30/3/11

Podcast: 1º Fira Fora Stocks [Ràdio Sant Feliu 28/03/11]

El passat 28 de març al programa Estudies o Treballes de Ràdio Sant Feliu de Llobregat van fer un especial sobre la 1º Fira Fora Stocks, que organitzarà el Consorci de Comerç de Sant Feliu, el proper diumenge 3 de març de 10 a 19h a la Plaça de la Vila i al carrer de Pi i Maragall. En el programa de ràdio van participar:

  • * Bàrbara de Haro, secretaria de l'associació de comerciants de Sant Feliu Centre i propietaria de la botiga de roba per a nens/es Llima Llimona.
  • * Begoña Puges, tècnica del departament de Promoció Econòmica de l'Ajuntament.



Sortiran més de 60 parades al carrer!
T'hi esperem!

28/3/11

Entrevistem a Indian Webs, empresa de serveis TIC

Avui presentem el cas d'èxit de l'empresa Indian Webs, per això hem entrevistat al Joan Ribas, el responsable de la franquícia que ha obert recentment a Sant Feliu (c/ Eugeni d'Ors, 5 - Sant Feliu de Llobregat). Aquesta empresa compta amb 15 anys d'experiència en la creació i disseny de pàgines web, i compten amb diverses oficines a Barcelona.





A més de realitzar pàgines web, si cal també les mantenen. La demanda bàsica de les empreses del Baix Llobregat és la creació d'una pàgina web, però la majoria de les vegades no saben ben bé què volen, ells els assessoren sobre com podria ser la seva pàgina. Podeu trobar més informació a la seva pàgina web: www.indianwebs.com

25/3/11

Podcast: Comerç electrònic [Ràdio Sant Feliu - 28/02/11]

El passat 28 de febrer al programa Estudies o Treballes de Ràdio Sant Feliu de Llobregat van fer un especial sobre comerç electrònic, al qual van participar:

  • * Verónica Fabre, tècnica de comerç del departament de Promoció Econòmica de l'Ajuntament, i en Guillem Ferrer, dinamitzador digital d'empreses i emprenedors del mateix departament, que van comentar les iniciatives engegades al voltant del comerç electrònic a Sant Feliu.
  • * L'Iván Delgado, propietari de la tenda de roba Kashwak, ens explica la seva experiència amb el món del comerç electrònic, fa pocs mesos va obrir la seva pròpia tenda online: www.kashwak.es.
Ja pots escoltar el programa!

L'Ivan va obrir la botiga online fa aproximadament 2 mesos i amb aquest període de temps pràcticament ha aconseguit recuperar la inversió econòmica inicial, tot i el temps que li dedica (molt, ja que ell mateix realitza les fotografies dels productes, manté el perfil del Facebook, etc), de moment el retorn de la inversió està sent molt positiu.

Cal dir, que al ser una botiga amb uns productes molts específics i no habituals, molts compradors que estan lluny de tendes d'aquest estil, són bastant, per exemple, comenta que té bastants compradors d'Andalusia, una zona on el hip-hop es viu de manera especial, però que potser manca d'oferta comercial de productes especialitzats... i Kashwak els té, on? A la seva tenda online: www.kashwak.es (fa poc també han canviat el local físic, ara estan al carrer Rectoria nº 10 local, Sant Feliu de Llobregat):


Fa uns dies ja us vem presentar presentar Kashwak com a cas d'èxit (en l'InfoOLINE 25), on ens explicaven els motius que els han dut a estar presents a la xarxa i quina és la seva estratègia de comunicació. Aquí podeu consultar el tall de vídeo:


21/3/11

Ets emprenedor? Necessites motivar-te?




Font: recomanat per l'emprenedor Miguel Ángel Rodríguez
Més informació: EmprendedoresTV

18/3/11

Informe ePyme: Comerç minorista i TIC

L’Informe ePyme 2010 és un estudi en profunditat de la implantació de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació a les petites i mitjanes empreses a nivell estatal i dividit per Sectors que es porta desenvolupant des del 2008.

L’estudi, portat a terme per Fundetec, té com a objectiu la millora de la productivitat i competitivitat per mitjà d’un coneixement real del teixit empresarial espanyol.

Tot i tenir present que les mitjanes i grans empreses, juntament amb la construcció constitueixen la major part de les empreses a l’estat espanyol, el sector minorista aglutina un 32,5% i en total, els sectors analitzats representen el 42,4% del PIB (producte Interior Brut) on més de la meitat d’aquest percentatge correspon al sector del Comerç Minorista, i gairebé un quart als Transports i un altre al Sector Agroalimentari.

L'estudi pren dades de 9 sectors empresarials, analitzant i avaluant a tres nivells:

  1. 1) Infraestructura d'equips (ordinadors, servers, equips multifunció) i comunicacions (telefonia fixa i mòbil, Internet).
  1. 2) Solucions informàtiques generals (ofimàtica i comptabilitat, seguretat...) i presència a Internet (web, e-comerç)
  1. 3) Serveis TIC més avançats: eines específiques, administració electrònica eines de mobilitat i xarxes socials.

Seguint aquest criteri, l'informe ePyme desenvolupa Sector per Sector el nivell d'implantació dels diferents recursos que engloben les TIC i els recursos específicament propis. Es a dir: què i cóm cada Sector treu profit de les diferents eines de que disposa i n'incorpora de noves:

Les que baixen:
  • * Implantació de telefonia mòbil: es veu afectada i baixa la demanda tant a la pyme (0,3%) com a la microempresa (3%).
  • * Implantació de Comerç Electrònic: hi ha un descens generalitzat de les compres a la Xarxa, tot i que trobem un petit avanç a la venta online. L’e-commerce depèn molt del Sector que s'estudia, per exemple: l'Hoteler i el Turisme Rural tenen molt més ús i al Transport i Logística té molt poca implantació.

Les que pugen:
  • * Implantació d'ordinadors: la microempresa té la pujada més destacada situant-se gairebé als dos terços d'implantació. A les pymes es més lleu però es situa ja al 98'6%. Cal comentar que 7 dels 9 Sectors (que agrupa pymes i microempreses) estan per sobre del 95% d'ús de l'ordinador com a eina de treball.
  • * Implantació d'Internet: també les microempreses augmenten aquest servei de forma destacable arribant gairebé al 60% mentre que les pyme fan una pujada de l'1,3, situant-se al 96,2%. Tots els Sectors es situen per sobre del 90% a excepció del Sector Comerç Minorista, tot i així aquest puja un 16,5%.
  • * Implantació de Web d'empresa: Les microempreses pugen un 0,5% el conjunt, però, dins d'aquestes, les de entre 3 i 9 treballadors augmenten gairebé un 4%. Les pymes augmenten fins al 58,9%. Els Sectors Logística, Hoteler i Turisme rural superen el 80%, en el cas dels dos últims és donat a que és la principal via de marketing. Comerç Minorista i Transport és on menys implantació té amb webs que es limiten a presentar la empresa o oferir catàlegs i llistes de preus.
  • * Implantació d'Aplicacions i Sistemes: els recursos més freqüents són els d'Ofimàtica, facturació i comptabilitat, en general. Als Sectors de Logística, Hoteler, Tèxtil i Confecció en ser sectors de gran volum de treballadors augmenten l'implantació de aplicacions per a facturació i comptabilitat mentre que a les microempreses baixa perquè tendeixen a exterioritzar aquests processos. A més a més a Logistica i Hoteler s'incrementa l'ús de sistemes especialitzats com ara els check-in/check-out, reserves, entregues a clients finals i proveïdors.
  • * Implantació de Xarxes Socials: Les petites i microempreses no acaben d’aprofitar aquestes eines mentre que el Sector Hoteler i el Turisme Rural el fan servir com a canal de marketing i comercialització.

Dades que apareixen per primer cop a l'estudi:
  • * Implantació de Gestió de Mobilitat: A Logística i Transport, donat als desplaçaments són els que més proporcionen eines TIC als seus empleats en aquest àmbit; els altres set Sectors no superen el 50% d’implantació.
  • * Implantació de Gestió Electrònica: Aquesta dada es veu clarament afectada per la quantitat de treballadors a la empresa: Quant menys treballadors té més baix es l'ús. Les microempreses arriben al 38,8% i les pyme al 67,8%, per tant els Sectors que comprenen més microempreses és considerablement més baix.
En resum 
Segons aquest barem el sector Hoteler és el més avançat per la seva alta implantació de tots els recursos estudiats; Logística i Turisme Rural tenen una bona infraestructura i eines de gestió però els hi manca eines específiques; el Sector de Transports i Comerç Minorista destaquen pel fort augment anual en tots tres àmbits, tot i que segueixen essent els que menys implantació de les TIC fan.

Més informació: Fundetec 

16/3/11

Necessitats i tendències en l’adopció de les TIC a PIMEs catalanes

Elaborat en col·laboració amb Penteo, l’estudi de necessitats i tendències en l’adopció de les TIC a PIMEs catalanes de la mostra PIMESTIC, s’emmarca dins de l’esforç de la FOBSIC i de PIMESTIC.cat per obtenir un coneixement profund i detallat de l’estratègia TIC de les empreses que composen la mostra de la investigació, així com el nivell d’adopció de tecnologies crítiques i de major valor afegit dins d’aquest segment d’empreses.



Els resultats d’aquest treball permeten conèixer en profunditat l’aprofitament que les PIMEs de la mostra han fet del pla PIMESTIC.cat, i l’efectivitat de les actuacions realitzades entre les empreses participants.

Una de les principals conclusions de l’estudi és que les pimes troben nombroses dificultats per desenvolupar projectes tecnològics, en bona mesura vinculats als costos que representen. L’esforç TIC que està realitzant la PIME del territori és molt elevat, i el pressupost en tecnologies suposa una part important de la seva facturació. La major part es destina a concepte d’inversió, però es tracta en bona mesura de partides que no aporten un alt valor afegit, com poden ser la compra d’equips o llicències d’ofimàtica.

Font: Fobsic

7/3/11

Formació àrea TIC i Empresa a Can Maginàs (Març 2011)

Durant aquest mes de Març, a Can Maginàs sofereixen un seguit de cursos adreçats a empreses, emprenedors i comerços al voltant de les noves tecnologies:

(1) Emprenedors i TIC: Descobreix com la tecnologia pot ajudar al teu negoci
Internet té moltes aplicacions disponibles que permeten simplificar la feina i ajuden a fer créixer el teu negoci, donant suport a processos que normalment són un maldecap pels emprenedors i les empreses: administració, comptabilitat, gestió de projectes, gestió de clients, etc.

Dia i hora: Dimecres 9 de març, de 15.00 a 18.00 hores

(2) Màrqueting on line i posicionament de l’empresa
Coneixes les estratègies de màrqueting on line i posicionament als cercadors que faciliten aconseguir nous clients?

Dia i hora: Divendres 18 de març, de 9.00 a 12.00 hores

(3) Coneix i aplica el Twitter i el Linkedin al teu negoci
Descobreix i practica les diferents possibilitats i recursos dels serveis de microblog. Millora les estratègies de comunicació de l’empresa, utilitzant Twitter com a canal de comunicació amb els clients i per a la gestió de la marca. De la mateixa manera pots crear i ampliar la teva xarxa de contactes amb Internet, coneix tècniques i eines perconstruir, gestionar i fer més eficient la teva xarxa de relacions professionals amb eines com Linkedin.

Dia i hora: Dimecres 23 de març de 15.00 a 17.00 hores

(4) Millora la gestió interna de la teva empresa amb Google apps
Descobreix una solució de missatgeria i col·laboració de baix cost, fiable i segura. Amb Google Apps es possible reduir l’SPAM, els costos del manteniment de llicencies de softwares, potenciar el intercanvi de la informació, etc.

Dia i hora: Dimecres 30 de març de 15.00 a 17.00 hores


Informació general
Lloc: Can Maginàs - c/ Hospitalet 25, Sant Feliu de Llobregat.
Inscripcions: oise@santfeliu.cat o trucant al 93 685 07 83 (Remedios Jiménez)

1/3/11

Podcast: Iniciatives locals innovadores [Ràdio Sant Feliu - 22/12/10]

El passat 22 de desembre al programa Estudies o Treballes de Ràdio Sant Feliu de Llobregat van fer un especial sobre iniciatives locals innovadores, al qual van participar:

  • * Begoña Puges, tècnica d'empresa del departament de Promoció Econòmica de l'Ajuntament, i que va comentar idees de negoci que s'importem de l'estranger, actualment moltes idees es copïen d'altres països que ja estan funcionant.
  • * En Miguel Àngel Rodriguez, ens explica com ha estat el procés de creació de la seva empresa Musa Aircraft, dedicada al desenvolupament d'avions petits destinats a l'aviació general i esportiva a nivell mundial.
Ja pots escoltar el programa!

      Social Commerce: comerç electrònic a les xarxes socials

      Segons la Wikipedia: "El Social Commerce és una tipologia de comerç electrònic que inclou l'ús dels Social Media per provocar la interacció i contribució dels usuaris, així com per l'ajuda en la compra i venda interactiva de productes i serveis".

      El mercat del Social Commerce és actualment petit, (5.000 milions de dòlars en vendes de productes físics venuts a les xarxes socials), però està creixent molt ràpidament, s'estima que en els propers 5 anys la seva facturació ascendeixi a 30.000 milions de dòlars a tot el món.



      Això transforma els social media d'un simple canal de màrqueting per generar trànsit, reputació, imatge o prospecció, en un canal de vendes de comerç electrònic.

      Les 3 opcions principals de Social Commerce inclouen:
      • * Utilitzar plataformes de social commerce (per exemple, Groupon)
      Segons un estudi dut a terme el 2010 per Booz & Company entre consumidors que almenys havien estat 1 hora al mes en xarxes socials i que havien comprat en línia 1 producte, el 27% d'aquests van afirmar que comprarien més productes si poguessin adquirir-los en xarxes socials (estudi en PDF).

      Les principals barreres per al desenvolupament del social commerce són la seguretat i la privacitat, reptes que tant les plataformes com les empreses involucrades han de tractar de superar generant confiança als usuaris i solucions tecnològiques de garanties.

      Les empreses han de saber aprofitar aquesta oportunitat que ofereix el Social Commerce, de manera que no només s'utilitzin les xarxes socials per a la generació d'interacció, leads i imatge, sinó també com a canal de venda per aconseguir conversió, fidelitat i recomanació. Tot això ens portarà a ser capaços d'obtenir més informació sobre els nostres clients i prospectes, podent transformar els tradicionals sistemes CRM en Social CRM (més informació en aquest altre post de l'Enrique Burgos "Social CRM, primers passos")