a través del Servei Local d'Ocupació i mitjançant el Club de Feina s'han organitzat uns cursos que s'imparteixen al local de Diversitat Lúdica (pels veïns Can Calders i La Salut) i Centre Can Maginàs (per a la resta de persones de Sant Feliu).
        • Cas d'èxit d'entitat en línia: els responsables del CineBaix ens expliquen com informen als seus usuaris des de la seva pàgina web, així com des d'una cartellera electrònica visible des del carrer.

        Seminari 'Negoci internacional a través de les xarxes socials'

        El proper 17 de maig, a la delegació de la Cambra de Comerç de Barcelona de Sant Feliu de Llobregat s'ha organitzat un seminari sobre les xarxes socials aplicades al món empresarial, com a resposta a l'increment de la presència de les empreses i entitats a les nombroses xarxes socials on-line existents.


        Facebook, Twitter, Linkedin o Xing, entre d'altres, s'han convertit en poderosos mecanismes de promoció empresarial si són degudament utilitzats. L'ús d'aquesta eina comença a donar resultats en empreses que volen fer negocis internacionals.

        Es vol dedicar aquesta sessió a analitzar, via experiències empresarials, la utilització de les xarxes socials on-line com a instrument de promoció empresarial a l'exterior i com a eina per facilitar el negoci internacional.

        Programa
        15.30h - Presentació de la sessió
        15.40h - Intervenció del Sergio A. Aragón, Business Developer de Xing a Barcelon, en la que parlarà de: 
        • Introducció a les xarxes socials on-line
        • Xarxes socials i negoci
        • Internacional
        • Casos pràctics
        • L'experiència de Xing en Internacionalització
        17.15h Col·loqui final i cloenda

        Dia: dilluns 17 de Maig de 2010
        Horari: de 15:30 a 17:30
        Lloc: Delegació de la Cambra al Baix Llobregat - C/ Laureà Miró 350 (Sant Feliu de Llobregat)
        Inscripcions: gratuïta prèvia confirmació al tel. 936 664 809 o correu a santfeliu@cambrabcn.org

        10/5/10

        Ajuts d'ACC1Ó a la Gestió i l'Estratègia empresarial

        Resum dels ajuts que ofereix ACC1Ó, l'agència per a la innovació i la internacionalització de l'empresa catalana, que poden ser interessants per aquelles empreses o entitats que volen realitzar projectes de millorar de la Gestió i l’Estratègia empresarial.


        Per a entitats
        • Programa de sensibilització i capacitació empresarial: ajuts per a l’organització de sessions informatives, jornades, cursos o congressos que proporcionin coneixement a les empreses en els àmbits de la gestió i estratègia empresarial, la innovació i la internacionalització.
        Termini: 07/04 a 26/11

        Per a empreses
        • FOCUS: enfocament estratègic: ajut per desenvolupar un pla estratègic mitjançant la reflexió col·lectiva i l’acompanyament personalitzat en la implantació de les actuacions definides en el pla.
        1r termini: 07/04 a 06/05
        2n termini: 14/06 a 22/07
        3r termini: 13/19 a 25/11
        • 360º millora del model de gestió: ajut per millorar la gestió de les àrees funcionals de les PIME, mitjançant la reflexió col·lectiva i l’acompanyament personalitzat en la implantació de millores operatives en els processos de l’empresa.
        1r termini: 07/04 a 06/05
        2n termini: 14/06 a 22/07
        3r termini: 13/10 a 25/11
        • Noves Oportunitats de Negoci, NON: ajut per a dur a terme canvis en el model de negoci i en la base competitiva de l’empresa.
        1r termini: 28/04 a 03/06
        2n termini: 01/09 a 14/10

        Més informació a ACC1Ó

        6/5/10

        Creus que la teva empresa és innovadora?

        El proper 13 de maig el Centre Internacional de Negocis de Catalunya (CINC) organitza un esmorzar-xerrada sota el títol Creus que la teva empresa és innovadora?, on es parlarà sobre la innovació aplicada al món de l'empresa des de diferents punts de vista com són els Recursos Humans i R+D+i.

        Programa

        => 8.50h - Presentació de la trobada, a càrrec de Pablo Lara, president de la Comissió d'Innovació de 22@Network.

        => 8.55h - Domènec Huguet, Director de Desenvolupament de Negoci d'Orbita97, explicarà “La Innovació amb les persones de l'empresa: trucs i paranys”.

        => 9.25h - Maria Mirabet, Resp. Dep. desenvolupament de negoci d’AIDIT, parlarà sobre "Estratègies per a recuperar la teva inversió en R+D+i".

        => 9.40h - Cafè

        Dia: dijous 13 de maig de 2010
        Hora: entre 8.50h i 10.00h
        Lloc: Centre Internacional de Negocis de Catalunya (c/ Llull 321-329, Barcelona)
        Inscripcions: gratuïtes omplint el següent formulari

        Més informació: CINC

        Nou servei de préstec de portàtils a la Biblioteca Montserrat Roig

        La Biblioteca Montserrat Roig i l'ajuntament de Sant Feliu de Llobregat posen en marxa un nou servei de préstec d'ordinadors portàtils, que facilitarà als usuaris l'accés a Internet i el treball amb eines ofimàtiques de manera més còmoda i autònoma.

        Si busques un lloc des d'on teletreballar, 
        aquesta bon ser una bona opció!

        Què necessites per poder utilitzar el servei?
        • Tenir més de 14 anys.
        • Portar el DNI/NIE/passaport i el carnet de la biblioteca (clica aquí per aconseguir-lo).
        Com funciona el servei?
        • És un servei gratuït.
        • Els ordinadors només es poden utilitzar dins la biblioteca.
        • El préstec és personal i intransferible.
        • Les sessions tenen una durada d'una hora i comencen i acaben a les hores en punt. L'usuari té dret a un màxim de 20 sessions mensuals.
        • Els portàtils es poden reservar (pregunta al personal bibliotecari).
        • Es pot gravar informació en un CD, DVD o memòria USB, però no es pot imprimir.
        • L'usuari ha de vetllar per la conservació de l'equip i l'ha de retornar en el termini establert.
        Horari del servei
        • De dimarts a dissabte de 10 a 14 h i de dilluns a divendres de 16 a 20 h.
        • De dilluns a divendres de 16 a 21 h (horari d'estiu de la biblioteca).
        Per a més informació pots preguntar al personal bibliotecari.

        V Jornada Anual del sector TIC a Barcelona

        En aquesta jornada organitzada per la Cambra de Comerç de Barcelona es debatran els reptes i oportunitats de les empreses del sector de les TIC, pretén ser un fòrum per a totes les empreses del sector, un espai on compartir les inquietuds i fomentar iniciatives que ajudin a potenciar-ne el creixement.


        Va destinada a empreses i professionals dels sectors de l'electrònica, els audiovisuals, la informàtica i els sistemes d'informació i telecomunicacions, per tal de resoldre els seus dubtes o conèixer l’experiència d’altres empreses que hagin passat pel mateix procés.

        Programa

        => 9.00 h Obertura

        => 9.40 h El sector de l'audiovisual
            Moderador: Tobías Martínez, membre del Ple de la Cambra de Comerç de Barcelona
            • Eladio Gutiérrez, president de Impulsa TDT, "Desprès de l'apagada, s'ha completat la migració a la TDT?"
            • Jordi Alié, director de Noves Plataformes i Tecnologia de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), "I desprès de l'apagada, què?"
            • Jaume Ferrús, Mediapro, "Quins continguts podem esperar a la TDT en el nou entorn audiovisual?"
            => 11.00 h El sector de les telecomunicacions
              Moderador: Kim Faura, president de la Comissió de Noves Tecnologies del Consell General de Cambres de Catalunya
              • Gerard Mulà, responsable de finances i operacions del Centre de Telefónica I+D de Barcelona, "Tendències en l'ecosistema de les TIC"
              • Albert Cuesta, periodista i editor de Canal PDA, "Els mòbils ja no són només per parlar"
              • Xavier Agustín, responsable de càlcul tècnic de SEAT, "Les anelles i el treball en xarxa"
              => 12.00h El sector de l'electrònica
                Moderador: Josep Maria Vilà, membre del Ple de la Cambra de Comerç de Barcelona
                • Francisco Domínguez, adjunt a direcció comercial de Dicoel Electrònics, "Nous models de gestió, noves oportunitats"
                • Albert Sitjà, director de transferència tecnològica del Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya (CTTC), "La tecnologia o els reptes de competitivitat"
                • Miguel Vidal, cofundador de TechIdeas, "De la innovació tecnològica al mercat"
                => 13.00 h El sector de la informàtica i els sistemes d'informació
                  Moderador: Josep Morell, comissionat de la Presidència per a les TIC i la Societat de la Informació de la Cambra de Comerç de Barcelona
                  • Antoni Hidalgo, director general de sales, alliances & marketing de Capgemini España, "I desprès de la situació actual, que necessitarà la pime?"
                  • Antoni Batchelli, VP senior software architect en Cloud Systems de Jetbrains, "Com la pime del sector ha d'afrontar aquests reptes?"
                  • Arsenio Otero, director de business operations per a Europa Continental de Oracle, "Les TIC com a factor de recuperació. Què succeeix a Europa?"
                  Si vols veure la documentació i vídeos de jornades anteriors ho pots fer consultant el següent enllaç.

                  Dia: dijous 13 de maig de 2010
                  Horari: de 9:00 a 14:00 hores
                  Lloc: Casa Llotja de Mar, Passeig d'Isabel II, 1 - Barcelona
                  Inscripcións: gratuïtes, s'ha d'omplir aquest formulari

                  Més informació | Cambra de Comerç ; 902 448 448

                  Accés a les xarxes socials des del lloc de treball


                  Per veure més presentacions ves a gencat
                  L’estudi Social networks around the world 2010 indica que un 55% dels usuaris no poden accedir a les xarxes socials des de la feina, això mostra el xoc cultural que han suposat les xarxes socials als llocs de treball.

                  En aquest sentit, els usuaris qüestionen el paradigma de control, que sembla perdurar a les organitzacions, i aposten pel de confiança en l’ús d’aquestes eines a la feina. S’esmenta el concepte de caràcter mixt de les xarxes socials, que són, de manera indiferenciable i inseparable, professionals i personals alhora. Per tant, des d’aquesta perspectiva d’usuaris o persones líquides, és molt important definir els objectius de generació de valor públic i establir-ne els criteris d’avaluació que seran els que han d’acabar convencent l’organització.

                  Sembla clar que s'hauria d'apostar per la formació i la pedagogia en tots els estaments de l’Administració i, especialment pel personal directiu, amb l’objectiu que els líders arribin a valorar l’oportunitat que brinden les eines 2.0 i el cost que suposa impedir-ne l’accés al lloc de treball, però és un debat que està obert.

                  En aquesta presentació sobre Gencat 2.0 es parla de l’activació de nous comptes/perfils institucionals a les xarxes socials: del nom propi de l’àmbit, servei o marca; i de les noves pautes d’identitat corporativa per a la presència de la Generalitat en aquestes xarxes.

                  Font | Gencat.cat

                  5/5/10

                  Indian Webs, nova empresa de serveis TIC a Sant Feliu

                  El passat 30 d'abril va obrir les portes una nova botiga a Sant Feliu anomenada Indian Webs, que té per objectiu donar servei i assessorament al voltant de les noves tecnologies a les empreses de la zona interessades en incorporar les TIC en el seu dia a dia, especialment aquelles que volen tenir presència a Internet.


                  Indian Webs és una empresa que va nèixer fa 14 anys a Barcelona i que compta amb una àmplia experiència en el sector de les Noves Tecnologies (han creat més de 858 webs per a empreses), amb aquesta nova oficina oberta ja en tenen 5 repartides entre Barcelona i el Baix Llobregat.

                  L'oficina està ubicada a peu de carrer en ple centre de Sant Feliu, concretament al carrer Eugeni d'Ors nº 5 (mapa), en Joan Ribas, expert en bases de dades i amb una llarga trajectòria en el sector de les noves tecnologies, serà l'encarregat de tirar endevant aquesta oficina i atendrà les demandes de totes les empreses i persones de la zona, amb voluntat de donar servei a tot el Baix Llobregat.


                  Alguns dels serveis que ofereixen:
                  • Manteniment web: aquest pot ser tant a nivell d'allotjament web, modificació i edició dels continguts, execució de plans de màrqueting, optimització de paràmetres tècnics, etc.
                  Més informació | Indian Webs ; santfeliu@indianwebs.com; 93.685.68.27

                  4/5/10

                  Henry Chesbrough convida les empreses a compartir el coneixement

                  El Postgrau en Estratègia i Competitivitat Regional que organitza la UPC School, va organitzar una xerrada amb en Henry Chesbrough, director executiu i professor del Center for Open Innovation de la Haas School of Business Development i un dels “Top 50” en temes d’innovació i recerca, segons Scientific American.


                  Henry va oferir la conferència Cap a un nou paradigma: Open Innovation, en què l’expert va dibuixar el panorama amb què es troben avui les companyies en temes de recerca i desenvolupament.

                  El nord-americà va parlar de la seva pròpia experiència en diverses empreses on havia treballat, entre elles Xerox, que li va servir per il·lustrar la metodologia errònia que en un principi feien servir a l’hora d’iniciar el procés de la innovació. Segons Chesbrough, la multinacional utilitzava un sistema d’innovació tancat, “com un embut”, on tota la recerca es focalitzava en aconseguir un nou producte que comptés amb el beneplàcit del mercat.

                  Però aquest procés tenia una important pèrdua d’energia. Només hi havia un camí d’entrada i un de sortida, i es rebutjaven productes massa aviat, sense una avaluació complerta ni tota la informació necessària.

                  D’aquesta manera, les empreses han de tenir en compte els “falsos negatius”, és a dir, aquells productes que poden interessar altres sectors de mercat. Segons Chesbrough, els directius han de saber “jugar a pòquer i a escacs”, en una metàfora sobre com conèixer els moviments de la competència.

                  També va parlar de la seva teoria del boomerang, que es dóna quan un projecte que s’inicia dins d’una empresa, acaba desenvolupant-se fora del seu entorn, i és una altra companyia qui el fa triomfar. “Aquest seria el cas de l’iPod”, va explicar l’expert en innovació, que va utilitzar aquest exemple per parlar de la col·laboració entre empreses per arribar a aconseguir un producte de qualitat. Chesbrough va explicar que l’iPod va néixer a Philips, “però van rebutjar el projecte” perquè no li van veure possibilitats de triomfar al mercat. El seu creador, Toni Faddell, va proposar la idea a Apple, que va endegar la iniciativa comptant amb altres companyies, com Portalplayer o Toshiba.

                  Com a paradigma espanyol d’innovació i bones pràctiques empresarials va parlar de El Bulli, que ha col·laborat amb altres empreses que li han aportat valor. “Les bones idees estan distribuïdes per tot arreu. I les empreses no tenen els millors professionals del món: hi ha gent molt bona externa amb la què es pot col·laborar”.

                  Font | 22 Network

                  La presència de les TIC en el sector turístic

                  La incorporació de les TIC en el sector turístic està suposant un element vehiculitzador fonamental per mantenir la competitivitat i arribar al màxim nombre de clients potencials. En aquest article publicat per la FOBSIC es mostren les necessitats que demanda el sector i la manera en què les TIC estan contribuint al seu creixement, així com l'estudi de casos d'èxit reals.


                  El sector s’enfronta a uns canvis molt importants pel que fa al desenvolupament de llocs web. La mera presència “passiva” a Internet a través d’una pàgina web ja no és suficient. En l’actualitat, per preparar el seu viatge, els usuaris ja no solament localitzen informació en cercadors i portals turístics, sinó que es dirigeixen a comunitats de webs socials consultant blogs, fotografies, sistemes de geolocalització, etc.

                  Busquen opinions d’altres usuaris que ja han estat en el destí escollit, comparen preus, seleccionen la informació que els interessa, escullen i finalment compren. A continuació, es desplacen al destí, viuen la seva experiència, fan visites, fan fotografies, gravacions, etc. i posteriorment, de nou tornen a accedir a la xarxa per compartir la seva informació i opinió, de manera que d’altres usuaris puguin consultar-la.

                  Enllaç notícia

                  3/5/10

                  Jornada 'Els governs locals davant el repte del web 2.0'

                  Aquesta jornada que es celebrarà el proper 17 de maig ja està aixecant expectatives i ressó a la xarxa:


                  • Via Twitter els ponents a la jornada també en parlen:

                  S’agiliten els tràmits per a la creació d’empreses d’autònoms

                  Els autònoms podran crear empreses amb un procediment administratiu telemàtic únic i integrat, les persones emprenedores tindran a la seva disposició una eina que farà més fàcil, ràpida i còmoda la creació d’empreses aglutinant en una sola gestió diversos tràmits administratius. El nou sistema de tramitació telemàtica suposa la substitució fins a 12 formularis administratius.


                  A partir d’ara, es podran realitzar de forma unificada els tràmits amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària, amb la Seguretat Social, la reserva del domini d’Internet ".es", la notificació de fitxers de dades de caràcter personal o la sol·licitud del nom o la marca comercial.

                  Més informació | Circe