30/7/10

Estudi sobre l'ús del Twitter a Espanya

Aquest estudi realitzat per Adigital (Federación Española de la Economía Digital) fent una enquesta a ciutadans espanyols (prop de 900) mostra el perfil dels usuaris, la seva activitat i la relació que tenen amb les empreses.

Algunes dades: majoritàriament són homes (61%) d'entre 25 i 34 anys (47%) i amb estudis superiors (80%), i amb uns ingressos mig-alt. A l'últim any s'han apuntat a Twitter el 64% dels usuaris actuals, però a la majoria (60%) els costa ser actius des d'un bon inici.

Un 74% estan a favor de trobar-se amb empreses a Twitter, igualment també estarien disposats a rebre diversos tweets al dia d'aquestes empreses en les quals confia si li suposen algun benefici, prop d'un 95% segueix alguna empresa a Twitter.



Si després de conèixer aquestes dades encara no estàs a Twitter (i no tens la intenció de ser-hi), estàs deixant escapar moltes oportunitats.

Via: LinkedIn / Grup Urbanlabs

29/7/10

Pàgines personals vs pàgines d’empresa a Facebook

Facebook, la xarxa social amb major nombre d'usuaris del món, és avui dia un dels aparadors virtuals per excel·lència, no solament pel nombre de persones que accedeixen diàriament, sinó també per la seva capacitat de relacionar-se amb els altres, fidelitzar els usuaris/clients i la difusió que s'aconsegueix a través de la xarxa.



Davant el devessall de perfils no personals, l'equip de Facebook va facilitar la creació d'uns perfils específics per a empreses donant característiques especials enfocades més al concepte d'empresa/marca i facilitant la seva difusió.

No obstant això, és molt habitual trobar que per desconeixement, o interès, encara se segueixen creant perfils personals per a promoure empreses o marques; per això a continuació donem una sèrie d'indicacions que ajudaran a mantenir una pàgina d'empresa a Facebook i pautes per a una correcta administració.

Publicació de continguts (textos, enllaços, vídeos, imatges, altres)
La periodicitat en la publicació de contingut, així com en la diversitat multimèdia que s'ofereixin, farà que la pàgina de Facebook estigui viva, actualitzada i sigui atractiva. S'ha d'intentar que tots els continguts publicats tinguin una relació amb l'empresa, serveis o productes que s’ofereixen , i desmarcar-se d'altres temàtiques que puguin confondre als visitants.

Respostes a preguntes, crítiques i comentaris
Les xarxes socials tenen com a principal component la interacció entre els usuaris, és per això que s'ha d'estar preparat per a rebre i moderar preguntes, comentaris, i fins i tot crítiques. La millor manera és assumir i prendre de bona manera totes les anotacions fetes pels clients/usuaris i intentar donar-los una resposta com més aviat millor. Si és un tema que afecta a qualsevol client/usuari, pot respondre's directament des de la pregunta pública, però si bé és un tema que solament afecta a aquesta persona, l'idoni és enviar-li un missatge privat contestant a la seva pregunta o assumint la seva crítica o reclamació.

Captació de Fans/Seguidors
Aquest és un procés continu que ha de realitzar-se per a ampliar cada dia la xarxa de seguidors a Facebook. Per a aconseguir més seguidors de la nostra pàgina de Facebook es poden realitzar algunes accions tals com:

- Convidar als amics del perfil personal a seguir la pàgina de Facebook
- Crear i incloure una insígnia de Facebook en la nostra pàgina web, bloc i altres llocs d'Internet de la nostra propietat.
- Incloure en les accions de email màrqueting l'accés a la pàgina de Facebook
- Convidar a unir-se a la pàgina de Facebook, a totes aquelles persones que contactin amb el comerç/empresa, ja sigui a nivell telefònic, presencial o online.
- Contractar anuncis de pagament per clic o pagament per fan en Facebook

Botiga online
En un post anterior parlem sobre dues aplicacions que permeten incrustar una botiga de venda online dintre de la nostra pàgina o perfil de Facebook.

Coneixes la pàgina de Sant Feliu Innova a Facebook ?
Fes-te seguidor i accedeix a les últimes notícies d'actualitat TIC a Sant Feliu de Llobregat.

26/7/10

Com crear una botiga online al Facebook?

Passos per a instal·lar i configurar botiga on-line en Facebook

Existeixen un parell d'aplicacions de Facebook que ens permeten instal·lar i configurar una botiga on-line en la nostra pàgina d'empresa o perfil d'usuari, facilitant-nos el procés de venda als amics o seguidors de la xarxa social.

Aplicació: Payvment



Aquesta aplicació està orientada a configurar des de zero la nostra botiga on-line de productes o serveis i posar-la a Facebook. És realment senzilla d'instal·lar i configurar, tan sols es necessita un compte de Paypal on rebre els pagaments... i és gratuïta.

Els passos per a instal·lar i configurar la botiga a Facebook són:

1. Crear un compte en Payvment (https://my.payvment.com/register)
El primer pas és registrar-se en el servei per a rebre les claus d'accés al API.

2. Instal·lar l'aplicació de Facebook Payvment (http://www.facebook.com/payvment)
Anar a la pàgina de Facebook on resideix l'aplicació i instal·lar-la.

3. Registrar clau de API i Assignar compte de Paypal
Se'ns demanarà indicar la clau del API de l'usuari amb que ens hem registrat i indicar el nostre compte de Paypal; funciona tant amb comptes empresarials com personals.

4. Configuració general: textos, política de privadesa, nom de la botiga...
Podem indicar un missatge de benvinguda a la botiga, així com incloure informació sobre la política de privadesa, garanties, impostos, etc.

5. Creació de categories
El pas anterior a afegir el nostre catàleg de productes/serveis, és crear les categories on s'inclouran.

6. Creació de productes: textos, preus i imatges
La creació dels productes principalment es resumeix en dos passos:
a. Informació del producte/servei: text descriptiu
b. Imatge del producte/servei

7. Publicació de la botiga en el perfil o pàgina d'empresa
Una vegada tenim la nostra botiga configurada amb la informació necessària, podem procedir a publicar-la, bé en el perfil d'usuari o pàgina d'empresa, o en els dos.

Requisits:
- Tenir un compte en Payvment
- Tenir un compte personal o d'empresa en Paypal
- Tenir una pàgina o perfil en Facebook

Aplicació: BeeShopy



L'altra aplicació disponible per Facebook de creació de botigues on-line es diu: Bee Shopy http://www.beeshopy.com, a diferència de Payvment, aquesta aplicació facilita la càrrega o importació dels productes que tenim en la nostra botiga on-line fora de Facebook. Aquesta aplicació està dirigida a aquells que ja tenen una botiga on-line funcionant i volen dur-la també a l'àmbit de les xarxes socials.

Aquesta aplicació solament està disponible per a algunes plataformes de comerç electrònic, abans d’instal·lar l’aplicació convé assegurar-se que la seva botiga pot ser carregada per Bee Shopy.

Per mes informació sobre els plataformes que suporta Bee Shopy, pots seguir el següent enllaç: http://www.beeshopy.com/es/paginas/platforms

Igual que Payvment, aquesta aplicació és totalment gratuïta.

InfoONLINE 24, l'informatiu mensual

Amb la visualització dels InfoONLINE pots estar al dia de les diverses actuacions i novetats que es duen a terme a Sant Feliu del Llobregat en relació amb les noves tecnologies i la inclusió digital. Si vols llegir els antics, o no et vols perdre les novetats et pots subscriure al Canal de YouTube i estar permanentment actualitzat.



En aquest últim InfoONLINE podràs saber més coses sobre:
  • - Els nous plans d'ocupació: Carles i Lidia, dos exalumnes de la casa d'oficis, contractats en aquest pla d'ocupació, ens comenten com és la seva experiència com dinamitzadors digitals i el paper que ocupen.
  • - Els cursos d'estiu del Punt Tic del Palau Falguera: 4 nous cursos d'estiu per a persones que hagin fet els cursos d'iniciació al PC i internet i volen un poc més.
  • - Cas d'èxit: Flors Núria Armengol, empresa dedicada a la venda de flors a Sant Feliu de Llobregat, que ha orientat el seu negoci al mercat online. Josep Armengol ens explica com ha estat la seva evolució i els fruits recollits.

23/7/10

Eines TIC Versió 2.0

Nova versión disponible de Eines TIC

Què és Eines TIC?

Eines TIC
Eines TIC és l'eina de gestió per a autònoms i microempresa que va llançar la generalitat de Catalunya a traves del programa PIMESTIC en l'any 2009. Durant el temps de vida s'han realitzat més de 20.000 descàrregues des de la pàgina web. Eines TIC és una aplicació totalment gratuïta i de programari lliure.

El passat 7 de Juliol es va presentar i llançar la nova versió 2.0 de Eines TIC, la qual va ser presentada en un acte de la Generalitat de Catalunya per Josuè Sallent, director general de la Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya.

Es van donar a conèixer les millores incorporades, la visibilització d’un conjunt de bones pràctiques que es desenvolupen entorn l’EinesTIC, finalitzant la sessió amb una taula rodona per a resoldre dubtes.

Algunes de les funcionalitats afegides i millorades en la versió 2.0 de Eines TIC són els següents:
- Emissió de factura electrònica- Suport multiidioma
- Integració amb el formulari web de la declaració trimestral d'IVA
- Exportació de llistats de factures rebudes i emeses en diferents formats
- Millores en el sistema de còpies de seguretat

Per a descarregar-se l'última versió de Eines TIC pots accedir al següent enllaç: Descarrega’t Eines TIC 2.0

Llima Llimona és un dels cas d'èxit que tenim a Sant Feliu de Llobregat usant Eines TIC en la seva empresa:


14/7/10

Acollida i formació pels dinamitzadors TIC del Pla d'Ocupació Extraordinari


El grup de dinamitzadors i dinamitzadores TIC contractats per l'Ajuntament es troba al Centre Collserola rebent la formació per exercir les seves funcions.

Un total de 16 persones, 4 de les quals s'encarregaran de tasques de coordinació dels grups de treball, seran les encarregades de portar a terme el projecte "Dinamització de les TIC a Sant Feliu", en el marc del Pla d'Ocupació Extraordinari, subvencionat pel Departament de Treball de la Generalitat. Per tal de començar les seves tasques amb una base de coneixements comuns, estan rebent una formació de 30 hores on treballaran temes com els espais web municipals, els continguts digitals, l'alfabetització i dinamització digital, els Punts TIC i Telecentres, la tramitació electrònica i la formació virtual.

A partir del dia 15 de juliol, data en la qual s'inicia el contracte, executaran tasques de dinamització TIC amb col·lectius com entitats, teixit productiu, Dones i Gent Gran, crearan continguts digitals de ciutat i donaran suport als punts TIC de la ciutat i a les campanyes de l'OAC relacionades amb la certificació digital i l'execució de tràmits referents a fets vitals.

El projecte transversal "Dinamització de les TIC a Sant Feliu" preten impulsar l'entrada i expansió de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en diferents àmbits de la ciutat, i requereix la coordinació de diversos departaments de l'Ajuntament.

La finalització d'aquest projecte està prevista pel 15 de gener de 2011.

13/7/10

Tornen a Can Maginàs els cursos de recerca de feina per Internet


Cap a finals d’aquest mes de Juliol, al SLO ( Servei Local d'Ocupació) Can Maginàs, començaran els cursos d'iniciació al PC per a la recerca de feina per Internet del programa Connecta't de la Generalitat de Catalunya que s'enmarca en el projecte Feina Activa i compta amb la col·laboració de la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació (STSI), a través de la Xarxa Punt TIC.

Aquests cursos van adreçats a persones en atur enregistrades al Servei d'Ocupació de Catalunya que necessiten d'un procés d'alfabetització de les TIC, és a dir, adquirir uns mínims coneixements informàtics i unes habilitats a Internet bàsiques per a la recerca de feina.

Serà el primer cop que es posin en pràctica aquests mòduls a Sant Feliu amb aquesta denominació, però no penseu que no s'han desenvolupat programes d'aquest tipus abans: ja des de 2008, s'han realitzat diverses accions d'alfabetització digital per a la recerca de feina per Internet a diversos espais de la ciutat per tal de posar a l'abast de tothom l'accés a aquestes eines i recursos.

De fet, des del mes de març d'aquest 2010, s'han dut a terme 11 cursos de 20 h. cadascú, impulsats pel Servei Local d’Ocupació amb el suport de l’Oficina Fem Barri, i que s’han impartit al Club de Feina del Centre de Can Maginàs (amb en Pau com a docent) i a l’Aula Connecta de Diversitat Lúdica per a veïns de Can Calders i La Salut (amb l’Alba com a docent). Aquests cursos han apropat a 100 persones a aquest món d’Internet i de les Noves Tecnologies.


El temari proposat per aquests nous mòduls, dos de 10 hores lectives cadascun, és també sobre la iniciació a l’ús de l’ordinador i Internet orientats a la recerca de feina. La curta durada de les classes respon a la voluntat d’oferir una formació en “píndoles” per tal d’arribar a un sector de la població habitualment poc interessat en la formació i/o reticent a l’ús de les noves tecnologies. A més, la introducció progressiva en la matèria incentivarà l’interès posterior de les persones participants per la resta de serveis que ofereixen els Punt TIC com a formació més especialitzada (blogs, xarxes socials, vídeos a la Xarxa, etc.).

12/7/10

LithoPlate, planxes litogràfiques d'alumini de Sant Feliu al món

Aquesta setmana, l'assessor TIC per a empreses i comerços de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, amb l'objectiu d'oferir el seu suport personalitzat d'impuls a la modernització i digitalització del teixit productiu, s'ha reunit amb en Juan Hernandez, representant de l'empresa LithoPlate.


Aquesta empresa nascuda el 1968 es dedica al món de les planxes litogràfiques d'alumini, de gran aplicació en el món de la impressió professional, aplicant mètodes com la impressió offset: mètode de reproducció de documents o imatges sobre paper o similar que consisteix a aplicar una tinta sobre una planxa metàl·lica, generalment d'alumini, que després es transfereix al paper.

LithoPlate exporta prop del 70% de la seva producció a l'exterior i els seus clients acostumen a ser impremtes o grans distribuïdors.

Necessitat de canvis
Amb motiu d'aquesta vocació exportadora han vist la necessitat de millorar la seva pàgina web per adaptar-se als nous temps i que aquesta mostri una imatge més moderna i actual de l'empresa, acord amb el producte i la tecnologia que ofereixen.

El motiu de la visita a LithoPlate va ser precisament oferir els nostres coneixements tècnics sobre aquest procés i poder oferir una segona opinió sobre les funcionalitats que hauria de tenir al nova web, aspectes a tenir en compte... i l'objectiu ara és fer un seguiment del procés fins que puguin tenir la nova web dissenyada.


Alguna de la informació que els vem donar va ser per exemple els passos a seguir per millorar la web actual:

1) Definir els objectius i les estratègies que volen aconseguir amb la seva pàgina web (si poden ser quantificables, millor). Alguns exemples:
  • - Millorar la imatge de l’empresa, que sigui més moderna i actual.
  • - Augmentar el nombre de visites a la web.
  • - Vendre productes a través de la web.
  • - Informar als clients de les novetats del sector.
  • - Donar assistència tècnica online als clients.
  • - etc.
2) Definir quins continguts s’ajusten als objectius marcats.

3) A partir dels objectius veure quines funcionalitats hauria de tenir la pàgina: catàleg de productes, Intranet pels clients (on poden consultar les seves comandes), calendari de cites, cistella de la compra, notícies, etc.

4) Localitzar proveïdors que puguin dissenyar la nova pàgina web i demanar pressupostos.

5) Alguns aspectes a tenir en compte alhora d’encarregar el pressupost/projecte de la web a l’empresa proveïdora:
  • - Qui realitzarà el manteniment del nom del domini.
  • - On s’allotjarà la pàgina web i si ho farà la mateixa empresa que faci el disseny.
  • - Possibilitat d’una web multi-idioma.
  • - Gestor de continguts senzill per a poder actualitzar la informació de la web sempre que sigui necessari.
  • - Disseny accessible per tots els navegadors i cercadors, per guanyar visibilitat i posicionament en les cerques.
  • - Possibilitat d’incorporar Google Analytics al codi de la web per a fer el seguiment de les visites.
  • - Signar un contracte de serveis que contempli tots els aspectes: pagament, manteniment, etc.
Recordeu que l'assessor TIC és un servei municipal que l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat posa a l'abast de tot el teixit productiu de la ciutat (comerços, pimes, emprenedors...) per ajudar a les empreses a aplicar Internet i les TIC al seu negoci. Podeu contactar amb l'assessor a l'espai-bústia de consulta de l'expert respon per fer qualsevol consulta en matèria d'innovació, Internet i les TIC a la vostra empresa.

Volem ser els vostres facilitadors TIC

7/7/10

Jornada d'Innovació i coneixement: Innovació oberta: resultats competitius per a l'empresa

El dia 1 de juliol es va realitzar la 6a. Jornada d'Innovació i coneixement al Centre de Promoció econòmica del Prat de Llobregat, organitzada per l’Ajuntament del Prat de Llobregat amb la col•laboració d’Innobaix.

En Joan Cortés, director de LTC Project va desenvolupar el tema  “Innovació oberta: resultats competitius per a l’empresa”.

Va explicar com ha canviat en poc temps el concepte d’innovació. Actualment el centre de la innovació ja no és el producte sinó el posicionament davant el mercat. Es a dir els reptes del mercat i els clients son els que marquen la innovació i al voltant d’ells s’estructuren la resta (màrqueting, R+D, col·laboracions amb centres tecnològics...). Les iniciatives innovadores han de cobrir tota la cadena de valor (finançament, procés, oferta, entrega).

 Quan ens plantejàvem  la innovació com un embut, l’accent es posava en filtrar els projectes que no fossin positius i que s’acabaven abandonant, per tenir-ne tan sols un de positiu. En el model obert actual , aquest embut esta foradat, i la preocupació esta centrada en que no existeixin falsos negatius, es a dir en no perdre aquelles propostes que no van en la nostra línia. El que no ens interessa a nosaltres pot interessar a altres. Per exemple, podem pensar en crear una segona empresa amb alguna  persona interessada en el projecte. O podem fer servir les idees d’altres empreses en els nostres processos.


Les plataformes d’innovació oberta, posen en contacte empreses que tenen idees amb altres que tenen problemes per resoldre: http://www.innoget.es/ , http://www.clustic.org/projects ...

Perspectives per a trobar nous reptes d’innovació:

• Discontinuïtat en les idees: agrupar-les per muntar un o diferents escenaris de futur possible.

• La perspectiva del client: ens interessen els problemes o necessitats que té per cobrir, no ens interessa saber el que pensa del producte que oferim.

• Que ens distingeix de la competència: no volem la diferenciació habitual (preu, qualitat...) sinó algun tret diferencial significatiu de l’empresa, per exemple la seva capacitat per crear estàndards o referents.

• Trencar l’ortodòxia: trencar les regles no escrites que pesen sobre l’empresa o el sector pot suposar innovar.

Alguns nous conceptes que ens va aportar en Joan Cortés:

Hi ha exigències que pesen sobre els projectes d’innovació: temps mínim per treure’l al mercat, marge brut, volum, organització... L’emprenedoria corporativa implica la capacitat de generar noves empreses dins de la pròpia empresa, per tal de desenvolupar un projecte d’innovació determinat. Aquest concepte permet obviar les exigències que pesen sobre l’empresa i col•laborar amb altres organismes.

Parlar de Real Options, es parlar de la inversió que es necessita per passar d’una fase a una altra del projecte, i no de la inversió total, fet que probablement tindria com a conseqüència desisitir del projecte.

Exemples d’Open innovation que ens va oferir:


Problema: com introduir un producte habitualment refrigerat com el iogurt en les zones pobres d’un país on no es disposa de refrigeradors i fa molta calor?

Solució: innovació en la distribució. En cada poble o zona s’identifiquen dones emprenedores, les quals compren iogurts que duren una setmana fora de la  nevera, i es situen a les afores dels seus poblats per vendre’ls. Funcionen a través de microcrèdits.


Problema: trobar roba esportiva adient pels exercicis que fan en el Circ au soleil.

Solució: Reebook produeix un tipus de roba que serveix per a realitzar  exercicis programats per al Circ au soleil, però que es realitzen en uns centres esportius determinats, que a més a més venen aquesta roba.



Problema: mòbils per nens petits?

Solució: Telefònica ha dissenyat un telèfon mòbil educatiu per nens de 6 a 12 anys que es distribueixen les botigues Imaginarium

6/7/10

3 blocs municipals, a l'edició d'enguany dels Premis Blocs Catalunya


Via: Sant Feliu On Line

Els blocs Sant Feliu Innova, Sant Feliu On Line i Fem Barri participen enguany al certamen de referència de la blocosfera catalana.

Les tres bitàcoles estan inscrites a l'apartat de Blocs Corporatius, tot i tenir temàtiques diferenciades:

  • - El Bloc de Sant Feliu On Line, possiblement la primera bitàcola del país redactada des d'una administració pública, funciona des del juny de 2006. Els temes que es tracten al bloc giren al voltant de la utilitat de la tecnologia per ciutadania i entitats. També se'n fa ressò de l'actualitat tecnològica, especialment d'allò que té a veure amb el Programari Lliure. (Vota'l aquí)
  • - El Bloc Sant Feliu Innova és una referència en quant a les TIC aplicades al món de l'empresa, especialment les pimes i emprenedors. Dona una especial importància als casos d'èxit de la ciutat però, com el seu germà Sant Feliu On Line, ultrapassa els límits municipals per difondre l'actualitat tecnològica global aplicada al món de l'empresa. (Vota'l aquí)
  • - El bloc Fem Barri és una bitàcola comunitària coordinada des del Projecte d'Intervenció Integral dels barris de La Salut i Can Calders, i esdevè una crònica contínua de la intensa activitat dels dos barris. Amb col·laboracions externes, fins i tot de tipus culinari, esdevé un termòmetre del dia a dia dels/les veïns/es i les entitats dels barris. (Vota'l aquí)

El període de votacions populars finalitza el dia 6 de setembe a les 24h. Els usuaris poden votar tant els seus blocs favorits com les entrades publicades als blocs. D'aquesta manera s'escolliran els blocs finalistes, i llavors el jurat determinarà els guanyadors.

Més informació a:

Web dels Premis Blocs Catalunya

Bases del concurs

5/7/10

4 iniciatives TIC de Sant Feliu, escollides pel Banc de Bones Pràctiques de la Diputació

El Banc de Bones Pràctiques és una iniciativa per promoure la millora i la innovació en els governs locals impulsada per la Diputació de Barcelona, la Fundació Carles Pi i Sunyer i els ajuntaments de la província de Barcelona. L'objectiu és identificar i difondre experiències innovadores de govern i gestió de l'àmbit local.

Per avaluar les experiències i classificar les iniciatives es disposa d'uns criteris d'avaluació propis i d'una persona experta en el camp a avaluar, podent-se classificar entre:
  • · Bona pràctica és aquella que compleix els requisits bàsics i específics definits al document de criteris d’avaluació (representen una aportació innovadora i de qualitat a les polítiques i serveis municipals).
  • · Pràctica significativa és una experiència ben valorada, encara que no resulti innovadora.
De les 4 iniciatives municipals TIC escollides, 3 han estat considerades Práctica Significativa i 1 com a Bona pràctica:
  • 1) El servei de distribució de continguts culturals de la Ruta Modernista (Bona Pràctica).
  • 3) El projecte Xarxa social digital: Entitats i TIC (Pràctica Significativa) 
  • 4) El projecte Vil@bus: Internet i les TIC als comerciants (Pràctica Significativa)

2/7/10

'De 8 a vuit', una mostra d'emprenedors catalans

Avui us volem parlar d'una sèrie de documentals, que amb el títol De 8 a vuit, mostren casos d'emprenedors catalans de diferents sectors que han assolit èxit professional gràcies a l’esforç i la dedicació del dia a dia.

L'objectiu és fomentar l’esperit emprenedor i la conciliació de la vida professional i de l’àmbit familiar... però ressaltant que muntar un projecte propi, donar-se feina a un mateix i acomplir un somni és dur. Molt dur. Gratificant a la llarga, però dur.

La primera temporada de De 8 a Vuit consta de 13 capítols de curta durada (10 minuts per entrega), s’emeten els dilluns a la nit a través de la Xarxa Audiovisual Local de Catalunya (XAL) i han estat produïts per BAUDpro.

En el passat capítol 11 van aparèixer com a protagonistes una empresa ja coneguda en aquest blog: Buggying BCN, aquí el teniu:


A més de les noies de Buggying BCN en aquest capítol apareix en Gerard Marcó, un productor de cinema que ha muntat Més que films. Si vols consultar la resta de programes ho pots fer des del bloc de BAUDpro, pensat perquè sigui un espai de trobada entre els protagonistes de la sèrie, telespectadors, seguidors i creadors del De 8 a Vuit.


Interessant conèixer la història de professionals que han optat per emprendre el seu propi negoci a Catalunya com a sortida laboral. Ells són els nous empresaris del país, els que garanteixen el futur econòmic de tots i els que faran oblidar la crisi.

Més informació: BAUDpro | De 8 a vuit | XAL