31/8/10

Com posicionar la nostra marca a Google?

El SEO (Posicionament gratuït a buscadors) ha deixat d'ésser només una estratègia de màrqueting de captació online per a convertir-se en el gran aliat de les nostres campanyes de marca. Els resultats de pàgines que apareixen a Google i als principals buscadors, tenen cada vegada més impacte sobre les nostres marques i sobre com visualitzen la nostra empresa els usuaris.

El primer pas és assegurar-nos que el nostre domini principal aparegui en primer lloc en els resultats de recerca amb el nom de la nostra empresa/marca. Però com no basta amb només un resultat en un llistat de deu possibles, s'ha d'intentar aconseguir més espais de visibilitat en el buscador. Per tot això, ús proposem algunes accions:

Optimitzar i posicionar una segona pàgina important: Google mostra un màxim de dues pàgines del mateix domini per recerca, per tant, al tenir la nostra home posicionada en primer lloc, s'ha d'optar per a escollir una pàgina interna rellevant i fer-li un treball d'optimització intern i de captació d'enllaços externs. Així es pot aconseguir que una pàgina secundària del domini ocupi un resultat de les recerques.

Sitelinks o enllaços del lloc: són els enllaços de pàgines internes que surten just a baix del primer resultat. Els sitelinks de recerca de la nostra empresa ens ajudarà a oferir més informació empresa/marca als usuaris, així com guanyar més espai de visibilitat en el buscador.

Serveis de Google: per a les recerques rellevants, Google mostra els resultats de Google Maps dintre de les recerques web, ocupant un espai important. Donar d'alta la nostra empresa, així com totes les sucursals, botigues o oficines, permetre, d'una banda, ajudar als usuaris a la geolocalització de l'empresa i, per una altra, augmentar la visibilitat de la empresa/marca a la pàgina de resultats.

Creació i posicionament dels subdominis: encara que només es pot posicionar dues pàgines per domini per recerca, és possible aconseguir indexar de forma independent un o més subdominis del tipus botiga.elmeudomini.com o bloc.elmeudomini.com, etc.. Per tant, és convenient que totes les possibles eines, botigues, blocs o altres llocs afegits al domini principal, siguin subdominis que poder ésser indexats i mostrats a la primera pàgina de resultats per a la recerca de l'empresa/marca. Però com la creació del subdomini no és el únic requisit per a posicionar-lo, és necessari fer també un posicionament intern i de captació d'enllaços per a aconseguir notorietat.

Pàgines de l'empresa amb altres dominis: sempre amb molta precaució per a no generar duplicitat de continguts, ajuda molt comptar amb altres dominis de l'empresa per a obtenir més posicions pròpies a la llista de resultats.

Notes de premsa i informació d'empresa en els portals dels mitjans de comunicació: és molt important mantenir contacte a través de notes de premsa amb els mitjans de comunicació online (diaris, revistes, etc) perquè publiquin articles sobre la empresa. Segons la importància del mitjà on es publiqui, el posicionament de l'empresa o de la marca variarà substancialment en les recerques a Google.

Per a concloure, recordar-vos que aquestes recomanacions per a captar espai a Google per a posicionar qualsevol empresa, marca o producte representen una estratègia clàssica e imprescindible. Un plantejament, però, que no pot deixar de banda la creativitat, el ús habitual de les xarxes i els mecanismes socials, ja que ofereixen un ventall infinit de possibilitats per a augmentar el nostre branding a internet mitjançant els buscadors.

Post Original: Empresa Go2Jump

Premis Extraordinaris Sant Feliu Ciutat Digital 2010 (convocatòria oberta)

L'ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, des del seu projecte municipal Sant Feliu Ciutat Digital, ha convocat els Premis Extraordinaris Sant Feliu Ciutat Digital 2010.


Les categories en les que pots participar són les següents:

1) Emprenedors/es a la Xarxa: per poder optar al premi en aquesta categoria, has de tenir un projecte d'emprenedoria que tingui un destacat component TIC (telemàtic, virtual o 2.0). A més el domicili fiscal o el desenvolupament de l'activitat ha de ser a la comarca del Baix Llobregat encara que també s'admetran projectes que tenen prevista la seva propera constitució a l'esmentada Comarca. La valoració dels projectes es basarà en criteris com:
  • - Capacitat innovadora.
  • - Gestió dels recursos interns i externs.
  • - Projecció de futur sostenible i responsable de l’empresa.
  • - Prospecció, obertura i presència en els mercats.
  • - Creativitat i innovació respecte a processos i productes.
  • - Relacions amb els clients.
  • - Difusió del catàleg de serveis i/o productes.
  • - Relació de noves iniciatives i actuacions de millora alineades amb l’estratègia de l’organització.
  • - Qualsevol altre aspecte qualitatiu o quantitatiu que es consideri oportú.
2) Projecte innovador basat en l’ús eficient de les TIC: sou una micro, petita o mitjana empresa del Baix Llobregat que heu desenvolupat recentment una innovació o projecte relacionat amb la vostra activitat empresarial mitjançant un ús específic de les TIC?

Si gràcies a les TIC heu aconseguit la introducció o millora significativa d'un producte (bé o servei), d'un procés, d'un nou mètode de comercialització o d'organització i que us ha suposat un avantatge competitiu, esteu d'enhorabona, us volem premiar per la feina ben feta.

3) Millor projecte de venda per Internet (B2B o B2C): busquem empreses del Baix Llobregat que hagin realitzat (o estiguin apunt de fer-ho) un projecte de comerç electrònic per Internet relacionat amb la seva activitat empresarial.

Ja sigui B2C (Business-to-Consumer, 'de l’empresa al consumidor', en anglès) on les operacions comercials són entre una empresa i el client o usuari final; o bé B2B (Bussiness-to-Bussiness, 'd’empresa a empresa') realitzat entre empreses (entre fabricant i distribuïdor, distribuïdor i comerç minorista, etc).

4) Ús d'eines 2.0 en l’àmbit associatiu: per poder optar al premi en aquesta categoria heu de ser una agrupació de professionals, una entitat o una organització sense ànim de lucre de Sant Feliu de Llobregat, que hàgiu implantat eines 2.0 a la vostra organització i que us aportin un valor estratègic: millora de la relació interna o amb els clients, desenvolupament de nous productes i serveis, gestió del coneixement, guanyar dimensió d’empresa, expandir-se a nous mercats, ser més competitius, etc.

5) Millor projecte d’introducció de les TIC a l’àmbit educatiu: busquem experiències educatives desenvolupades a l’aula utilitzant les noves tecnologies com a instrument innovador d’ensenyament i aprenentatge.

Podran participar-hi tots els professionals de l’educació en actiu, individualment o formant equip, que pertanyin a una escola d’educació infantil, primària, secundària, d’educació especial, batxillerat, cicles formatius de grau mitjà o grau superior (pública, privada o concertada) ubicada dins del municipi de Sant Feliu de Llobregat. O professionals de Sant Feliu que desenvolupin la seva activitat en un centre de fora d’aquesta localitat.

6) Per últim, els premis extraordinaris Sant Feliu Ciutat Digital també tenen una menció honorífica pel contingut més destacat generat i divulgat dins la comunitat blocaire de la Sant Feliu Sfera (blog, videoblog, repositori fotogràfic, etc).

Les categories 1, 2, 4 i 5 consten de dos premis: el primer premi serà de 700€ i el segon de 300€; la categoria 3 té tres premis de 800€ (primer premi), 500€ (segon premi) i 300€ (tercer premi), la menció honorífica no tindrà compensació econòmica.

Per poder participar només cal omplir el formulari de la categoria corresponent i omplir les dades necessàries. La data límit d'inscripció és el 23 de setembre de 2010.

Per més informació pots consultar les bases.

Si tens qualsevol dubte envia'ns un correu electrònic a l'adreça:

30/8/10

Taller pràctic sobre el comerç electrònic a Sant Feliu de Llobregat

El proper 28 de setembre, al migdia, des de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat està previst realitzar un Taller pràctic al voltant del comerç electrònic a Can Maginàs (mapa).

L’objectiu és donar a conèixer, de forma operativa, els aspectes més importants sobre el comerç electrònic, quines són les estratègies a seguir per una bona comunicació per vendre per Internet, botigues virtuals, sistemes de pagament, seguretat en les transaccions... posant exemples reals a partir d’un format participatiu, perquè els assistents puguin intercanviar informació i exposar dubtes.

Així com donar recursos per a que una botiga o petit comerç pugui dur a terme algun mecanisme de venda per Internet: contacte d’empreses, els costos que suposa, sistema de logística, problemes que poden sorgir, organització del servei, conèixer projectes que es puguin aplicar, aplicacions gratuïtes, etc.

Per aquest motiu es va enviar a tots els comerciants i empresaris de Sant Feliu un correu explicant la intenció de fer aquest taller amb un enllaç a un petit qüestionari (realitzat amb Google Forms) per tal de saber la seva opinió al voltant del comerç electrònic i acabar de definir els continguts del taller per ajustar-los als seus gustos i necessitats.


Amb l'ús de  Google Forms (una eina gratuïta) es pot crear un formulari online, que a mida que es contestat les respostes s'inscriuen automàticament en un altre document en línia, que ens permet fer un seguiment de l'acció de forma senzilla i gratuïta.

Si esteu interessats a assistir al taller o voleu donar-vos la vostra opinió, només seran 5 minuts, i ens serà de gran ajuda, gràcies!

Premis Cre@tic (Tecnocampus Mataró-Maresme)

El Tecnocampus Mataró-Maresme, presenta la 10ª edició dels premis a la millor iniciativa empresarial en l'àmbit de les noves tecnologies i la innovació.

Un esdeveniment orientat a emprenedors i emprenedores que tinguin una idea de negoci d'innovació tecnològica o que hagin constituït una empresa durant l'any 2010.

Els guanyadors del primer premi obtindran 9000€ i la creació de la seva pàgina web corporativa. A més tots els guanyadors dels premis obtindran 1 any gratuït d'oficina a la incubadora del Tecnocampus Mataró.



Les inscripcions estan obertes fins al dia 13 d'octubre del 2010.
Una proposta organitzada pel Tecnocampus Mataró i l'Ajuntament de Mataró.

Per a més informació pots visitar la pàgina web dels premis.

26/8/10

Com i on aparèixer en Google ?

Google, el principal motor de recerques del món, és sens dubte un dels llocs on tenir visibilitat amb un lloc web, és garantia de visites de qualitat. Actualment Google representa el 70% del mercat de recerques totals a nivell mundial, sent el líder indiscutible, i el cercador que més confiem per a localitzar informació, empreses o serveis en Internet. En Google actualment es fan 88.000 milions de recerques mensuals.

Existeixen 2 formes o tècniques per a aconseguir aparèixer en Google, denominades SEO (Search Engine Optimization) i SEM (Searh Engine Màrqueting), que explicarem a continuació.

Posicionamient Google SEO-SEM

SEO: És la tècnica utilitzada per a aconseguir aparèixer en els resultats orgànics o gratuïts dels cercadors, ja sigui amb la nostra pàgina web, videos, mapes, notícies, entre altres serveis.

La tècnica SEO estudia el comportament de l'algorisme de Google, denominat Google PageRank, i optimitza un lloc web per a un conjunt de paraules clau que es desitgin promocionar quan una persona fa una recerca en Google.

El SEO no és una tècnica exacta, ja que l'algorisme de Google és un gran desconegut amb més de 200 factors contemplats i com factor addicional, es troba en un procés constant de modificació i actualització.

Gratuïtament en Google pot aconseguir aparèixer en diferents zones:

- Resultats orgànics de pàgines web: mitjançant un procés d'optimització interna de la pàgina web, la captació de nous enllaços entrants i l'augment de la popularitat online, és possible començar a aparèixer en les primeres posicions de Google amb les paraules clau que s'estan fomentant.

- Resultats de mapes: Pot incloure el seu negoci en Google maps i afegir-li tota la informació possible a través del servei Google Local Business Center. Estar inclòs en aquest llistat d'empreses farà que la web tingui una referència mitjançant un punt en el mapa i que estigui visible per a les recerques locals relacionades amb el nom comerç/empresa acompanyat amb la població, província i país.

Google Maps

- Resultats de vídeos: Incloent vídeos en plataformes menjo Youtube o Vimeo, entre uns altres, és possible aparèixer en Google para determinades recerques relacionades amb el nom i descripció del vídeo. També, si el vídeo és prou rellevant per a una recerca pot aparèixer llistat acompanyant els resultats web com part d'una llista de vídeos disponibles relacionats.

- Resultats d'imatges: Les imatges d'un lloc web també poden ser optimitzades per a aconseguir aparèixer en els resultats d'imatges, bé des de la cercador específic d'imatges, o incrustat en els resultats si són prou rellevants.

- Altres opcions: Resultats de notícies i blogs: Existeixen altres canals a través dels quals es pot difondre informació mitjançant Google i aconseguir posicionar una web, tals com els resultats de notícies o blogs; per tanti en cas de contar amb algun d'aquests sistemes, s'ha de procurar enviar el contingut a Google perquè sigui indexat i contemplat en els seus resultats de recerques.


SEM: Fa referència a la tècnica utilitzada per a configurar i optimitzar campanyes de pagament per clic en la plataforma Google Adwords. Aquests anuncis apareixen en la part superior dels resultats, i en el lateral dret, sempre indicats com: “enllaços patrocinats” .

El sistema de Google Adwords funciona per subhasta, és a dir, el preu per cada clic que facin en el nostre anunci serà en funció de la paraula clau, el nivell de competència que existeix amb aquesta paraula, i el preu per clic en subhasta que està disposada a pagar la competència.

Google Adwords

Aquesta tècnica oferix resultats ràpids i gairebé sempre, amb bons ràtios de conversió, però a costa de pagar un alt preu per això. No obstant això, existeixen empreses que es dediquen a fer aquests processos de millora en les campanyes de pagament per clic, a més de nombrosos manuals online que ajuden a aconseguir millors costos per clic, sense afectar els resultats de la campanya.

Altra opció utilitzada per a guanyar visibilitat en Google mitjançant el pagament per clic, és l'aparició en els llocs web associats a la xarxa de Google que mostren els seus anuncis, sistema que funciona sota la plataforma Google Adsense (per als administradors de llocs web). És ideal per a oferir productes o serveis de venda creuada, ja que els anuncis apareixen en pàgines web relacionades amb la temàtica, el que incentiva l'interès del comprador.